opeens alleen

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door colaatje, 4 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo allemaal ik ben mama van 2 zoontjes..
    en 21 weken zwanger van de 3e, mijn man heeft 2 weken terug opeens aan gegeven een 3e kindje niet aan te kunnen (zijn onverwacht zwanger geraakt ) en dat ik het maar weg moet halen en anders wil hij scheiden,
    dus het geval wil dat ik dus geen moord wil plegen en hij nu dus bij me eg wil.
    hij heeft me gewoon uit ons huis gezet waardoor ik nu gedwongen bij mijn ouders woon, en weet niet wat ik moet doen wat ik moet regelen enz, een huurwoning kan ik maar niet vinden het is allemaal zo moeilijk

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

om te beginnen wil ik je veel strekte toewensen en probeer toch nog wat te genieten van je zwangerschap.

wat te regelen enzo kan ik je niet helpen, vandaar ik van belgie ben. ik huur aan 650 euro wat natuurlijk veel geld is, maar goedkoper is hier niet bepaald te vinden.

mss draait hij nog bij. wonen je kindjes nu ook bij je mama?? en kan hij je zomaar uit het huis zetten? is het niet jullie huis????

gr

3. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja de kindjes wonen ook bij mijn ouders nu, het is wel ons huis (zijn getrouwd onder gemeenschap van goederen ) maar hij zegt gewoon jij kan nog bij je ouders terecht ik niet (ouders zijn van hem ook gescheiden en wonen alle 2 meer dan 2,5 uur reizen bij hem vandaan )

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ik was dan mooi nergens heen gegaan als het net zo goed mijn huis was en anders had ie zelf zijn koffers mogen inpakken..is ie wel helemaal lekker in zijn pan zeg!
    Je laat je toch niet met 2 kinderen wegjagen? Kom op..beetje voor jezelf opkomen meid!

5. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    hij had mooi op de bank mogen slapen of op de kamers van 1 van de kinderen
    je moet niet zo over je heen laten lopen hoor TS, want je hebt je rechten

wat een hufter van een vent om jou zo te behandelen...

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Sorry hoor, maar met 21 weken je kindje nog laten weghalen? Of zelfs als ik terug reken 2 weken geleden... hallo toen was je 19 weken zwanger!!!! Weet die kerel wel wat hij zegt???? Ten eerste mag het dan alleen nog maar op medische gronden en ten tweede is het een volledige bevalling die je moet doormaken. Daar komt bij... ondanks dat het een onverwachte zwangerschap is/was... hij is een volwassen kerel en weet dat er van sex kindjes kunnen komen.

Ik vind hem wel errug kortzichtig hoor, je hebt straks drie kindjes.... hij draagt dan net zo goed zorg voor het derde kindje als voor jullie eerste twee... of denkt hij dat hij alleen voor de oudste twee hoeft te zorgen wanneer jullie nu gaan scheiden?

7. Aviya

Aviya Niet meer actief

Ten eerste aangifte gaan doen, want doordat hij je er uit heeft gezet heb jij veel recht verspeeld(bel maar even een financieel adviseur op, die legt je dit wel uit, weet niet meer precies hoe het zit) ten tweede allebei gaan inschrijven voor een huurhuis, en als er een scheiding komt, heb jij urgentie, en binnen 3 maanden een huis, mede omdat jij er uit gezet bent, en door de scheiding, en de kids meestal naar mama's gaan (denk ook wel dat hij dat errug prettig vindt) nu in gaan schrijven, en de dag er na meteen urgentie gaan aanvragen, daar gaat ook 8 - 12 weken overheen.

Vergeet meteen niet te vragen omdat jullie in gemeenschap van goederen zijn getrouwd, wat voor consequenties dit heeft dat jij en de kids er niet meer wonen, en ten tweede kan je zien dat hij alleen om zichzelf geeft, een ECHTE VENT had alles er voor over gehad, om jouw en de kids in hun veilige omgeving te laten, en zelf weg te gaan.

Aan ene kant hoop ik voor jou en de kids dat het nog goed komt, maar andere kant, mag je blij wezen dat je van hem af bent, hij heeft nu zijn ware aard laten zien, hoe kan je als vent zijnde je kinders en moeder van hen uit huis zetten???

Dingen die je zeker moet gaan doen:

- werk je zelf advocaat regelen, werk je niet, dan advocaat van onvermogen in gaan schakelen
    - werk je dan heb je inkomen, werk je niet, bijstand aan gaan vragen, even bellen met de gemeente, die leggen je uit hoe of wat (kan zijn dat je pas een uitkering krijgt als je een eigen huisje hebt, omdat je bij je ouders zit)
    - inschrijven wooncooperatie voor huurhuis
    - advocaat aan het werk zetten voor allimentatie
    - in gaan schrijven kinderdagverblijven, voor de zekerheid (als je kids al niet naar een kdv gaan)
    - maatschappelijk werk in gaan schakelen
    - zorgen dat je kopieeen en of originelen hebt van alle papier paperassen, inkomsten uitgaven, etc etc zodat hij hier niet mee kan rommelen.
    - alle verzekeringen pensioenen en alles op een rijtje krijgen (dus alle in en uitgaven)
    - zorgen dat je alle prive spullen uit huis kan gaan halen (beide recht op, dus hij mag je niet de toegang weigeren, eventueel politie op bellen voor advies) spullen van je kids, kleding van jezelf en kids

Dit is alleen een opstart, er komen nog meer dingen bij kijken, dus denk dat er nog meer tips en aanvullingen zullen komen!

Sterkte meis, en maak je hard voor de strijd, dit is geen luxe advies, maar bittere noodzaak, en goede tip ook, speel het hard, want dat zal hij ook doen namelijk (gezien hoe jij het voorspiegelt;))

8. redu

redu Bekend lid

30 sep 2008
    568
    1
    0
    zeeland
    Mijn advies is gelijk een advocaat bellen en voorlopige voorzieningen aanvragen.Heb ik toen ook gedaan en geen rechter in nl die jou met je kindjes bij je ouders laat wonen en je ex in jullie huis laat zitten.Dan kun je verder zoeken naar een huurwoning.Voorlopige voorzieningen dienen binnen 3 weken bij de recchtbank en binnen een week is er dan een uitspraak! Wil je verder veel sterkte wensen x

9. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ja hoor, weer zo'n klootzak! Wegwezen bij die man! Laat je inderdaad goed voorlichten zoals Aviya schrijft. Blijf sterk!

10. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Het kindje weghalen is absoluut not done bij een gevorderde zwangerschap en zeker al helemaal niet, in welk stadium dan ook, als je onder druk wordt gezet door een hufter die gewoon zijn kinderen op straat zet......

Hulp zoeken, financieel en moreel, en fijn de draad weer oppakken, zónder hem.....!

11. Aviya

Aviya Niet meer actief

Fijn om te lezen in je voorstel topic dat hij alleen water vrees heeft, gelukkig dat het toch goed gekomen is!!!

12. colaatje

colaatje Actief lid

4 aug 2012
    458
    0
    0
    NULL
    NULL
    we hebben besloten het toch samen te proberen

Deel Deze Pagina