Hoi iedereen, heb even vraagje. Mijn zoontje huilt ineens veel meer. Hij wil zich niet weg laten leggen en als ik hem slapend weg leg dan wordt hij gauw weer wakker. Echt ritme heb ik niet, ik geef bv en meneer komt nog voor heel vaak voor voedingen. Zon 10 per dag en wisselend van tijd. S avonds gaat hij rond 20:30 uur naar bed tot s ochtends 8o uur. Tussendoor nog wel 3 of 4 voedingen. Hij drinkt vanaf het begin 1 borst per keer, 2 krijg ik er niet in dan gaat hij vaak spugen of hij houdt zijn lippen op elkaar. Heb wel het idee dat het gemakkelijk omhoog komt. Veel slikken, kleine belletjes en soms ook hoesten en dan ook huilen na een voeding met licht overstrekken. Nu ineens huilt hij veel meer. Denk ook niet dat dit komt door honger. Hij groeit goed, 2400 gram in kleine 10 weken. Hij heeft geen fopspeen. Wie oh wie heeft er tips voor mij, waarom dit kan zijn. Gebrek aan ritme of slaap? Verborgen reflux zou dat kunnen? Tja je gaat aan alles denken. Buikkrampjes zijn het niet denk ik want die kenmerken van echt rood aanlopen en flink trappelen met de beentjes doet hij niet vandaar. Bedankt alvast voor de tips.
ik zou denken aan de 8 weken sprong of 12 weken sprong. is je kindje toevallig te vroeg of te laat geboren? dit hangt dan nl samen met wanneer ze de sprong ingaan...daarnaast kan een sprong ook weer een week zich eerder aankondigen. betekend dat ze veel bij mama willen zijn, meer huilen, onrustig zijn...je zal straks zien dat je kindje weer iets nieuws heeft geleerd en dan weet je dat de sprong weer voorbij is. tuurlijk kan het ook refluxklachten zijn, maar daarvan zou je kindje dan al veel langer echt last moeten hebben zou ik dan denken.
Hij is 10 weken en 6 dagen te vroeg geboren. Zit er dus precies tussen in. Wil ook niet gelijk zeggen dat het reflux ofzo is, maar snap niet wat het kan zijn.
dan is je kindje volgens zijn ontwikkeling nu 9 weken...en kan hij dus wel in de sprong zitten. 8 weken sprong dient zich aan tussen de 7-9 weken... alle kindjes huilen dan meer, zijn onrustig. Leen het boek eens bij de bieb, dan heb je er een idee bij. maar moet ik ook bij zeggen; je kan natuurlijk niet alles afschuiven op sprongetjes....dus houdt je moederinstinct in de gaten. maar in dit geval zou ik zeggen: een sprong!
Nou hopelijk is het voor hem en ons dan een sprongetje dat niet zo heel lang duurt. Ik hoop ook dat dat het is, dan komt ons tevreden kereltje ook weer snel terug. Hij heeft inderdaad wel lichte rel0fluxklachten (verborgen) aldus cb maar was bang dat dat mogelijk verergert was of dat ik het niet goed deed wat betreft het slapen.
Het lijkt me ook een sprongetje. En misschien heeft hij ook veel zuigbehoefte. Mijn dochter begon met 7 weken ook opeens veel onrustiger te worden en dat is met een speentje opgelost. Ze had ontzettend veel zuigbehoefte. Ze gebruikt hem alleen om in slaap te komen, als ze diep in slaap is spuugt ze hem uit en ze wordt er ook niet meer wakker van. Als ze niet slaapt, heeft ze hem ook niet in.
Onze jongste heeft ook sinds ze 10 weken is een knuffeldoekje, en een speentje. Zonder kan ze niet in slaap vallen. Gezien je op zoveel voedingen zit, zou ik toch even goed kijken naar de signalen van je zoontje. Weet je zijn hongersignalen goed te onderscheiden van zijn moeheidssignalen? Ik vind dat zelf namelijk erg lastig. Zou het kunnen dat je hem voeding geeft terwijl hij eigenlijk moe is? Buikkrampen kunnen wel, rood worden en benen trappelen hoeft niet perse. Reflux kan ook. Je kunt evt met een lepeltje een Nutriton papje geven na een voeding. Ook kun je het bedje schuin zetten. En je kindje in een houding voeden zodat hij meer rechtop zit of na een voeding langer rechtop houden.