Wij hebben totaal geen vast dagritme. In bad doen we dan meestal wel 's ochtends, maar voor of na de voeding, net hoe het uitkomt. Ook de rest van de dag kijken we hoe alles loopt en wat we gaan doen op welk moment. Yannick doet het er prima op, hoe meer we doen op een dag en hoe meer mensen hij ziet, hoe vrolijker hij is. Als hij z'n eten maar op tijd krijgt .... Ik vind het zelf heerlijk, want ik ben vrij impulsief en kan dus ineens beslissen om iets te gaan doen... Natuurlijk zou ik me wel aanpassen als ik zou merken dat Yannick het niet zou trekken. Zijn er meer baby's die het goed doen ZONDER vaste structuur? Of zijn wij echt een uitzondering? Ik ben benieuwd!
ja! Ik heb ook soms het idee dat ik maar een beetje aanmodder. Thijs voelt zich er goed bij, als hij maar eten krijgt wanneer hij honger heeft en op zijn bedje mag als hij moe is. Als ik moet werken moet hij om 6.30 eruit, maar als ik vrij ben dan voed ik hem en slaapt hij bij mij op bed nog even verder (en mama ook..) Dus dan is het totaal anders! Het enige wat vast is is het badje s avonds en dan lekker slapen. Ik zie iedereen over schemas en voedingstijden praten, maar daar kan ik me niet zoveel bij voorstellen.
ja hier ook vanaf dag 1 gaat dat prima. met de voedingen best wel een vast ritme maar een half uurtje eerder of later kon ook hoor. en naar bed deed ik gewoon wanneer ze moe is, nu is dat dan wel standaard 12 uur. hier gaat het prima hoor ik heb echt het idee dat ik meer vrijheid heb en niet zo moeilijk doe en maar op mijn klokkie sta te kijken enz. (wil niemand beledigen hoor).
Hier ook geen ritme, maar we hebben onze draai nu lekker gevonden en het loopt prima. Als ze honger is krijgt Eva (borst)voeding, is ze moe, gaat ze naar bed. 's Ochtends is ze snel weer moe, als ik zin heb speel ik met haar even in bed en ga zelf ook weer slapen, soms sta ik op, ga douchen en breng haar weer naar bed. Ze gaat eigenlijk wel altijd op woensdag en zaterdag 's avonds in bad, vooral omdat dat ons goed uitkomt en ze maar 2x per week in bad 'mag'. Uiteindelijk heb je altijd wel een beetje een vaste structuur, je doet dingen toch meestal op dezelfde manier. Zo krijgt Eva 's ochtends als ze wakker wordt meteen een voeding en 's avonds als ze naar bed gaat drinkt ze ook nog even. En altijd hetzelfde ritueel met naar bed gaan, ook overdag. Maar geen vaste tijden dus en als het moet (en als ze dan zin heeft ) slaapt ze evengoed ook ergens anders.
hier ook een makkelijk mannetje, vooral in het begin liet ik het van lars afhangen, ik heb hem nooit wakker gemaakt voor voeding, ik voede op verzoek, en dat was iedere 4 uur, kon er de klok bijna op zetten, maar verder..... we rommelen maar wat aan, en tot nu toe werkt dat prima :-D
Hier ook geen ritme, pas vanaf een maand of 7 enigzins dmv de bijvoeding- brood-brood-avondeten. Maar de borstvoeding nog steeds op verzoek, fruit en tussendoortjes ook.
ik volg het ritme van amy zoveel mogelijk, dat werkt voor ons het beste. maar meestal is dat wel een aardig vast ritme moet ik zeggen. ze krijgt gewoon eten als ze honger heeft en gaat slapen als ik zie dat ze moe is.
ja hier nog één Sommige dingen gaan wel volgens een vast patroon, zoals de slaaptijden s'avonds en wektijd in de ochtend. Maar verder heb ik twee verschillende banen waarvan hij er met één ook mee gaat en die dagen loopt het toch weer anders dan de andere dagen. dan slaapt hij weer eens daar en dan weer bij de gastouders. Ik moet zeggen dat hij het heel goed doet. Manneke eist alleen op tijd zijn eten en verder is hij een hele vrolijke tevreden baby. Ik ben blij dat het zo goed gaat en ik denk ook dat dit beter is dan iedere dag een strak schema aan te houden. Want dat is voor zowel de ouders en het kind niet makkelijk. Als hij dan bijvoorbeeld een keer ergens anders moet slapen of eten dan is hij helemaal overstuur. Voor ons kleintje werk het zo prima dus houden we dit gewoon lekker aan. In mijn ogen is een kind een aanvulling op je leven en geen vervanging van je leven....en ja natuurlijk veranderd je leven maar moeder Maaike is nog steeds ook Maaike....zo denk ik erover
Hier ook vanaf het begin Lee Ann gevolgd het ritme sluipt er toch stiekem wel in zoals nu is het al drie maanden hetzelfde maar ik denk dat het ook wel goed is om niet zo op ritme te hameren want als ik even in de stad ben en het loopt een uurtje uit gaat ze niet jengelen dat ze een broodje wil. Perfect!
Wat grappig dat er meer mensen én baby's zijn die het heerlijk/prima vinden om geen ritme te hebben! Je hoort tegenwoordig weer zoveel over de 3 R'en, het belang van structuur, het belang van voorspelbaarheid voor je baby... dat ik bijna dacht dat ik de enige was die 'maar war aanrommelde'! Ik doe eigenlijk alles op mijn gevoel in hoe ik met Yannick om ga (eigenlijk ook daarbuiten, nu ik erover nadenk ...) en dat loopt goed, dus ik maak me er ook niet druk over! Maar ik zou het voor mezelf dus wel moeilijk vinden als ik een kind zou hebben dat wél behoefte zou hebben aan dat strakke schema, omdat dat dus helemaal niet bij mij past! Afwachten hoe dat bij nummer 2 zal gaan, als die er komen mag...
wij hebben hier ook geen vast ritme ik kijk hoe laat ze wakker is voor de fles en vanaf die tijd telkens om de 4 uur totdat ze 5 flessen die dag gehad heeft ook met slapen kijk ik gewoon naar wanneer zij zelf aangeeft of ze moe is en zo de rest ook.. ferie is harstikke rustig en makkelijk dus het gaat echt prima zo
Hier ook geen vast ritme, geef hem de fles wanneer hij er behoefte aan heeft (moet dan ook weer niet te lang duren natuurlijk), en als hij moe is, breng ik hem wel naar bed toe. Maar elke dag is hier weer anders, en hij gaat er goed mee om hoor
In het begin heb ik me ook helemaal blind gestaard op dat 'ritme' . Werd er knettergek en onzeker van! Toen ben ik eens goed naar Vigo gaan kijken en ben hem gaan volgen. De dag loopt zoals hij loopt, en nog steeds. Vind het heerlijk zo. Met verloop van tijd zie je toch wel dat bepaalde dingen (zoals slapen en eten) terugkeren rond dezelfde tijdstippen en daar hou je dan ook rekening mee (ik althans) maar voor de rest... we zien wel wat de dag brengt!
Ook hier zien we 's ochtends wel wat de dag brengt! Alleen als ik een afspraak moet maken voor bijv. ha ofzo vind ik het weleens lastig omdat ik geen idee heb hoe laat ze wil eten (varieert van 2 tot 4 uur later) en wanneer ze moe wordt (kan na 1 uur zijn maar ook na 3uur). Dus er is wel een ritme, die van Amber! En ik ga er gewoon in mee, maar dat heeft me ook wel wat tijd gekost hoor, omdat iedereen idd over de rrr heeft enzo ga je toch twijfelen of je het allemaal wel goed doet!
Wij begonnen ook zonder ritme en keken wel hoe of wat. maar helaas, hier thusi ging dat dus niet! Tijn huilde extreem veel, en dus hebben we rust en regelmaat ingebracht! Dit houd niet in dat we alles op vaste tijden deden, maar wel op vaste volgorde! Sinds tijn een half jaar is, gaat het eigenlijk steeds makkelijker en kijken we weer echt naar Tijn zelf. Dit gaat super. Tijn bepaald de dag, maar soms stuur ik een beetje bij, hihi komt mama dan net ff beter uit! kus miek
wij doen hier een soort van ritme toch wel ze krijgt wel rond t zelfde tijdstip eten steeds.en gaat savonds ook met een vast ritueel naar bed.wijken we daarvan af slaapt ze slechter. sochtends na t eten gaan we altijd in de wandelwagen de honden uitlaten en valt ze meestal lekker in slaap in de wagen.dus als we thuis komen lekker naar bed.en savonds ook honden uitlaten en dan omkleden in slaapzakje,eten en zo bedje in. kijk...t eten is niet strikt een vast tijdstip.t kan wel eens een half uurtje eerder of later zijn.ligt ook wel een beetje aan de plannen die dag en wat we doen. in bad gaan is ook maar net hoe t uikomt.ze gaat om de dag in bad dus de ene dag wel de dag erna niet en dan de dag daarna weer wel.maar komt r iets tussen gaat ze gewoon de dag erna en ligt maar net aan hoe ze slaapt.heeft ze sochtends weinig geslapen, doe ik r smiddags nog wel eens in bad zodat ze nog ff lekker gaat slapen erna. dus hier wel een ritme maar geen strk ritme.alleen in grote lijnen dus. werkt best goed zo hier moet ik zeggen.
hier wordt ook op het ritme van nina en tia geleefdt, dat houdt in dat ze de ene morgend rond 8.00 komen maar bv de laatste 3 dagen pas rond 10 uur komen dus heel het schema valt door elkaar. wat ze wel hetzelfde houden uit hunzelf is dat ze beide op dezelfde moment hun voeding vragen, weet niet of dat tpisch is voor twins. vanaf maandag zal het dan weer een heel aanpassing worden voor hun en mij want begin dan weer te werken en ze moeten dan naar de opvang. heb nu wel geluk dat de opvang niet met vaste voedtijden werkt maar ze gaan toch iets meer structuur gaan krijgen daar dan thuis dus ben benieuwd hoe dat gaat aflopen de eerste weken
Wij hebben altijd onregelmatig geleefd, (in de zorg beiden), en voelen ons daar zelf goed bij. Ik heb de kinderen ook nooit regelmaat gegeven, maar merk wel dat het belangrijk is dat er een bepaald ritueel nodig is, waardoor het duidelijk is wat er gaat gebeuren en wat er van ze verlangd wordt. Vate rituelen rondom eten, slapen etc. De kinderen doen het er prima op.