Papa te oud?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Wilma, 14 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Mijn man was nog net 48, toen Jesse vorig jaar geboren werd.
    Als we het voor het kiezen hadden gehad, dan hadden we Jesse ook liever 10 jaar eerder gekregen, maarja, dat gebeurde dus niet.
    Toen wij bijna 2 jaar geleden merkten weer zwanger te zijn, was ik 42, beide zijn we dus niet jong meer. Maar wat zijn we blij met onze derde. En onze oudste zoons zijn ook helemaal gek op hem.
    Omdat ik diabetes heb, durven we er nog eentje bij, niet aan. Maar als ik dat niet had, dan hadden we zeker een vierde ook nog geprobeerd!

Ik vind mezelf nu een veel betere moeder dan toen ik m'n eerste kids kreeg, rustiger, geduldiger, veel relaxter... M'n man neemt nu ook veel meer tijd voor hem, dus wat mij betreft heeft Jesse het nu niks minder dan onze eerste kinderen destijds. Ok, we zijn nu lichamelijk ouder, maar geestelijk veel beter op onze taak voorbereid.
    En zoals hierboven ook al een paar keer staat beschreven: age is nothing but a number!

2. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ten eerste moet je doen wat je zelf wilt.. dat staat gewoon voorop, wat anderen er ook van zeggen..

Kan je wel mijn ervaring vertellen.. ik ben geboren toen mijn ouders allebei 18 waren. Ik ben inmiddels 20, en mijn ouders dus 38. Dit heb ik altijd als zeer positief ervaren, jonge ouders hebben. Kan me niet voorstellen hoe het had geweest als mijn ouders rond of over de 50 waren.. ;)

3. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Meiden bedankt voor al jullie reacties!
    Ik heb het er nog eens over gehad met mn man en een aantal van jullie voors en tegens opgenoemt.
    Ik denk dat hij gewoon even heel onzeker is ofzo.
    Maar het is iig nu "we zien wel over een jaar als Wendy anderhalf is".
    Dus de deur is niet dicht...maar helemaal open ook niet.
    En daar heb ik voor nu vrede mee. Eerst maar eens genieten van mn meisies eerste jaar en dan zien we wel weer verder.
    Iedereen hier succes!

4. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Ik zie nu pas dit topic en wou je nog even laten weten dat ik het niet te oud vind. Alhoewel het ook erg afhangt van hoe jong je man zich voelt.

Ik ben nu 26 en mijn paps wordt in juni 49, een maand later zou mijn zusje moeten geboren worden.

Natuurlijk is het misschien beter om kinderen te krijgen rond je 30ste, maar als het nu anders is so what? Je moet doen waar jij je goed bij voelt en niet kijken naar wat de anderen zeggen. Die 2 of 3 jaar verschil met toen Wendy was geboren zal nu toch ook niet meer uitmaken? En niet te vergeten, dan hebben ze ook nog elkaar als ze met twee zijn!

5. Dombo

Dombo VIP lid

12 feb 2007
    8.219
    0
    0
    Veluwe
    Jammer dat je man zich zo makkelijk door z'n ouders laat ompraten, zeker als jullie er al uit waren voor een tweede. Persoonlijk vind ik je man zeker nog niet te oud.

Mijn man was bijna 41 toen de oudste geboren werd en 43 toen de jongste kwam. Zijn vader was een 50er toen hij papa werd. Zowel hij als z'n zus hebben daar nooit problemen mee gehad.

6. silvana81

silvana81 Fanatiek lid

12 feb 2007
    2.777
    17
    38
    administratie
    Diemen
    tja oud, mijn vader was 42 toen mijn broertje geboren werd (mijn moeder 41).
    zelf moet ik er niet aan denken om op die leeftijd moeder te worden en mijn man wil absoluut niet een oude vader worden.
    Het is iets waar ieder voor kiest of niet en als jullie het willen moeten jullie het gewoon doen.

7. Dior

Dior Fanatiek lid

13 nov 2008
    1.605
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Limburg
    Ik heb mog geen kinderen, ben nu misschien zwanger van mijn 1e en ben 37 jaar mijn man is sinds jan ook 44.

Deel Deze Pagina