Je hoort wel es dat de zwangerschap van je moeder een indicatie is voor je eigen zwangerschap. Dit zal wel geen wetenschappelijke grond hebben maar is toch gebaseerd op ervaringen van vrouwen. Bij mij verloopt de zwangerschap tot nu toe hetzelfde als die van m'n moeder. En ik hoop dat ik ook zo'n vlotte bevalling zal hebben Ben benieuwd of jullie zwangerschap/bevalling ook vergelijkbaar is/was met die van je moeder...
Hoi Eve, Mijn zwangerschap loopt vrijwel precies zoals de twee zwangerschappen van mijn moeder (probleemloos en volgens het boekje ) Alleen had zij twee zware bevallingen van bijna 24 uur ... ik hoop dat ik dat niet het zelfde heb ... Groetjes, Nikki F
[colo=blue]Nee, hier niet hoor! En dat is maar goed ook, want mn moeder heeft heel veel kwaaltjes gehad tijdens de zwangerschap. Ikke gelukkig bijna nix .. Hoop dat ik gewoon thuis mag bevallen strakjes, mn moeder mocht dat toen helaas niet meer. Zij was opgenomen in het ziekenhuis 2 weken voor haar uitgerekende datum ivm zwangerschapsoedeem. Ik ben dan ook 10 dagen te vroeg geboren. Groetjes!! [/color]
Was het maar waar!! Die heeft 4 droomzwangerschappen achter de rug! S'morgens ff spugen en voor de rest nergens last van, ik 2 zwangerschappen 9 mnd straalmisselijk en deze zwangerschap doodmoe en gelukkig nu alleen doodziek in de eerste 14 weken. Mijn bevallingen zijn wle supermakkelijk geweest, maar dat waren die van haar ook...mazzelaar
Nou tot nu toe erg vergelijkbaar met de zwangerschap van mijn moeder toen! * zwanger door de pil heen * vanaf begin van de zwangerschap lage bloeddruk * laag ijzergehalte * en ontzettend moe! Of de rest van de zwangerschap ook vergelijkbaar zou blijven is een verassing, maar tot nu toe klopt het nog! Gr. Miranda
nee mijn zwangerschap is totaal anders dan die van mijn moeder. In ieder geval het begin dan hihihi. Mijn moeder had werkelijk nergens last van. Geen een kwaaltje.
Bij mij loopt het ook anders. Bij alledrie haar zwangerschappen had mijn moeder nergens last van. Ik ben zelf de hele tijd kotsmisselijk en moe.
Mijn moeder was van mij dezelfde tijd zwanger! Zij was uitgerekend van mij op 1 april en ik ben 30 maart uitgerekend! Dat is natuurlijk ook wel erg leuk! \ Liefs Goddes
tot nu toe verloopt mijn zwangerschap ook hetzelfde als die van mijn moeder. zij was alleen hoog zwanger in de zomer (2x) en had dus meer last van de hitte. De bevalling weet ik eigenlijk niet...zal eens vragen. gr. debby
Die van mij is niet te vergelijken met die van mijn moeder, ik had sowieso bijna geen kwaaltjes en mijn moeder kotste zich zowat leeg. Ze had bijna alle voorkomende zwangerschaps kwaaltjes die je maar kan bedenken en ik alleen dikke voeten en benen, dat is alles Dus bij mij niet zo moeder zo dochter tenzij de bevalling het zelfde zijn, ik ben zelf met een vacuumpomp ter wereld gekomen en mijn zusje bijna in de taxi! Dus misschien kan dat nog het zelfde zijn voor mij groetjes Patricia
Gelukkig gaat dat hier niet op mijn moeder heeft voor mij ik weet niet hoelang bij de gyn gelopen om zwanger te worden en ik was al in ronde 3 zwanger....
Bij mij is het inderdaad hetzelfde als bij mijn moeder...had ik eigenlijk nog niet eens over nagedacht Ze is precies bevallen op de uitgerekende datum maar helaas de hele bevalling overgegeven...hoop dat ik dat niet krijg
Toen mijn moeder zwanger was van mij (ben enige kind) heeft ze ook een bloeding gehad net als ik.. Bij haar is het wel goed afgelopen , want ik ben gezond ter wereld gekomen, maar bij bij is het in een MK uitgelopen. Tot nu toe nog niet helemaal hetzelfde dus... Ik ga voor een zwangerschap..het liefst zonder bloeding !
Nee, mijn moeder had nergens last van. Ik wel. Laatst zaten we bij mijn oma en kregen we het over de zwangerschapsstriemen op mijn buik. Toen vertelde mijn moeder weer dat zij dat niet had gehad. En het grappige was dat mijn oma toen zei: "O maar ik wel, hoor! Bij alle 6 zwangerschappen!" En tot nu toe blijk ik meer overeenkomsten met de zwangerschappen van mijn oma te hebben, dan met die van mijn moeder...dat kan dus ook nog!
EERste zwangerschap was totaal anders dan die van mijn moeder.. zij tot 7 maanden misselijk en overgeven en maar afslanken. De bevalling was wel ongeveer hetzelfde.. bij haar braken vliezen en geen weeen. opname in zh en inleiden mijn bevalling was ook zo... echter in 3 persweeen was me zoon al geboren. NU met deze zwangerschap.. eerste 3 maanden constant misselijk geweest en opgegeven moment ook steeds maar overgeven en medicijnen gekregen. Verder kan ik nu nog steeds niet veel eten en ben nog steeds aan t afslanken. Hoe de rest van de zwangerschap gaat??? dat zien we nog wel
Bij mij gaat het wel redelijk tzelfde als bij mijn moeder. Het enige verschil is dat mijn moeder beide zwangerschappen erachter is gekomen omdat ze opeens flauwviel. Dit heb ik gelukkig niet gehad Verder geen kwaaltjes gehad en soepele, vlotte bevallingen. Toen mijn moeder van mij (ik ben de jongste) weeën had, riep ze, terwijl t onmogelijk was omdat ze nog weinig ontsluiting had nog geen minuut eerder, dat ik kwam en dat ze het niet meer kon tegenhouden, toen de verpleegkundige keek was ze net optijd om mij op te vangen, geen tijd om gyn erbij te halen. Toen ik tijdens de weeën van mijn jongste riep dat ze eraan kwam, werd ik ook niet echt voor geloofwaardig gezien, aangezien de vk zich nog maar net na het toucheren had omgedraaid en ik pas 6 cm had. Toen ze zich draaide en keek was ze net optijd om het hoofdje vast te pakken. Mijn moeder was hierbij en zegt nu nog altijd dat het leek alsof zij er zelf lag, beleefde haar eigen bevalling helemaal overnieuw Best wel maf eigenlijk!!! Liefs Angela.
Mijn moeder had bij de zwangerschap van mij ook eigenlijk nergens last van, behalve op het laatst (bloeddruk en vocht; ze was net een olifantje hihi). Verder was ze van mij uitgerekend op 7 augustus en ik ben uiteindelijk 26 augustus pas geboren! Ik heb gedurende mijn zwangerschap last gehad van verschillende kwaaltjes (van extreem moe, tot flauwvallen); heb nu wel iets last van vocht in handen en enkels, maar niet echt noemenswaardig. Mijn bloeddruk is ook eigenlijk al die tijd gewoon goed geweest. Wel ben ik ook uitgerekend op 7 augustus! Dus: niet echt hetzelfde (behalve de uitgerekende datum) Groetjes, Ramona
Mijn zwangerschap is volgens het boekje, die van mijn moeder ( 3) niet. Zwangerschapssuiker en vergiftiging is mij bespaard gebleven. Daarentegen de bevalling, lijken sterk op die van mijn moeder. Snel te vroeg en geen centje pijn, als je weeenstorm even vergeet, esje