Banaan en wortel?

Discussie in 'Voeding' gestart door San99, 19 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San99

San99 Actief lid

25 nov 2013
    182
    0
    16
    Kun je voor een babyhapje alle groeten en feit mengen? Bijvoorbeeld wortel en banaan? Of zijn er nog combinaties die niet oké zijn? Bedankt alvast voor de reacties.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Waarom zou je wortel en banaan willen mengen? Ik snap die combi niet?

overigens zou ik helemaal niet mengen. De bedoeling is ook dat je kindje aan smaken en structuren gaat wennen, en dat doe nu eenmaal het best door gewoon wortel te geven, of banaan .. maar niet gemengd. Ik heb het nooit gedaan iig ...

3. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Niet mengen, zeker geen groenten en fruit.
    Dat eten wij toch ook niet samen?

Gewoon de groenten apart geven, zo leert je kindje alle verschillende smaken kennen.

4. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Zou jij dat lekker vinden?

Alles kan, maar waarom zou je dat willen? Als het is om bijvoorbeeld een kind groente binnen te krijgen kan je beter langer doorzetten met 1 en dezelfde groente. Dan leren ze het meestal wel eten.

Ben nu wel benieuwd naar de achterliggende gedachte van je vraag.

5. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Je kan hele koelkast inhoud mengen en eten als je wil maar waroom banaan met wortel?
    Wortel of tomaat of bietjes kan echter wel met groeten als sapje maar daar zit banaan niet in. Erg vies bah

6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Smaken die samengaan, kan je mengen. Appel en witloof bijvoorbeeld, of appel en rodekool. Maar wortel en banaan lijkt me niet meteen een winnertje.

7. nmv

nmv Fanatiek lid

7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Ik maakte alleen combinaties van dingen die ik zelf ook samen zou eten. Mij lijkt banaan en wortel samen niet erg lekker, dus dat zou ik ook niet voor mijn dochter maken...
    Misschien is dat een handig houvast voor je?

8. beebje2013

beebje2013 Actief lid

13 aug 2013
    360
    0
    16
    Ik zou groente met groente mengen (ik deed vaak erwtjes met worteltjes bijvoorbeeld) en fruit met fruit. Appel was de enige uitzondering, die deed ik ook nog wel eens ergens doorheen met groente. Ik haalde veel info uit het kookboek van Albert Heijn (Opperdepop).

By the way, zowel wortel als banaan kunnen verstoppend werken.

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Eten jullie dat ook? Banaan met wortel?
    Ja mengen kan, maar of het lekker is...

10. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Hmm vind het nogal gek. Hier aten ze stukken dus werd sowieso niet gemengd.

De enige combi van groenten en fruit die ik maak is rode kool met appeltjes

12. San99

San99 Actief lid

25 nov 2013
    182
    0
    16
    Haha dat is duidelijk!! Ik vroeg het omdat ik het zelf in eerste instantie raar vond om groente en fruit te mengen. Alleen in de receptenboeken van bijv opperdepop en op Olvarit potjes zie je wel vaak dat het gemengd is. Omdat ik uit aan het zoeken was wat ik het beste eerst kan geven en hoe ze langzaam aan nieuwe smaken kunnen wennen ben ik in die receptenboeken gedoken en gekeken wat Olvarit mengt. Maar dan ga ik het weer gewoon apart geven. Overigens smaakte wortel met banaan nog best oke ;). Ik heb het toch maar gewoon uitgeprobeerd.

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hahaha...ik heb ooit wortel met vanillevla op.... In mijn tienertijd...gewoon nieuwsgierig.

Groente en fruit waar je kindje goed op reageerd kun je gaan mengen. Alles wat nieuw is liever eerst even puur. Mocht er een verkeerde reactie zijn dan weet je bij een combi nooit aan welk fruit of groente het nu heeft gelegen.

14. MamR

MamR Actief lid

10 sep 2014
    207
    0
    16
    Adm. Medewerker Mondriaan
    Naaldwijk
    Ja kan wel, in potjes van olvarit word ook soms groente en fruit gemengd. Ik vind potjes makkelijk als ik van huis ben en zo heb ik du s ook een potje van olvarit met appel, abrikoos en wortel. Hij vond het heerlijk :)

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Deel Deze Pagina