Hoi Allemaal, Jeetje weet niet zo goed waar ik beginnen moet. Korte schets van de situatie... Toen ik, september 2011 net mijn relatie verbroken had, bleek ik ongepland zwanger. Mijn ex en ik hebben het erover gehad. Ik zou het kindje houden, verwachtte niets van hem (financieel etc.) maar wilde wel graag dat hij het kindje af en toe zou zijn. Zo geschiedde... Ik heb precies acht weken geleden een prachtige dochter gekregen en ik ben zielsgelukkig met haar! De vader heeft haar een paar keer gezien en hoewel wij geen relatie meer hebben en ook weten dat we geen relatie kunnen hebben met elkaar (onze ideeën over het leven liggen te ver uiteen) hebben we ook allebei niemand anders. De laatste keer dat hij hier was, een maandje geleden, kwam van het één het ander en hebben we 'het' met elkaar gedaan, veilig (met condoom). Ik ben sinds de bevalling nog niet ongesteld geweest en nu al een paar dagen niet helemaal lekker. Niet zo over nagedacht, alleen een kindje verzorgen, is nou eenmaal best vermoeiend, totdat ik me vandaag bedacht dat mijn 'klachten' toch wel typisch zijn: moe, misselijk, duizelig etc. En ineens is daar de angst. Ik zal toch niet zwanger zijn? Ik weet dat er maar 1 manier is om erachter te komen en ik zal op korte termijn een test moeten doen, maar ik durf niet! Mijn financiële situatie is niet florissant, met de kleine die ik nu heb is het al moeilijk, nog een kindje zou echt niet gaan... Maar een abortus zou ik mezelf nooit kunnen vergeven. Sorry voor dit verhaal, ik weet dat ik een test ga moeten doen, en dat zal ik ook doen, zolang ik niets zeker weet kunnen jullie me ook niet helpen, maar ik moest mijn angst gewoon even kwijt... Pffff
Tja alleen een test kan het zeggen... Geef je borst of fles? Ik ben nog niet ongesteld geweest sinds de bevalling dus weet niet hoe het qua cyclus werkt. Moet wel zeggen dat je onverstandig bezig bent geweest maar dat weet je zelf ook wel..
hoezo? Zij heeft geen andere relatie, hij ook niet en ze hebben het veilig gedaan.... Zie niet wat daar zo onverstandig aan is. TS, een test is de enige die je het antwoord zal kunnen geven inderdaad. De kans is wel klein, zeker zo kort na de bevalling en als je een condoom gebruikt hebt maar ja, 100% zekerheid heb je pas na een test. Misschien kan ik je een klein beetje geruststellen; ik heb ook al een aantal keer na de bevalling van mijn oudste gedacht dat ik misschien weer zwanger was, vage klachtjes....maar elke keer was het niet zo. En toen ik echt weer zwanger was van de tweede twijfelde ik niet maar wist ik het 100% zeker nog voor de test. Veel sterkte!
Ik sluit me aan bij Eylem. Ik heb na de bevalling van mijn 2e ook echt al een paar keer gedacht dat ik zwanger was. Zelfs zo erg dat ik een test...ok...2 testen ...heb gedaan, maar alle2 hartstikke negatief. Het enige wat je zekerheid zal geven is een test doen. Succes!
kans is groot dat het nog de hormonen zijn hoor, hier ook regelmatig " zwangerschapsgevoel" in de eerste maanden na de bevalling.
Zoals gezegd, een test is de enige uitkomstbieder... maar ook hier na de zwangerschappen meermaals testen gedaan vanwege vermeende "zwangerschapssymptomen", ondanks pilgebruik etc... ook altijd negatief.
Dank jullie wel voor de (geruststellende) reacties.KateK, dank je wel voor je rectificatie, ik schrok wel een beetje van je eerdere reactie. Hoewel, als dat jouw mening was, dan mocht je die ook gewoon geven, maar ben toch wel blij, dat je er nu anders over denkt. Ik denk/hoop dat het allemaal mee gaat vallen. Morgen (maandag) zijn de winkels weer open, dan haal ik een test en weet ik meer. Zal het ook zeker even laten weten! Vannacht nauwelijks geslapen door de spanning, dus dat schiet ook niet op. Ik hou jullie op de hoogte! Groetjes, Linda
Ik sluit me aan bij de andere dames, ik denk ook dat het je hormonen zijn, die brengen je lichaam de eerste maanden na de bevalling nog zo uit balans. heel veel sterkte en succes morgen! Hopelijk kan je vannacht wel een beetje slapen.
Test gedaan. Dames, jullie hadden gelijk! Ben nog nooit zo blij geweest om een ander gelijk te geven. Niet dat ik zelf echt dacht dat ik zwanger was, ik was er alleen bang voor... Maar, dus NIET zwanger. En een eventuele volgende keer gebruik ik 30 condooms ofzo! Bedankt voor de steun!