herkenning slaapdrama avond

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sweet978, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    hai dames,

ff een vraagje :)
    Mijn dochter heeft eigenlijk altijd goed geslapen.. ik leg der overdag neer..ze brabbelt nog wat..speelt wat en valt heerlijk in slaap.. na een uur of s'middags ruim 2 uur wordt ze vrolijk wakker. s'Avonds als ze de nacht in gaat idem. Ze krijgt der fles..we poetsen de tanden..lezen een verhaaltje voor slaapzak aan etc.. en slaappie doen.. normaal slaapt ze dan door van 19.00 tot 6.30-7.00.

De laatste week/weken is t echter een * drama * Ze gaat braaf s avonds de nacht in.. maar wordt dan na een uur wakker en is dan *overstuur*.. huilen.. ze probeert wel te slapen ( draait zich op haar slaaphouding) maar kan de slaap niet vatten.. je moet erbij blijven staan, zodra je de kamer uitloopt gaat ze weer huilen. Heb van alles geprobeerd.. de 5-minuten regel.... flesje water.. slaapliedjes zingen ( ik voel me net mn moeder :) ) maar weinig helpt..ze jengelt een half uur ongeveer ( sinds een week is t geen huilen meer)... en uiteindelijk valt ze weer in slaap.

Wat is dit????:$
    De zogehete 8 maanden sprong.. slecht dromen?? verlatingsangst? Noemt u t maar.. en wie de gouden tip heeft.. u is welkom hem te delen:)

Ik vind het zo vervelend voor haar dat ze na een uurtje zo unhappy wakker wordt..en ja..voor mezelf vindt ik t ook vervelend..dat ze niet gewoon der ruk maakt zoals altijd. ( en ja..deze uitspraak mag vast bij t topic taboe doorbrekend :D )

Alvast bedankt..
    groetjes:)

2. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Erg herkenbaar hoor!
    Mijn dochtertje is nu ruim 10 maanden en heeft precies hetzelfde gehad op die leeftijd en recent ook weer even. Ik wijt het toch aan tandjes en weer nieuwe dingen kunnen doen/sprongetje als je het zo wil noemen.
    Ik heb haar veel getroost, proberen geduldig te blijven en het is echt vanzelf weer overgegaan en het perfecte slaappatroon kwam weer terug.

Hier is het nu even zo dat ik wat moeilijker haar slaapsignalen kan herkennen waardoor ik vooral in de avond het wat te laat inschat met tijdstip van slapen. Wel altijd op redelijk vaste tijden maar heb het idee dat ze sneller vermoeid is soms. Hierdoor wat huilen met in bed leggen: net of ze zegt: weg van mijn kamertje, ik wil slapen :) Ze is als de deur dicht gaat dan ook meteen weer stil :)

Wat hier ook helpt is in een vast patroon het slaapritueel afgaan: hier is het boekje lezen met papa en tussendoor klein flesje, pyamaatje aan, tandjes poetsen, beestje gedagzeggen en slapen.

Veel succes, ik weet hoe rot je je kunt voelen als je er geen grip op hebt en even een heel ander kindje ziet.

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik heb er vorige week een topic over geopend ;).
    Ik zoek de link even voor je!

4. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
  5. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Herkenning dus! Hopelijk heb je iets aan het topic!

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Heel herkenbaar! Mijn dochter heeft 3 weken lang 's nachts gehuild, werd alleen op schoot stil en dan wilde ze niet terug in bed, we hebben uren 's nachts met haar op gezeten. Pas sinds een paar dagen is het beter, en waarom? Omdat we haar laten huilen. Als ze wakker wordt mag ze er uit, schone luier, even troosten en dan terug in bed. Na 5 minuten terug, rechtleggen, speen in, weer weg. Na 10 minuten idem, na 15 minuten idem, en meestal sliep ze dan binnen een half uur! Na 2 dagen sliep ze binnen 10 minuten weer en nu wordt ze al 2/3 dagen niet meer 's nachts huilend wakker!

Het had bij ons zowel te maken met de tandjes die doorkwamen (2 tegelijk) en het sprongetje (leerde in die 2 weken ook opeens kruipen én staan!). Behoorlijk heftige weken, maar we zijn er weer doorheen!

7. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Pppffffff....sprongen duren bij Aaron altijd weken :(.

8. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    idd een stuk herkenning... joehoeee... ik heb niet alleen de slaap draak:)

@ boefjesmama
    heb je topic gevonden....ff doorgelezen en alle kinderen hebben ongeveer dezelfde leeftijd .. t zgh *sprongetje* .. heb ook meteen oei ik groei er maar weer eens bijgepakt.. en herken er wel veel in. Wel grappig..normaal herken ik niks van die *sprongetjes* bij mn smurfje..
    ow..ps.. dit slechte slapen duurt hier nu ook al 3 weken hoor:)

@ gentle
    jouw frustratie ben ik al een paar x tegen gekomen idd... je dochter gaat ook wel heel snel..poehee..
    Hier staan denk ik ook de boventanden aan t doorbreken... maar goed.. kan net zo goed een gedachte van mij zijn om der gedrag te verklaren :) Gelukkig wordt ze niet midden in de nacht wakker.. maar een uur na bedtijd.. ik weet niet of ik t zou trekken..elke nacht een uur drama..
    Hier lossen we t nu op door heel monotoon *slaapkindjeslaap* te zingen.. en dan steeds een stapje dichter naar de deur te lopen.. ( helaas trapt ze er niet elke x in) .. vaak is t huilen dan al over..Ze kan dan nog wel rustig een kwartier incidenteel wat jengelen..maar dan ga ik er expres niet heen..als ik wel ga wordt het een groter drama

Handig deze herkenning..:)

dank dames:)

9. Wonder24

Wonder24 Lid

7 okt 2008
    87
    0
    0
    Administratief medewerker
    Utrecht
    Ik heb dit ook gehad... moet eerlijk zeggen gek werd ik ervan!
    Op het moment dat ik dacht dat ik niet meer kon.. was het afgelopen!

Bij mijn dochtertje heeft het ongeveer 2 a 3 weken geduurd en in 1 keer is het over..

Heb eigenlijk geen tips ik adviseer alleen om je kind niet te laten huilen.. gewoon lekker troosten en laten merken dat je er bent!!

Succes.. heb zijn allemaal sprongetjes en er schijnen er nog meer aan te komen.

liefs,
    Wonder

10. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    @Sweet: Hier duurt het nu 2 weken dagdagelijks. Daarvoor was het 2x per week. En nu is het ook overdag drama. Dus bereid je voor ;).

11. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @boefjesmama

kijk ..dat had ik dus niet willen horen van je;)
    Ik heb vandaag t gevoel dat t beter gaat..en dat ze erdoor heen is. Ze is vrolijker..gezelliger..en langer wakker over de dag...ook is ze minder claimerig naar mij.
    Maar.. dan heeft t nog 3 weken geduurd hoor:) Als t idd over is dan zal ik dat niet zeggen tegen je.. maar gewoon een heel drama alsnog maken..om jou te steunen..deal? :D
    En als t niet over is..dan kom ik hier wel jengelen :)

12. Boefjesmamma

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Gouda
    Hahahaha...fijn toch dat het wat minder wordt!!!
    Het is ook gewoon zielig om te zien dat ze niet lekker in hun vel zitten.

Als de sprongen theorie wat aantal weken betreft klopt is hij nu 36 weken na uitgerekende datum. Dus bijna op het hoogtepunt van de sprong ;).

13. sweet978

sweet978 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.497
    0
    0
    noord-holland
    @boefjesmama
    t was wel weer feest hoor.... lekker slapen..en na een uur.. bingo... jengelen...niet huilen of overstuur zijn.... gelukkig
    We hebben hier thuis maar besloten om der eigenlijk gewoon ff te checken..en dan te laten jengelen...:( als we er naar toe gaan en erbij blijven...dan wordt ze vrolijk en gaat liggen spelen.. dus niet der best doen om te slapen of zo..

Deel Deze Pagina