Hallo meiden, anderhalve week geleden is mijn man omgekomen tijdens een dienstongeval op de motor. samen hebben wij een zoontje van 2.5 en ik ben zwanger van ons tweede wondertje. Nu ben ik op zoek naar een gedichtje waarin papa wel noem als bijzonder persoon, maar ik kan nergens een passend gedichtje vinden. Weten jullie zo een mooi gedichtje?? Deze heb ik wel. Zouden jullie willen lezen of dit een mooi gedichtje is? Negen maanden in mama's buik gezeten Nou, dat hebben we geweten Wat ging de tijd toch langzaam voorbij Maar na jouw geboorte waren wij erg blij Het deed ons een beetje de moeilijke tijd vergeten Een lichtpuntje na een zware, moeilijke tijd Want daarin raakten wij jouw papa kwijt Maar nu is toch ons wondertje daar O kende papa jouw lieve knuffels en kusjes maar Van boven kijkt jouw papa naar beneden op jou neer Een engeltje dat jou beschermd, keer op keer De grootste ster, die schijnt voor jou heel trouw En laat weten keer op keer: ik hou van jou Liefs Winnie
Lieve Winnie, ik heb jou verhaal gelezen, ik vind het zo erg voor jullie! Het lijkt me erg mooi papa te noemen op het kaartje en dit gedichtje ook heel mooi maar wacht er nog even mee, je zit nu nog midden in een flink rouwproces en dat kun je heel goed in je gedichtje lezen. Bedenk dat een geboortekaartje iets is om iets mooi aan te kondigen en dit ook de rest an het leven met het kindje mee moet. Nu is het heel erg gericht op het verlies en minder op geboorte wat logisch is voor de fase waarin je zit. Misschien dat als je straks wat verder bent in het proces je het gedichtje een net wat andere draai kan geven. Begrijp me niet verkeerd hij is heel mooi maar misschien minder gepast voor een geboortekaartje maar zeker heel mooi om te bewaren voor in het babyboek.
Mooi gedicht, heel veel sterkte de komende maanden... Geen woorden voor, verschrikkelijk voor jullie!!
Precies wat ik dacht! Het is zeker weten een prachtig gedichtje en ook zeker de moeite van het bewaren waard! Maar misschien niet voor op een geboorte kaartje... Heel veel sterkte de komende tijd. Ik hoop voor je dat je veel steun uit je omgeving hebt...
Mijn vader is een ster Tekst: Harry Jekkers, Koos Meinderts, Toon Scherpenzeel Bron: kvk.vara.nl Vroeger heel vaak voor het slapen gaan Ging m'n vader voor het venster staan En dan wees hij mij de sterren De planeten en de maan Kijk dan jongen, Venus Zei m'n vader En dat daar, dat is de Grote Beer En daar die ene Kom, hoe heet ie ook al weer Eén keer, ook weer voor het slapen gaan Bleef mijn vader daar nog even staan En toen zei hij: Er zijn sterren Die allang niet meer bestaan Kijk dan jongen, daarzo Zei m'n vader Tussen Venus en de Grote Beer Zie je daar die ene Nou wie weet is ie er niet meer Nu nog heel soms voor het slapen gaan Ga ik nog even voor het venster staan En dan denk ik aan m'n vader Hoe het met hem is gegaan Toen die avond met die sterren Die allang niet meer bestaan Wist m'n vader toen al dat ie dood zou gaan? Ergens tussen Venus en de Grote Beer Staat een ster die Al bestaat ie dan niet meer Nog heel goed is te zien En wie weet, misschien Is die ster Tussen Venus en de Grote Beer Wel m'n vader die Al leeft hij dan niet meer Daar aan de hemel is te zien Wie weet, misschien... Ik heb voor onze meiden 'm'n vader' door 'jouw opa' vervangen (het ging destijds om mijn vader). Het is een liedje van kinderen voor kinderen; ook al heel bijzonder om eens te draaien; wel erg emotioneel. Ik heb je verhaal gelezen, ook het nieuwsartikel gezien, wat verschrikkelijk allemaal, hier zijn eigenlijk geen goede woorden voor, maar misschien dat je hier iets aan hebt. Veel sterkte. Hier de link: http://www.youtube.com/watch?v=0eE6lRqwUtI
Heeeeeeel veel sterkte in deze moeilijke tijd! Het gedicht is prachtig, echt waar. Misschien kan je het gedichtje extra toevoegen aan de geboortekaartjes, bijvoorbeeld door een extra inlegvel?
Wat een afschuwelijk verdriet zeg, ik wens jullie heel veel licht en liefde. Wat betreft het geboortekaartje, wat vind je van: Lieve *naam*, jij bent Door papa en mama uit liefde gemaakt, En nu door je papa vanuit de hemel bewaakt, Door je broer en mama op handen gedragen, Om een groter wonder konden wij niet vragen. Dan draait het echt om het kindje, maar laat je wel merken wat een belangrijke rol iedereen uit het gezin speelt. Ook en juist papa.
Een heel mooi gedicht Vlinder, en passend voor een geboortekaartje. Winnie, heel veel sterkte. Als je je eigen gedichtje ook gaat gebruiken, ik vind hem echt heel mooi en aangrijpend, toch een opmerking (en ik schaam me bijna om het te zeggen maar het is toch zonde als het niet goed op het kaartje komt): in de zin 'jou beschermt' moet beschermt met een t i.p.v. een d. Ik hoop dat je zwangerschap verder goed verloopt, en dat je het verdriet een beetje een plaats kan geven voordat de kleine komt. Nogmaals heel veel sterkte gewenst.
Wat verschrikkelijk! Ik zit hier zelf gewoon te huilen! Ik vind het een erg mooi gedicht! Heel veel sterkte meid en nog gecondoleerd met je man!
@Winnie: ik heb over het overlijden van je man gehoord in het nieuws. Wat vreselijk! Veel sterkte gewenst. Het gedicht wat je hebt geschreven vind ik heel mooi. Het gedicht van Vlinder vind ik ook erg mooi geschreven. Volg je eigen gevoel hierin.