Hallo! Ik en mijn verloofde hebben al een prachtige combinatie van namen voor onze kleintje in onze gedachten. Maar wij vragen ons af of dat wel echt een goed idee is... Het gaat namelijk om de 2 namen plus achternaam: Levi Aäron Faber met dus de afkorting L.A.F. Wij hopen dat ons ukkepuk daar later geen problemen mee krijgt? Ik ken namelijk mensen die door zulke afkortingen werden gepest. Aangezien het waarschijnlijk toch wordt vermeld als L.A. Faber in plaats van laf te worden genoemd. Wij willen dit niet vragen aan onze familieleden, omdat zij namelijk niet weten wat voor geslacht het kindje wordt Wat vinden/denken jullie? Groetjes, Marjolijn.
Aangezien het L.A. Faber is zou ik me er echt niet te druk over maken. Mijn initialen zijn ook vreemd, maar heb er nooit last van gehad hoor. Mocht het je echt storen kan je nog voor een derde naam gaan eventueel. Succes met het kiezen van de naam van jullie zoontje!
Achternaam word nooit afgekort tot 1 letter (tenzij hij ooit in de krant komt wegens een delict maar daar gaan we niet van uit natuurlijk) ik vind het dus prima kunnen.
Als het de 3 voorletters van je kind waren (L.A.F. Jansen, of zoiets) zou ik het echt niet doen, maar L.A. Faber vind ik prima kunnen. Op mijn werk wordt vaak gebruik gemaakt van initialen, maar dan zou je kind LF genoemd worden, de middelste letter wordt weggelaten.
Een van mijn dochters haar initialen zijn S.M. Ze wordt er nooit over gepest, ik dnek niet dat er veel mensen zijn die het weten want je gebruikt in principe alleen de voornaam, sowieso op school. Ik vind L.A.F trouwens dan ook wel meevallen, als het nou L.U.L of K.U.T is tja....
Dit! Off topic: ik zag op tv een man die Blauw heette met zijn achternaam en hij had zijn kind S.P.A. genoemd, erg comisch al zou ik het zelf nooit doen! Maar bij jullie kan het zeker en is niet raar!
Ik zou me er niet druk over maken. De zoon van wijlen Antonie Kamerling & Isa Hoes heeft als initialen M.A.F. Kamerling (Merlijn Anton Freek Kamerling)
Nou, daar zou ik toch mooi Merlijn Freek Anton van hebben gemaakt! Kleine moeite, groot plezier. Maar de achternaam hoort inderdaad niet bij de initialen. Op mijn werk onderteken ik soms met "1e letter voornaam 1e letter achternaam", maar dan valt de 2e voornaam dus weg. Dus dan wordt het inderdaad LF als je zo ondertekent.