Ik heb er totaal geen probleem mee. Hij drinkt trouwens alleen maar 'n biertje bij 'n speciale gelegenheid - 'n feestje of zo. En ik ben sowieso al geen alcohol-drinker dus mij raakt het totaal niet. Ik zie meer af in 't feit dat ik bepaalde dingen niet mag eten... zo was er in september het gekende mosselfestijn in de buurt... de mosselen zijn er héérlijk - ik ben meegeweest maar heb enkel frietjes gegeten maar 'k moet toegeven dat ik het toen wél moeilijker had maar goed, ik bijt effe op mijn tanden... m'n ventje eet en drinkt wat hij wil, ik zit er niet mee in Straks voel ik mijn kindje bewegen in mijn buik, wat zo'n fantastisch gevoel zal zijn en wat de papa niet zal kunnen ervaren en dan weet ik waarvoor ik het doe
ik vind het eerlijk gezegd echt overdreven als je vriend niet meer zou mogen drinken.... zie er echt totaal het nut niet van in
Ik zeg ja. Maar dat komt omdat mijn mannetje best wel veel kon drinken als ik hem geen halt toe riep, omdat hij er gewoon godse vervelend van wordt. Maar gelukkig kan hij zichzelf nu wel inhouden. Voor ik zwanger werd ook al, voor mij, maar nu helemaal. En ik vind zeker dat als je ergens geen goed gevoel bij hebt, je partner daar best rekening mee mag houden. Desnoods als je erbij bent wat minder of niet. In mijn geval was hte niet omdat ik anders ook wel een wijntje ofzo lustte, want ik drink niet, maar gewoon om het feit dat ie niet te genieten is en ik wil niet met de stress zitten omdat hij te veel heeft gedronken. Dus in dat opzicht vind ik dat ie dan zou moeten minderen/stoppen. In het andere geval, als ik zelf ook trek zou hebben in een wijntje oid, hoeft ie van mij niet te stoppen. Ik heb genoeg wilskracht om er niet aan toe te geven, bijvoorbeeld als de mijne zit te roken, en ik soms ook wel 's trek heb ik een sigaretje. Gelukkig komt dat met vlagen en ook heel af en toe, want ik was voor de zwangerschap al zo goed als gestopt. Maar dan gaat hij gewoon eventjes buiten staan, of hij rookt wat minder. Ik vind dat je wel solidairiteit mag verwachten ja
In mijn zwangerschap dronk mijn vriend ook niet, ja wel een paar maar niet dat die dronken werd. Gewoon omdat dat voor mij ook niet leuk is en hij vond dit geen probleem.
ik gun het hem wel alleen zegt hij uit zichzelf dat hij dat niet doet dat we samen zwanger zijn. dat vind ik heel lief natuurlijk
De keuze zit er niet bij maar ik zou zeggen soms. Als we op visite gaan ben ik soms te moe om terug te rijden, tja dan moet hij zijn biertje maar even laten staan. En als ik strax tegen het einde loop wil ik ook niet meer dat hij drinkt. Maar verder mag hij gewoon wel drinken hoor.
Ik heb er ook geen problemen mee als mijn mannetje zijn biertje of roken wilt. Ten tweede drinkt hij haast nooit alleen nog op feestjes of gewoon 1 pilsje en kan die toch niet zoveel meer hebben, want hij is gelijk aangeschoten.
Mijn hubby mag gewoon lekker zijn biertje drinken hoor. Ik drink toch geen alcohol en mis het ook niet. Hij drinkt ook alleen in het weekend als we met vrienden bijelkaar zijn. Gewoon voor de gezelligheid dus. Ons kindje heeft er toch geen last van als hij een biertje drinkt. Roken mag ie ook, maar buiten.. En dat doet ie uit zichzelf al.. Hij is erg gespitst op de gezondheid van de kleine.
Meneer stranger eet en drinkt maar wat ie wil hoor. Nou scheelt het dat ik al bijna nooit alcohol dronk en hij ook vrij weinig, 1 biertje ofzo, dus zoveel is er niet veranderd... En roken doet ie niet ivm astma dus dat is ook al geen probleem (en ik heb ook nooit gerookt). Haha, ik moet meestal bezoek ervan overtuigen dat het niet erg is als iedereen een wijntje bij het eten neemt en ik niet. Dat vinden ze dan sneu voor mij terwijl ik er totaal niet mee zit .
Het is hem van harte gegund, als hij wil drinken moet hij dat gewoon zelf weten. Want ook al verwachten wij een kind, ik ben zwanger, en niet hij. (je zult mij ook nooit horen zeggen dat "wij" zwanger zijn) Het valt me af en toe wel tegen hoor, ik ben een wijnliefhebber en de geur van vooral rode wijn, yum! Maar goed, de tijd vliegt, vind ik en voor ik het weet kan ik weer lekker mee drinken. Als hij zou roken is dat voor mij een ander verhaal, dat zou ik in huis niet accepteren. Maar da's gelukkig niet aan de orde.
Mijn vriend hoeft echt niks te laten. Als we op stap gaan houd hij er rekening mee dat we niet te laat naar huis gaan en daar ben ik al heel blij mee
Mijne moet het allemaal helemaal zeker weten. Ik heb hem alleen gevraagd of hij de zeer goede wijnen niet in mijn aanwezigheid wil openen. Dan moet ik namelijk ook even meegenieten. Ik kom dan nu al niet meer in de wijnkelder, wil niet zien wat er open is gegaan.
mmm, de vraagstelling is of hij het mag en daar moet ik ja op zeggen, maarrrr Ik ben wel heel erg blij dat hij gewoon veel minder drinkt als we samen uit zijn en dat doet hij uit zichzelf. In jouw situatie had ik het best moeilijk gevonden als hij op zo'n (m.i. heel redelijke) vraag "nee" had gezegd.
Zoals ik al eerder zei mijn man mag best drinken hoor en ja hij rookt maar dat deed hij al buiten ivm onze jongste zoon die astmatisch is. Dus ik heb daar ook geen last van en die ene enkele keer dat hij een wijntje drinkt ach ja kan ik mij totaal niet druk om maken hij drinkt bijna nooit en ik heb er geen last van. Ik weet dat als ik bevallen ben dan is het zomer en dan ga ik vast wel weer een rose'tje drinken maar die smaakt mij dan pas zowiezo lekkerder dan in de winter. xxjet
totaal geen problemen mee.. Ik drink sowieso normaliter ook niet of weinig en ben vaak BOB. Maar nu ben ik lekker 9 maanden lang de bob in mijn eentje..
Mijn man is niet zo´n drinker, maar ik vind het geen probleem dat hij een biertje of wijntje drinkt. Dat ik niet drink en daarom altijd de bob ben is voor mij geen probleem. Als we samen thuis zijn, neemt hij in het weekend af en toe een biertje, daar heb ik geen last van. Ik heb dan ook nee gestemd. Ik krijg er zo veel andere dingen voor terug, ik vind het zo mooi om een kindje in mijn buik te mogen voelen, dat zou ik mijn man ook graag willen laten ervaren. Dat kan helaas niet. Waarom zou hij zich op eens aan moeten passen? Gelukkig houdt hij erg rekening met mij. Als we een keer naar een feestje gaan, dan ben ik degene die aangeeft wanneer het me te druk word en dan gaat hij zonder discussie mee.
Die van mij mag het ook lekker zelf weten, meestal gebeurt het na de voetbal gezellig met zn teamgenoten en af en toe in het weekend. Geen problemen mee!