Hallo! Zijn er ook al dames die in Maart zijn uitgerekend? Ik zelf sta nu op 27 Maart 2017, maar je weet het nooit. Haha! Ik vindt het wel gezellig om af en toe met wat dames te kletsen en delen die ongeveer even ver zijn als mij.
Hee Tigermom! We lopen vrij gelijk op! ik ben ong 29 maart uitgerekend! Het is zo gek nog.. vandaag op huwelijksreis de test gehaald ergens bij de apotheek en toen terug op de kamer getest! Ik zat zo te shaken.. En jij? Hoe voel je je?
hoi dames, ook ik in maart uitgeteld..13 maart om precies te zijn... Dinsdag de eerste echo en best nerveus want heb afgezien van een mega buik en zere borsten nergens last van eigenlijk..ja moeheid haha is voor mij mijn 4de kindje..
Gefeliciteerd dames 😊! Op je huwelijksreis positief testen, dat is weel heel speciaal 😃! Hier 18/19 maart uitgerekend als het allemaal goed mag gaan. Voor ons zou het dan ons derde kindje zijn. Deze zwangerschap was niet gepland, we hadden eigenlijk net besloten het bij twee te houden. Maar daarom niet minder welkom, als het allemaal goed gaat heeft het zo moeten zijn. Al lijkt het me wel pittig want ik heb dan 3 kindjes onder de 3 😁. 1 augustus de eerste echo met 7 weken, blijft heel spannend dit.
Gefeliciteerd allemaal! Wat een verassing Elmyra. Ik ben in verwachting van mn tweede kindje. Gek genoeg willen ze me hier niet eerder dan 10 a 11 weken een echo geven waar ik beetje teleurgesteld over ben haha.. Dus ik ben aan t rondkijken naar een praktijk die het wel eerder wil doen, omdat ik ook zware medicatie gebruik en ik dus stiekem wel zeker wil weten of alles goed is. En ik kan natuurlijk niet eerder afbouwen dan als t zeker is dat het hartje klopt. Dat schijnt volgens mn huisarts de kritieke fase te zijn. Beetje ongeduldig dus (a).
Wat vreemd zeg! Sta je dan niet bij een gyneacoloog onder controle vanwege die medicijnen. Vaak is een zwangerschap wel medisch dan als je medicijnen gebruikt. Het is überhaupt raar vind ik dat een praktijk pas met 10/11 weken een echo doet. Als je een MA hebt dan weet je dat dan pas, terwijl je het al 2/3 weken eerder had kunnen weten. Hier in NL zijn ze echt zuinigjes hoor ... Ik snap best dat je niet voor elke scheet doorverwijst of een echo maakt. Maar kijken of een zwangerschap goed lijkt en in de baarmoeder zit rond een week of 7/8 zou toch gewoon standaard moeten zijn. Wellicht kan je via je huisarts nog bij een gyneacoloog terecht?
hallo dames ik ben vandaag 7 weken zwanger en uitgerekend 12 maart. mama van 2 kids 2 mooie jongens Julian 1.7 en benjamin 11 30ste mijn eerste echo je kan vragen om een eerdere echo en daar extra voor betalen. mijn verloskundige staat er om bekent veel echo's te doen. verschilt helaas per verloskundige
@Elmyra: Ik ga er vanuit dat het met deze VK die ik nu spreek wel goed komt. Die is ook duidelijk dat een echo met 7 weken moet. Hun hebben dan vakantie, maar ze verwijst me graag door naar een echocentrum in het ziekenhuis. Gyn blijf ik liever nog even weg, zolang het mag @Mamavisser: Gefeliciteerd! Hopen op een meisje? Of ben je een echte jongensmama?
Gefeliciteerd mamavisser. Tigermom, mooi dat je alsnog eerder een echo kan krijgen dan. Lijkt me ook niet meer dan normaal.
Dames ik meld mij ook! Ik ben 10 maart uitgerekend Ik krijg helaas ook pas 16 aug mijn eerste echo, Wel laat vergeleken met de rest.
Welkom Jallou! Ja, is dat een nieuwe regel ofzo? haha! Nog even en we krijgen pas na 12 weken een echo omdat het voor die tijd de grootste kans is om mis te gaan Zo doen ze het wel beetje overkomen vind ik bij die VK.
Gefeliciteerd jallou! Jeetje wat laat ook die echo zeg. Bij mijn praktijk stond op de website eerste echo met 9/10 weken (termijnecho). Vorige keren was ik via fertiliteit dus had ik daar al echo's gehad, dus ik vond dit ook erg laat. Je kan ook een MA hebben, en volgens mij is het nergens goed voor dat dat nog 2/3 weken langer blijft zitten. Gelukkig doen ze tot mijn verrassing dus wel een vroege echo. Ben er heel blij mee, geeft geen enkele garantie maar dan weet ik iig dan of er een levend vruchtje is of niet.
nou bij mij slaan de zenuwen inmiddels wel toe hahaha..morgen moet ik mij om 9:45 melden bij de gyn voor de eerste echo.. ook nog eens de kans dat het er twee zijn..zit bij mij in de familie... En heb voor de 7 weken al een beste buik dus ben benieuwd... De andere mama's ook gefeliciteerd! en wat laat voor een antal mama's met de echos zeg
Spannend Navrona! Laat je morgen even weten hoe het is gegaan? Hier heb ik het voor elkaar gekregen om met 8 weken de intake bij de VK te krijgen en een echo in het echo centrum van t ziekenhuis ben erg opgelucht! Het kan na die tijd ook nog mis gaan natuurlijk, maar ik kan na die echo wel alvast plannen maken met mn arts voor t afbouwen van de medicatie. Vandaag 5 weken, dus het duurt nog even, maar toch haha..
Oh spannend Naverona! Jij bent al 7 weken 😊! Een weekje extra lijkt nu al heel veel 😅. Volgende week maandag mag ik. Ben benieuwd of het er twee zijn!!! Dat is toch heel bijzonder. Poeh Tigermom, 3 weken is nog best lang wachten. Maar een echo met 8 weken is al beter dan een echo met 10/11 weken. En idd kan het daarna ook nog misgaan. Maar het is toch fijn te weten hoe het er dan voor staat!
hoi meiden, nou mijn echo was helemaal goed alleen wel ws een paar dagen minder lang zwanger...ze hebben t gezet op tussen de 6 en 7 weken...hartje klopte maar nog wel traag en dit kwam volgens de gyn omdat het net pas was gaan kloppen geen reden tot zorg..dus moest het houden op 6,5 week zwanger ipv 7+1..22 augustus pas terug voor de echte termijnecho...
Naverona fijn dat de echo goed was. Poeh ik hoop dan dat ik vlgd week maandag wel echt 7+2 of 7+1 ben. Mijn laatste menstruatie begon in het weekend alleen weet ik niet meer of dat zaterdag of zondag was ... Heb standaard 28 dagen cyclus, dus ik zou er niet een week of halve week naast kunnen zitten, tenzij t een late innesteling was. Was het maar vast zo ver 😊. Vind het zo spannend weer. Heb je dit gehad en nu weer lang wachten tot 22 augustus! Pfff ... Maar het zag er iig goed uit en dat is een hele geruststelling 😊!
@naverona: fijn dat alles goed was. Nu wel weer eventjes wachten ja maar het is vast zomaar zover! Ik zou best wel minder ver kunnen zijn dan ik dacht. Want mijn lf is korter en met die berekening gaat hij er vanuit dat je lf 14 dagen is terwijl mijn eisprong vaak pas later kwam. Maar ja met een vroege innesteling compenseerd dat misschien weer een beetje. Ik kan ook niet wachten. Nog 2.5 week hahaha countdown.