Ervaringen Nutriton?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Druif78, 12 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn kleintje gebruikt flesvoeding voor hongerige baby's maar de tijden tussen de flesjes lijkt steeds korter te worden. 4 uur red ik al haast niet en de nachten worden ook weer korter. Voeding ophogen is bijna niet mogelijk omdat ik al haast aan de max zit.(5x 180/200cc) En daarbij spuugt mijn zoontje bij 200cc fles voeding. Hij trekt t eigenlijk alleen na een nacht slapen en soms een keer op de dag. Nu spuugt hij de laatste tijd wel vaker, ook bij kleinere hoeveelheden, wrs omdat hij ook zo snel drinkt (10 minuten ca 170/180cc).
    Nu zat ik te denken aan Nutriton tegen het spugen en dan ook in de hoop dat ie langer verzadigd blijft?
    Van de een hoor ik jubel verhalen, van de ander dat het echt troep is?
    Wat zijn jullie ervaringen?
    Kan het door de forte voeding?
    Heb je een andere speen nodig omdat t dikker wordt? En zo ja welke: pap speen/ 1,2,3 speen?
    Krijgt je kind er meer krampjes van?
    Heb je kans op verstopping?

vast bedankt!

2. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hoi Druif,

Mijn zoontje krijgt ook nutriton en dat gaat eigenlijk prima. (De laatste dagen niet zo, maar dat heeft waarschijnlijk een andere reden.) Mijn ervaring is dat het prima helpt tegen het spugen, maar niet tegen honger. Hij ging er bijvoorbeeld ook niet beter van slapen.

Ik weet niet hoe oud jouw zoontje is en hoeveel flessen hij krijgt, maar bij mijn zoontje is het zo dat als hij onrustig is ofzo, het enig dat helpt meer eten is. Dus wel grotere flessen. Aan de andere kant: als jouw zoontje gaat spugen bij meer dan 200 heeft ie misschien toch genoeg gehad. Moeilijk...

Oja, mijn zoontje krijgt ook 5 * 210 cc. Ik dacht ook dat je niet meer dan 5 * 180 mocht geven, maar als hij honger heeft is het niet anders. Bovendien hangt het natuurlijk af van de leeftijd en de grootte van je kind. (Die van mij zit bovenin de groeicurve dus dan gaan gemiddeldes niet echt op.)

Ik weet niet of het door de forte-voeding kan. Ze kunnen er inderdaad krampjes van krijgen (die van mij heeft dat niet gehad) en ze krijgen er juist dunnere poep van, geen verstopping. Wat betreft spenen: dat moet je even uitproberen. Ik vind de 1-2-3-speen zelf erg onhandig, dus ik heb gewoon een grotere maat speen genomen. Het hangt er trouwens wel vanaf hoeveel nutriton je erin doet.

Succes!

3. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Wij gebruiken oon nutriton dit omdat aaron last heeft van verstopping en bij hem helpt het goed. Ook heb ik niet het idee dat het tegen de honger helpt maar tegen spugen wel aaron geeft eingelijk nooit iets terug en daarvoor wel (normale hoeveelheden) Misschien helpt nutriton wel dan is de voeding wat dikker dus doet hij er langer over en is misschien meer voldaan?

4. jodie

jodie Bekend lid

20 mei 2008
    817
    0
    16
    Wij gebruiken het ook voor het te snel drinken en zodat hij zich meer verzadigd voelt, en het werkt hier prima! Senne krijgt 6x 135 + 2 schepjes nutriton.

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje is al geregeld erg aan de dunne, dus als dat erger wordt door de nutriton.... dat zie ik niet erg zitten.
    Verschillende ervaringen dus wat betreft verzadiging?
    En tegen spugen helpt t dus goed? Misschien kan ik het toch proberen in de hoop dat mijn zoontje dan wel 200cc binnen houdt (en het dus langer volhoudt tussen de voedingen in?).
    En welke speen heb je nodig?
    Die 1,2,3 speen is geen succes? Maar moet je dan speen 3 nemen (ik gebruik van Avent) of een zgn "papspeen?"
    Mijn zontje is 11 weken en ca 5750 gram. en drinkt 5 flessen van 180-200cc. Soms drinkt hij 200 op, maar soms ook maar 190 of 180. En meestal spuugt ie na de voeding wel wat. De ene keer echt veel en de andere keer een mondje. Soms ook pas na 2 uur!

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hier ook nutitron geprobeerd, maar helaas zonder succes. Hij poepte altijd heel goed en sinds wij nutitron gebruiken niet meer. Ook met de spenen kwamen wij er niet uit helaas. Gebruiken Avent hebben nr. 2 geprobeerd krijgt hij niets doorheen. Toen nr 3 en de 123 speen van Avent en dat ging weer te snel. Toen zelfs nog Difrax S speen geprobeerd maar werkte ook niet. Nu gebruiken wij Friso standaard in combinatie met Friso Comfort voor tegen spugen en dat werkt beter.

gr vruchtje

7. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Hier wel goede ervaringen met nutriton. Soms kwam ze alweer na 2 uur, maar sinds ik nutriton gebruik houd ze het wel 4 uur tussen de voedingen vol, en drinkt ze ook meer!

Ze krijgt nu 5 flessen van 180/6 met 3 schepjes nutriton. Ik gebruik de difrax-fles met de m-speen. gaat hier prima!

8. jes1

jes1 Fanatiek lid

26 jun 2007
    1.015
    0
    0
    Ik geef ook 5 flessen 180/6 met 3 schepjes nutriton. Ik heb de Avent fles met
    de gewone 2 speen. Dit gaat heel goed. Hij spuugt nog wel wat maar zonder
    nutriton veel meer. Hij krijgt om de 4 uur een fles, soms na 3,5 uur. Hij
    poept om de dag en heeft er geen last van. Voor verzadiging helpt het niet.

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Mag ik vragen hoe jullie het klaarmaken? Misschien doen wij het verkeerd want onze zoon krijgt het er nooit uit welke spenen we ook proberen.

Wij doen trouwens 120 water dan een half schepje. Eerst water opwarmen in magnetron, daarna Friso voeding en roeren en daarna de nutritron. Doen wij het zo goed?

10. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    je kan beter de poeder van de voeding en de poeder van de nutriton mixen, en dan door het water doen. anders gaat het idd erg klonten...

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Toch maar Nutriton in huis gehaald en vanmorgen voor het eerst geprobeerd. Eerst 100cc met 2 schepjes vlgs de gebruiksaanwijzing. Speen 2 van Avent: ging op zich redelijk goed, hij kreeg het er wel uit, maar na 20 minuten had ie pas 40cc op! Toen 100cc klaargemaakt met 1 schepje nutriton en dit bij het eerder klaargemaakte restje gedaan (dus eigenlijk 180+6+ 3 schepjes nutriton) en een papspeen (met gleuf) erop gezet en dit ging goed!
    Als je vlgs de verpakking 2-4 schepjes per 100 geeft dan kan ik me haast niet voorstellen dat het nog vloeibaar is?!

Ik heb nog niet geprobeerd de melkpoeder met nutriton eerst te mixen. Ik deed eerst FV klaarmaken en dan pas de nutriton erbij. Misschien door eerst te mixen dat t dan wat minder klonterig is?

Klopt t dat ie na de voeding niet kan/ hoeft te boeren? Tot dusver blijft alles erin!

12. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    ik laat haar wel altijd boeren na die tijd hoor.. dr komt meestal ook wel een goede uit moet ik zeggen!

mix de poeder maar eerst, dan zul je zien dat het gewoon met de 2 speen gaat ;)

13. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Heb het vandaag nu 3 keer gebruikt en ik ben niet ontevreden! Hij spuugt nagenoeg niet en doet veel langer over het flesje. (In zijn geval alleen maar goed!)
    Ik zit wel te klooien met de spenen. Eerst speen 2, maar als de voeding afkoelt dan dikt t nog verder in en dan gebruik ik de 1,2,3 speen. Laatste restje heb ik nog ietsje aangelengt met water want dan wordt mn zoontje ook echt moe van het zuigen.
    Hij lijkt nu ook aan minder voeding genoeg te hebben! Drinkt ipv 200 nu 160/170, nu net 1x 190. En..... ik heb m nu al 2 keer wakker gemaakt na 4 / 4,5 uur na de voeding! Terwijl voorheen moest ik echt rekken om er 3,5-4 uur tussen te laten!
    Toeval of echt van die Nutriton? Ik ben er tot nu toe erg tevreden over!

14. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.200
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi druif,

Fijn dat je je draai met de spenen een beetje hebt gevonden. Dat was bij ons steeds het probleem. Ook Avent spenen en niets werkte. speen 2 gaat te langzaam, sterker nog krijgt er bijna niets uit en de 123 en speen 3 gaan te snel. Ik denk wel dat ze een voller gevoel krijgen van de Nutriton denk niet dat het toeval is. Heerlijk dat je nu niet meer zo hoeft te rekken.

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    hoi vruchtje,

ik zie dat jouw zoontje ook nog wat jonger is dan de mijne, misschien dat zo'n 1,2,3 speen dan te hard gaat ja...
    Welke gebruik je nu?
    Ik experimenteer nog wel met de hoeveelheid schepjes. Heb nu 200 voeding met 3 schepjes het laatst geprobeerd, anders wordt t echt TE dik heb ik het idee...
    Mijn zoontje huilt ook af en toe een beetje tussen het drinken door, maar of dat nou door het andere/ rare gevoel komt of doordat t te langzaam gaat of juist te snel...???

16. Merijn

Merijn Niet meer actief

Dit inderdaad. Wij doen de flespoeder en de nutriton in een bakje, dat moeten we vervolgens goed schudden en dan gaat het goed. Als we eerst de flespoeder doen en dan de nutriton (of als we het bakje niet schudden) dan gaat het inderdaad klonten... Raakt z'n speen verstopt en krijgt ie het er dus niet doorheen.

Hier verder goede ervaringen met nutriton! Maar wij gebruiken het voornamelijk tegen het spugen. Dat werkt geweldig en ontlasting is ook goed.

17. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier trouwens 240 cc aangemaakte voeding met 6 ruime scheppen nutriton. We gebruiken speen 3 van dr brown.

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Dat schudden van de nutriton met de flesvoeding is denk ik wel heel belangrijk, want dat heb ik denk ik nog onvoldoende gedaan met als gevolg: steeds die speen verstopt en een gefrustreerd kind!
    Er zou vlgs de verpakking ook een maatschepje bij moeten zitten maar hier heb ik m nog niet gevonden?? Wrs per ongeluk weg gegooid? Maar ik heb nu laatst 6 kleine theelepeltjes gedaan op 200 voeding. Weet niet of dit de juiste dosering is? Ik denk dat het nog ietsje dikker mocht, het was nu een beetje "dunne yoghurt"-achtig... 1,2,3 speen eerst op stand 1, op t laatst op stand 2...

Mijn zoontje heeft trouwens vannacht voor het eerst in een week weer doorgeslapen tot kwart voor 7! Denk toch dat ie beter en langer verzadigd is of het komt omdat ie nu 200 cc binnenhoudt. Voorheen spuugde ie dan weer 10-20cc uit. (als het niet meer was...)

19. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    het schepje zit in het doosje naast het zakje dus er niet in. Even het zakje uit het doosje halen en dan zie je hem als het goed is. Zo'n schepje is erg klein maar nog minder dan een theelepel denk ik of je moet de theelepel afstrijken ik weet het niet gebruik altijd het schepje hoop dat je hem vind ;)

20. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bedankt voor de uitleg! Ik heb het doosje binnenstebuiten gekeerd maar kan m niet vinden?! Misschien een produktiefoutje ofzo? Of toch per ongeluk op een een of andere manier bij het vuilnis terecht gekomen...
    Maar een theelepeltje is wel iets groter dan het originele schepje? En een half theelepeltje? Is dat vergelijkbaar? Of nee, ik gebruik een koffielepeltje! #-o is toch iets kleiner dan een theelepel. Is een koffielepeltje wel te vergelijken met het originele schepje?

Deel Deze Pagina