Hai Er zit mij iets dwars en ik moet het gewoon even kwijt. Ik voel me niet echt zwanger. Buiten dat ik moe ben en veel slaap ben ik niet misselijk ofzo of hele erge last van mijn borsten (die uiteraard wel gegroeid zijn). Maar echt dat zwangerschaps gevoel heb ik niet. Ik jank ook niet veel terwijl ik wel meestal een gevoelig persoontje ben. Ik had me meer verwacht van de zwangerschap. En misschien moet dat nog komen hoor. En het is natuurlijk lekker om niet veel verschijnselen te hebben maar dan begin in te twijfelen. Ook omdat ik vond dat mijn kleintje erg klein was en 2 weken terug was gezet. Ik ga sowieso morgen even bellen met mijn VK. Omdat ik het wel een beetje raar vond dat ik 2x een week terug ben gezet en volgens de verloskundige hier op het forum vond dat ook wel bijzonder. Hoe voel of voelde jullie tijden de zwangerschap? Voelde je echt zwanger of was het niet anders dan normaal. Of komt dat pas als je echt een buikje krijg of je kindje voelt? Het maakt me heel onzeker.
In de eerste weken voelde ik me ook nog niet erg zwanger, had ook helemaal geen last van symptomen...geen één keer misselijk geweest...maar nu..pffff m'n hormonen vliegen alle kanten op, kan niks hebben. Bekkeninstabiliteit, dus elke dag pijn...Ik weet dat het makkelijk praten is, maar maak je niet druk hoor.. succes met het bellen naar je vk. Idd erg vreemd dat je tot 2x toe teruggezet bent...
Herkenbaar had ik ook in het begin, behalve wat misselijkheid voelde ik me maar gewoontjes Bij mij kwam het echte zwangergevoel pas later, als de kleine begint te bewegen en je buik wat gegroeid is.. geloof me het komt nog wel
Ik heb pas sinds een paar weken het 'ik ben zwanger'-gevoel. Mijn buik is nu echt goed te zien en ik voel het kindje iedere dag, mijn man kan het kindje nu ook voelen. Mensen zien het nu ook aan me. Daarvoor vergat ik soms gewoon dat ik zwanger was. Groetjes, Anakin.
Ik heb hetzelfde voel mij niet echt zwanger vooral omdat ik mij over het algemeen bijzonder goed voel denk ik. Dinsdag een echo,hoop dat alles goed is en ik mij daarna meer zwanger voel. Alhoewel ik denk dat het pas echt word als ik de kleine voel.
Wees gerust, het gevoel komt echt nog wel .... Je hebt immers 9 maanden de tijd om aan het idee te wennen, al vind ik het nog steeds af en toe een beetje onwerkelijk dat ik binnen een week of 2 mama word..
Hoi meis, Ik had het in het begin ook niet. Die "roze wolk" waar iedereen het over had, die kon ik maar niet vinden. Totdat ik de kleine ging voelen bewegen en mijn buikje wat boller begon te worden, toen kwam die wolk vaker tevoorschijn. Nu voel ik mij op en top zwanger en heb ik het zelfs een beetje gehad met het zwanger zijn. Dat had ik nooit gedacht, maar ik verlang ook wel weer een beetje terug naar mijn eigen lichaam en persoontje. Gekke vrouwen ook he! Eerst willen ze zo desperate die roze wolk en dan hebben ze hem gevonden en willen ze er weer vanaf...
Die roze wolk heb ik ook nooit gezien, gehad of gevoeld. Wel begon ik me echt zwanger te voelen toen mijn buik eenmaal begon te groeien. Toen werd het wat echter en concreter.
Ik heb maar bij vlagen op een roze wolk geleefd tijdens mijn zwangerschap. Over het algemeen was mijn zwangerschap een eitje, tot week 35 deed ik alles nog gewoon. Daarna was het wat minder eenvoudig, maar alleen de laatste twee weken was ik ook echt ziek. Maar omdat ik tot die tijd me superfit voelde, stond ik misschien ook niet echt stil bij hoe bijzonder het eigenlijk is. Ook ben ik onverwacht zwanger geworden en heb er veel minder (niet!) naar toegeleefd zoals anderen hier wel doen. Ik denk dus dat de situatie en nog veel meer dingen invloed hebben op hoe je de zwangerschap ervaart.
Ik heb dat bij mijn jongste ook niet gehad hoor. Ondanks dat ik snel groeide en wel wat grotere borsten had voelde ik mij niet super SUPER zwanger. Nu bij deze ondervind ik rare dingen vergeleken bij mijn jongens ( ik weet nog niet wat het is hoor) Ik krijg b.v NU pas pijnlijke borsten dat ik denk mmmm is dat wel normaal? ik kon nu ook pas een paar dagen na mijn NOD testen daarvoor was hij negatief en bij mij jongens als voor mijn NOD duidelijke streep. Wie weet heb je gewoon mazzel en blijven de kwaaltjes gewoon lekker weg want misselijk zijn is ook geen pretje heb ik dit keer mogen ervaren . xxx jet
ik heb ook geen zwanger gevoel, niet misselijk geweest en niet echt moe, alleen gevoelige borsten. ik heb met 12 weken pas mijn eerste echo gehad, volgens mijn gyn. zit er een speling in de meting van van 5 dagen.
Heel herkenbaar. De eerste keer voelde ik ook weinig.. was alleen maar moe.. Kreeg pas met 16 weken een buikje en voelde toen ook snel beweging. Toen ging het voor mij pas echt worden Nu bij de 2de kreeg ik al snel een buikje en voelde ik ook met 12/13 weken al beweging, maar was vooral heel moe. Nu ik meer last van rug en dergelijke begin te krijgen voel ik me pas zwanger. Wees blij meid dat je nergens last van hebt. Straks als je leven voelt en je buik echt gaat groeien ga je volop genieten. En als je buik je in de weg gaat zitten zou je willen dat je je voelt zoals je nu doet
Ik heb van het begin tot nu mij kiplekker gevoeld. Wat mij echt zwanger maakt is die buik en dat getol en gepor van binnenuit en daar geniet ik dan ook voor de volle 100% van. De eerste keer naar het zwangerschapszwemmen voelde ik me wel een beetje uit de toon vallen hoor! Iedereen was al zo lang bewust van het komende moederschap (lichamelijk dan) ik was enigzinds jaloers. (Ik ben ook van nature erg gevoelig en dat is ook niet veranderd) O nee benijden is het goede woord toch. Bizar ik ben heel blij dat ik niet misselijk ben geweest ofzo maar aan de andere kant denk ik toch dat het voor mij psychisch een soort van bevestiging zou zijn geweest. Ach ik zal het nooit weten! Nu geniet ik, en dat zul jij vanzelf ook ervaren!
ik heb last van van alles ( jicht , vermoeidheid, en eerst ook misselijk) maar zwanger, neuh vooral ziek Ik dnek dat het pas komt als ik de kleine kan voelen dan wordt het wat concreter. Dat had ik bij mijn vorige zwangerschap tenmisnte wel. En die roze wolk. Zwnager zijn is voor mij en voor veel adere geen roze wolk, maar iets wat nou eenmaal nodig is om een kindje te krijgen ( wat dus wel geweldig is). Natuurlijk ish et bijzonder dat er leven in je groeit, en leuk om als ie straks beweegt , een beetje te spelen uiteraard. Maar een roze wolk?
Nou ik moet ook telkens heel goed nadenken dat ik zwanger ben. Alleen de moeheid laat het goed blijken. Slaap vroeg 's avonds en gisteren heb ik 's middags zelfs even geslapen. Energielevel is erg laag. Maar voor de rest geen buik en geen klachten. Als ik de echo's niet gezien had zou ik het nauwelijk geloven. Kan me ook soms echt niet voorstellen dat er nu iets in mijn buik groeit. Probeer heel bewust plannen te maken. 9 Maanden beurs etc. Was tot op heden echte carrierevrouw moet dus echt heel bewust gaan nadenken. Maar wel erg leuk. Melanie
ach, af en toe vergeet ik nog wel eens dat ik zwanger ben ben ook helemaal niet misselijk geweest o.i.d. ben wel wat emotioneler, maar voordat ik dat zelf in de gaten had...haha. heb je je VK al gesproken?
Nee Telefonischspreekuur is tussen 12.30 en 13.30 Ben benieuwd wat ze zullen gaan zeggen. Ik hou jullie op de hoogte
Ik heb geen last gehad van kwaaltjes oid en heb op het moment ook nergens last van maar voel me ook niet echt "zwanger" geen grote roze wolk oid. Voel me af en toe wel zwanger maar om nou te zeggen van wauw nee helaas heb ik dat gevoel niet(misschien ben ik daar te nuchter voor)
De eerste 2 maanden waren eigenlijk vol ongeloof, ik zwanger, nee dat kan niet. Ik kon het niet geloven en voelde me totaal niet zwanger. Ik wilde alleen maar slapen . Toen met 10 weken eerste echo drong het iets meer tot mijn door. Maar toen mijn buik begon te groeien en ik mijn kleine begon te voelen met 14 weken (kriebelen in mijn buik) wow toen voelde ik me echt zwanger. Zo mooi En na de 20 weken echo en vorige week 3d echo zo prachig een mensje dat gaapt, zuigt op haar duim en trapt zo lief haah en dat allemaal in mijn buik.