En ik heb er zoveel moeite mee.. Mijn zoontje is nu 15 maanden. Mijn ex wil hem in September circa 10-14 dagen meenemen naar spanje.. *Slik!* Ik kan het hem niet verbieden en heb toegezegd.. Maar man... Wat is dat moeilijk. Het feit dat ik hem zolang moet missen.. ( Hij is nu maximaal 5 dagen weg )... En ook dat hij dan zover weg is.. Moest het even van me afschrijven hoor...
Ik snap je gevoel! Ik zou ook niet zo lang zonder de jongens kunnen. Dus ik vind je beslissing knap!! Sterkte alvast!
Dat kan ik me helemaal voorstellen meid. Kijk eens of je zelf iets leuks kan plannen in die tijd. Dan heb je afleiding en je maakt gebruik van je 'vrijheid'. Sterkte en denk er ook vooral aan dat je kindje het waarschijnlijk geweldig gaat vinden met papa.. en dat is toch super?
Logisch, lijkt mij ook ontzettend moeilijk!! Maar je zoontje zal vast een leuke tijd hebben met zijn papa en misschien kan jij idd in die tijd leuke dingen gaan doen met een vriendin ofzo?
Pffff dat lijkt me heeeeel zwaar!!! heel veel sterkte, natuurlijk kan je hem niet verbieden z'n kind mee te nemen maar voor een moeder is het volgens mij iets moeilijker...ik zou er niet aan moeten denken!!!
Ik herken je gevoel...mijn ex neemt mijn dochter zeker 3x per jaar mee op vakantie, waarbij in de zomer soms 3/4 weken. Het went nooit voor me. Maar heb het in een ander topic ook al geschreven..iktroost me altijd met de gedachte dat mijn dochter een leuke vakantie heeft en alle tijd en aandacht van haar papa krijgt.
Waarom direct 10-14 dagen? Waarom niet gewoon een week? Een vriendin van mij zit in dezelfde situatie en zij hebben afgesproken max een week weg te gaan met papa! Succes!
wow dat lijkt me echt mega moeilijk. Maar ik snap heel goed dat het toch moet... heel veel succes meid! En waarom gelijk 14 dagen lijkt me logisch. Ex heeft ook gewoon recht om 2 weken op vakantie te gaan met zijn kind toch?
Geloof niet dat het moet toch? Vind het knap dat je het 'toestaat' (beetje stom woord in deze context) maar zou eerst een week proberen wanneer de eerdere max 5 dagen is geweest! Sterkte!
Dat zal inderdaad lastig voor je zijn! (Omgekeerd net zo, natuurlijk.) Heb je redelijk goed contact met je ex? Misschien een idee om dan te kijken of jullie af en toe kunnen skypen. Heel kort hoor, een echt gesprek is natuurlijk nog niet mogelijk met je kind. Maar het is vast leuk om even naar elkaar te kunnen zwaaien en hem "mama" te horen zeggen. En misschien wil je ex wel een keer wat foto's of een kort filmpje mailen? Dan zie je ook dat je zoon het naar zijn zin heeft, dat scheelt vast.
Hier "moet" de ex de kinderen 3 weken naar ons (papa en stiefma) laten gaan, dit is door de rechter bepaalt daarbij geld een dwangsom. Dus zo raar is het niet. Blijft dat het erg moeilijk is natuurlijk! Probeer even te genieten van je rust, je kindje heeft ontzettend veel plezier!
Twee weken is heel lang, ik ben onlang twee weken zonder mijn kindje geweest. Mijn ervaring: zorg voor voldoende afleiding en een ander eomgeving, dan is het goed te doen. En je zoontje heeft het vast super.
maar hebben jullie beide gezag dan? of kan hij dat ook doen met erkenning?! wat eng, dat wil ik echt niet
Mijn zoontje is nu voor 10 dagen bij zijn vader. Ik vind het verschrikkelijk. Hij is heeel dichtbij, maar daar heb ik weinig aan. Ik kan hem toch niet zien want dan raakt hij vast overstuur. Ik zorg idd voor veel afleiding, werk gewoon en heb mijn dochter nog (andere vader). Zij gaat ook beide weekenden een nachtje uit logeren en die avonden heb ik ook volgepland. Stil zitten thuis lijkt mij nu niet de beste optie. Heel veel sterkte die tijd en echt.. afleiding is het beste medicijn
rare reacties hier in dit topic.... vader heeft toch net zulke gevoelens... Waarom zou de vader in vredesnaam niet met zijn op vakantie mogen (cq zou het geen recht zijn)? Voogdij of wat dan ook is toch niet belangrijk dan... de vader wil zijn zoontje ook mee op vakantie...
Ik denk omdat er helaas veel vaders zijn die het belang van het kind niet op de 1e plek zetten. Andersom bij moeders ook hoor, daar niet van, maar die hebben meestal voogdij. Ben het verder met je eens hoor. Mijn ex en ik kunnen elkaar soms ook wel 'schieten' maar hij blijft de papa.
Onje en Debby idd zoals bovenstaande reacties. Maar als je aan deze kant ( wat ik jullie echt niet gun!!) niet hebt gestaan weet je niet hoe het voelt. En niet iedere vader zal zo zijn, maar helaas zo zijn er wel veel.