blaren / blaasjes? 13 mnd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Pleak, 1 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Hoi,
    Mijn zoontje heeft na zijn badje ineens een soort, blaren blaasjes op zijn huid. Hij heeft geen koorts of iets en is wel hangerig, maar ja ook heel moe na gister?
    Ik zal er een paar foto's bij doen..
    Hebben jullie enig idee wat het kan zijn?
    Foto's zijn niet zo duidelijk.
    Mijn schoonvader heeft gordelroos, dus hij zou waterpokken op kunnen lopen, maar ziet dat er niet anders uit?
    Al vast bedankt!

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.615
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik weet vrijwel zeker dat het galbulten zijn.Een allergische reactie op het één of ander.

3. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    ja dat vermoed ik ook al een beetje, alleen weet ik niks 'raars' wat hij vandaag op heeft. Ik ga alles nog eens nalopen van vandaag en misschien even contact op nemen met de huisarts morgen.
    Dank je wel voor je reactie!

4. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik krijg zelf deze reactie vaak van water. Omdat je zegt dat het na het badje was, misschien hij dan ook?

5. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Hij heeft wel vaak dat hij erge jeuk heeft na zijn badje. Ik smeer hem dan gelijk ik mijn creme.. alleen vanavond had hij dus die plekjes erbij. Maar als het van water komt, zou hij het dan niet elke keer moeten hebben?
    Heb jij dat dan van 'gewoon' water, of van temperatuursverschillen? Ik heb dat (in veel mildere mate) aan mijn voeten en gezicht, als ik iets warmer douche dan word mijn huid dik en rood. Heb er in de winter nog meer last van als ik de zomer. Is dat een soort gelijk iets?

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ja, ik heb het ook niet iedere keer inderdaad. Ik denk dat het de temperatuurwisselingen zijn ja. Het jeukt ook heel erg, maar vooral als ik eraan zit. Het trekt op zich wel snel weg bij mij. ZIjn het alleen deze plekken bij je zoontje?

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ja, alleen zulke plekken, maar op zijn armpje benen en billen. (meer als op de foto's) Ik heb hem daarna in gesmeerd, hij ligt nu op bed, het was al iets minder toen hij ging slapen.
    Maar als het door water komt, wat kan ik er dan aan doen om het te voorkomen denk je? Mijn man had hem in bad gedaan, volgens hem was het water net zo warm als anders.
    (balen trouwens voor je als je dat regelmatig hebt :()

8. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

De temperatuur buiten het badje was misschien een stuk kouder dan het badje zelf? Ik doe er niks tegen. Insmeren doet er weinig aan, bij mij. Het trekt vrij snel weg en daarmee is ook de jeuk weg. Inmiddels weet ik wel dat ik er vooral vanaf moet blijven, maar zo'n kleintje natuurlijk niet. Had hij er erg veel last van? Want anders zou ik me er niet te druk om maken. Vooral ook niet wanneer het zo snel weer weg trekt. Ik heb echt nog nooit gehad dat het lang bleef. Wanneer je het nou weer gaat merken op andere momenten, zou ik wel even letten op allergieen. Maar ik heb ook soms allergische reacties op eten of smeersels met galbulten en dan heb ik echt heel veel. En wanneer jij het niet vertrouwd zou ik ook gewoon de HA eens bellen.

9. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Hij had er niet zoveel last van, jeukte wel, maar even afleiden en hij was alweer druk aan het spelen.
    Ik ga het in de gaten houden, dank je wel voor je antwoorden!

10. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Graag gedaan, gelukkig maar dat hij er weinig last van had!

Deel Deze Pagina