Helaas is dit ons overkomen! Ik en mijn ex hebben in Januari besloten om uit elkaar te gaan. Mijn ex gaf toe dat hij zelf niet lekker in zijn vel zit en hij geen raad met zichzelf weet. Ik was het daar mee eens! Want ik voelde mij al maanden niet meer happy eigenlijk. Maar toch wilde ik het alsmaar proberen voor de kids, en ja natuurlijk hield ik wel van mijn ex. Zelfs zo veel dat ik nog een 4e kindje wilde. Maar mijn ex is iemand die niet weet hoe hij moet communiceren, een muurtje om zich heen heeft en zijn gevoelens opkropt, dat zich vervolgens uit in een woedeuitbarsting en dus agressie toont. Ik heb er eigenlijk jaren aan geprobeerd te werken op allerlei manieren o.a. veel proberen te praten(zelfs relatie therapie aangeboden) maar meneer weigerde er aan mee te werken en beloofde steeds maar weer dat het wel goed kwam. Ook heeft hij voordat ik hem ontmoette schulden gemaakt, waar ik pas achter kwam toen ik 6 maanden samenwoonde. Oke...dacht ik, misschien schaamde hij zich ervoor dus heb ik allerlei oplossing bedacht om hem mee te helpen zo snel mogelijk zijn schulden af te lossen. Maar op een gegeven moment was ik zwanger van de 3e, en moest ik zijn pinpas even uit zijn jas halen. En wat vond ik daar, een creditcard Meneer had dus acher mijn rug om weer een creditcard afgesloten. Ik zeg, wat flik je mij nou? Ik maar werken en werken om zoveel mogelijk jouw schulden af te lossen en jij gaat maar lekker door met geld lenen?? Ik zeg, wat heb je in hemelsnaam met dat geld gedaan?? Nou...zegt hij, ik heb daar rekeningen mee betaald. Ik zeg rekeningen?? uh ja... van de belastingdienst zegt hij, was 800 euro. Ik zeg, dan overleg je dat toch met mij? Dan hadden we samen een oplossing kunnen zoeken en het desnoods in termijnen kunnen terug betalen. Maar zo schiet je er niets mee op, je raakt zo steeds verder in de shit. Ik zag wel dat hij er kapot van was en hij beloofde voortaan het niet meer te doen. Maar na een jaar kwam ik weer een creditcard tegen, en toen knapte er iets in mij... Ik ben uitgevallen tegen hem, en wist niet meer hoe ik het had. En meneer bleef maar zwijgen, hij deed net alsof het niks was. Nadat moment kwamen er spanningen in onze relatie door die rot schulden. Elke nacht lag ik te piekeren wat ik in godsnaam nog bij deze man deed. Maar ja zo makkelijk was het niet om bij hem weg te gaan, en ja de kinderen dan? Die hebben toch een vader nodig dacht ik. Maar op een gegeven moment werden de spanningen zo hoog dat er steeds meer wrijvingen kwamen tussen ons. Zo erg....dat ik alleen maar kon snauwen tegen hem. En dat werd hij natuurlijk zo zat. Dat hij op een avond na mijn gesnauw een mes uit de la had gepakt en mij daarmee bedreigde Ik was helemaal in paniek en belde gelijk 112. Vervolgens mijn ouders gebeld, die meteen deze kant opkwamen (vanuit Brabant) Eenmaal de politie gearriveerd...maar meneer was intussen gevlucht Bleek later dat hij zichzelf onderin de schuur had opgesloten. Politie heeft hem voor verhoor meegenomen en mijn ouders hebben ons (mij en de kids) mee naar Brabant genomen. Alles op zijn kop voor de kinderen, maar wat moest ik?? Ik was echt bang geworden, en voor de kinderen was het helemaal geen veilige omgeving. Maar op een gegeven moment begon ik hem te missen. Ik at slecht, was depri en viel kiloos af. Ik wilde hem terug...nu zullen jullie wel denken, wat een gek zeg. Maar ik kan het niet goed uitleggen, maar ik hield toch wel van hem. En de kids zeurde elke dag om papa. Dus na 2 maanden zijn we toch maar weer terug gegaan. Maar toen we daar stonden, wilde hij ons niet meer Hij zegt, nee jij bent weggegaan met onze kinderen, ik wil je niet meer. Daar stonden we dan pfffff, ik dacht nou ja zeg wat krijgen we nu? Eigenlijk ben ik nog gek ook dat ik hem terug wil. Ben toen janken met de kids naar mijn vriendin gereden en hebben 2 dagen daar gelogeerd. Maar ja zij kon ons ook niet blijven opvangen en een huis kreeg ik niet zomaar. Dus enige mogelijkheid was naar de opvang. Die we uiteindelijk eentje vonden, maar helemaal in een andere regio. Mijn vriendin heeft ons toen daargeen gebracht, maar diezelfde avond belde mijn ex op, of wij aub naar zijn ouders wilde komen om te praten. Dus ik zei dat ik in de opvang zat met de kids, waarvan hij wel schrok. Anyway, vriendin haalde ons weer en bracht ons naar zijn ouders. Daar is alles op tafel gegooid, en ook hoorde zij voor het eerst dat mijn ex mij dus bedreigd had. Dus meneer had niet alles verteld. Maar ff om het kort te houden, na veel praten besloten we er samen toch voor te gaan, en op aanraden van ex schoonvader in relatie therapie te gaan. Maar dat is uiteindelijk nooit wat van gekomen. Het ging een poosje goed tot afgelopen Januari. Toen gaf meneer ineens toe dat hij dus met zichzelf in de knoop zit en hij seksverslaafd is Ik zeg seksverlaafd?? Wat bedoel je daar precies mee, vroeg ik. Nou het kwam er zo op neer dat hij bij alle vrouwen die hij op straat ziet hij een harde van krijgt . Zelfs van een paar moeders op school. Toen ik dat hoorde, knapte er iets in mij en kreeg ik een totale afkeer van hem!! Na een week heb ik geprobeerd met hem te praten. En dat ik na al die shit van de afgelopen 6 jaar niet meer verder wil, dat die verslaving de druppel was. Hij was het er mee eens en wilde zelf aan zichzelf gaan werken. Ik zeg prima, en hoe nu dan verder? Want ik kan niet zo snel een woning regelen (huurhuis staat op zijn naam) Hij zegt, nee blijven jullie maar hier, ik ga wel naar mijn ouders. Voor de kinderen is het beter dat ze hier blijven, ze gaan hier naar school etc. Ik zeg oke, maar hoe krijgen we dit huis dan op mijn naam? Dus wij samen de woningbouw gebeld, en enige optie was om samen nog een samenlevingscontract te tekenen. Nou dat wilde mijn ex dan wel doen. Op een gegeven moment is hij bij zijn ouders ingetrokken. En ineens is hij 180 graden gedraaid van gedachten. Vanaf dat moment wilde hij ons uit huis hebben en kon het hem niet schelen waar we heen gingen. Dat was zogenaamd ons probleem! Hij kwam steeds vaker onaangekondigd binnen lopen en kwam alleen maar dreigen dat we uit huis moesten. Ik heb geprobeerd rustig met hem te praten, maar dat ging niet. En kreeg het idee dat zijn moeder hem beïnvloedde. Omdat ik alles geregeld wilde hebben heb ik een prodeo advocaat genomen. Ik heb daar vorige week maandag een afspraak mee gehad. Die avond voor de afspraak ging ik naar bed, wilde mijn gordijnen dicht doen, zag ik ineens mijn ex op de parkeerplaats staan. Hij stond gewoon te loeren....nou ja zeg! De volgende dag moest ik om 10u bij mijn advocaat zijn. Om 11.45u kwam ik terug en haalde mijn kids op bij mijn vriendin. We gingen naar huis, en wat bleek?? Meneer had zijn kansen gegrepen om de sloten te verwisselen. Dus daar stonden we dan in de kou voor de deur. Papa had toch echt zijn eigen vlees en bloed op straat gezet!! :x Ik had het niet meer, ik kon wel door de grond heen zakken. Ben in paniek terug naar mijn vriendin gegaan en hebben daar samen allerlei instanties gebeld. Uiteindelijk had ik toestemming gekregen van de gemeente en woningbouw om met behulp van de politie de sloten weer te vervangen. Dit is toen ook gebeurd! Eenmaal binnen was mijn ex niet thuis, wel had hij al flink wat boodschappen voor zichzelf gehaald en ook al k dacht echt bij mij zelf, zo jij zet je kids op straat en dan kun jij nog makkelijk een hap door je keel krijgen??!! Heb de die dag mijn advocaat ook gebeld, alles uitgelegd en zij is toen erachteraan gegaan om een kort geding te gaan regelen. dinsdag kwam de dagvaarding op dit adres binnen en heb ik netjes mijn ex gesmst dat er een dagvaarding voor hem in de post lag. Hij kwam s'avonds langs om deze op te halen. Ik maakte de deur open en zei dat het bij de post lag. Mijn jongste kwam meteen naar zijn vader toen en wilde met hem mee, hij is nog te jong om het te beseffen wat papa had gedaan. Maar mijn dochter (middelste) moest niks van papa weten. Mijn ex probeerde haar te knuffelen Maar het enige wat mijn dochter deed was helemaal overstuur huilen en hem wegslaan. Ze zegt, papa waarom heb je ons buitengesloten, dat mag toch niet?! Ik had het zo koud buiten papa Nou toen brak mijn hart hoor, ik zei, pak je dagvaarding en tot donderdag! Zegt hij, oja ik wil verder geen verplichtingen he! Wat bedoel je daar precies mee vroeg ik? Maar meneer liep weg pffff. Donderdag bij de zitting, ging op zich wel alles goed. Mijn advocaat heeft het idee dat ik wel sterk sta. Mijn ex heeft daar namelijk agressie getoont en in zijn verhaal kwam nergens het belang om onze kids in voor. De rechter vond het ook een uitzonderlijk geval. Hij heeft ons in principe een maand te tijd gegeven om er onderling uit te komen met advocaat. Gebeurt dat niet, dan komt er volgende maand een nieuwe zitting. Intussen heeft mijn ex niets meer laten weten. Alles bij elkaar heeft hij al een maand zijn kids niet gehaald Lekkere vader he? Maar goed, ik probeer mij hier samen met de kids doorheen te slaan en hopen dat we dit huis gaan krijgen. Lang verhaal ik weet het, maar moest het ook ff van mij afschrijven.
Jeej meid, wat een verhaal zeg.. weet niet goed wat ik moet zeggen, maar wil jou en je kindjes in ieder geval heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat je snel een huis hebt!! Dikke knuffel!
wow dit is heavy zeg..omg niet normaal meer. wat een nare man, dat ie zoiets z'n eigen kids aan durft te doen. en dan zo kinderachtig doen met z'n verplichtingen. idd geen woorden voor...wil je heeel veel sterkte wensen zal hard voor je duimen dat je snel een huis kunt krijgen, want dit is ook niks. dikke knuffel voor jou en je kids, jullie redden t wel. je zult hier sterker uitkomen..pas goed op jezelf en de kids. x
jeetje meid ...... krijg gewoon tranen in mn ogen bij het lezen van je verhaal! lijkt wel een script van een film.. wat vreselijk voor jullie! Weet niet zo goed wat ik moet zeggen maar wil jullie heel veel kracht en sterkte toewensen! wat een eikel zeg, en wat zielig voor je kindjes..... dikke knuffel voor jullie liefs Muis
die man heeft hulp nodig... en ik hoop dat hij die gaat krijgen voordat de dingen nog meer uit de hand gaan lopen.. en jij bent een hele sterke vrouw! goed zo meid! moedig van je om dit allemaal zo op papier te zetten, ik hoop dat voor jou en je kids dat alles gunstig zal uitpakken!
Bedankt dames!! En ik denk eerlijk gezegd ook dat hij hard hulp nodig heeft, alleen zijn ouders zien dat gewoon niet in! Zelf denk ik dat hij licht autistisch is, hij heeft er veel kenmerken van. En ik ben sterk, doe het voor mijn kinderen. En eerlijk gezegd voelt het als een opluchting dat hij nu weg is! Ben veel vrolijker, net of er een hele last van mijn schouders is. Tuurlijk is nog niet alles achter de rug, maar jullie snappen wel wat ik bedoel.
Laat me raden; je kunt dit verhaal nog aanvullen met talloze voorbeelden van 'raar' en 'verkeerd' gedrag? Je komt er steeds vaker achter dat hij gelogen heeft over nog meer dingen? Tja, hier een soortgelijke situatie. Ik heb slechts 4 tips: 1. Schrijf alles op in een dagboekje (voor jezelf maar ook als je kinderen er later om vragen dan kun je het nog even terug lezen). 2. Zeg niets direct iets toe maar vraag eerst advies en denk er eerst zelf over na. 3. Probeer zo snel mogelijk dingen te verdelen en af te sluiten (verzekeringen, gez. bankrekeningen, woning, goederen) en bouw je eigen leven weer zveel mogelijk op. 4. Bedenk heel goed wat je zelf wilt en waar jouw grenzen liggen. Dit is je uitgangspunt voor eventuele onderhandelingen en een ouderschapsplan. Heel veel sterkte en succes!
wat een heftig verhaal zeg! ik kan maar 1 ding zeggen: weg wezen bij deze man! echt waar... sexverslaafd komt mij ook bekend voor, mijn ex was heel verslavings gevoelig. sexverslaafd, gameverslaafd e.d. en werken wou hij niet. Ik ben ook met mijn zoon weg gegaan, toen we zouden praten vlak na toen ik weg was kwam ik er ook achter dat hij de sloten had verwisseld, terwijl ik en mijn zoon er off. nog woonden. dus wij zijn ook letterlijk buiten de deur gezet toen. Ik ben toen geknapt! en heb de oude sleutel van onze deur (die wou hij terug hebben nl) voor zijn neus ver over de tuin gegooid (kwam bij de buren terecht) en met de woorden zoek die sleutel maar lekker zelf op jij hebt je eigen zoon nu letterlijk op straat gezet! (nu ik dit typ ben ik alweer erg kwaad) Mijn ex klapte dicht door mijn kwaadheid en zei geen woord meer, maar deze woorden kwamen wel heel hard bij hem aan (gelukkig)
Dankjewel! Vandaag een week na de zitting kreeg ik ineens weer een sms uit het niets van mijn ex. Hij vroeg of hij vandaag de kinderen mee kon nemen van 15u tot 18u Ik kon er met mijn verstand niet bij. Dat hij een week geleden ons buiten sloot, een zitting hebben gehad en dan daarna met een sms aan komen, net alsof er niets geweest is. Ik heb hem duidelijk gemaakt per sms, dat hij heel hard hulp moet gaan zoeken, dat dit gewoon niet gezond is. En dan praten we wel weer verder. Heb er geen reactie meer op terug gehad. Is toch raar of niet dan? Hij gaat gewoon door net alsof er niets is Hij kan zich echt niet inleven in de gevoelens van zijn kinderen. Ben ik blij dat ik de knoop uiteindelijk toch heb doorgehakt met hem.
Ik herken dit! mijn ex kwam na een jaar met de vraag of hij op de verjaardag van zijn zoon mocht komen! een jaar niet naar zijn zoon omgekeken... heb hem toen ook even vriendelijk gesmst en daarna niks meer gehoord van hem... sterkte meid! aan deze mannen klopt idd iets niet en ze moeten idd hulp zoeken bij hun probleem, je pakt het goed aan nu.
jeej, dan heeft ie wel lef zeg om dat te vragen. heel veel sterkte. volgens mij heb jij de goede beslissing genomen. succes
Ik vind het ZO zielig voor jullie kinderen Ik kan wel huilen...hoe moeilijk moet het zijn, als je zo jong bent, dat je maar niet kan snappen waarom papa ineens niet meer van je houdt Zo zwartwit is het natuurlijk niet echt, maar zo zien kinderen dat wel. Gelukkig hebben ze een hele sterke mama. Heel veel succes en veel sterkte met alles.
lees dit verhaal nu pas. Jeetje meid wat heb jij veel voor je kiezen gekregen! Blijf dicht bij jezelf, laat je niet gek maken! je doet het goed! En idd, heel apart dat ie na een week ineens de kinderen wil halen! Ik zou hem voor geen cent meer vertrouwen! Hou je taai meid!