Baby van 6 maanden pakt de fles niet meer

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door zeliha28, 27 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zeliha28

zeliha28 Nieuw lid

27 okt 2010
    3
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo, mijn dochter is 6 maanden en 1 week oud. Sinds 2 weken pakt zij de fles niet meer.. Zij heeft tot 3 maanden borstvoeding gehad en daarna zijn we overgegaan naar de fles. Bleek al snel dat zij niet echt een goede drinker was en is.. Na vier maanden kreeg ze bijvoeding, fruithapje, groentehapje en na vijf maanden de pap (rijstebloem). Tot twee weken geleden at zij het volgende:

04.00: 150 ml flesvoeding
    08.30: 150 ml flesvoeding
    10.00: fruithapje
    12.30: 200 ml opvolgmelk - pap (Bambix 6 maanden)
    17.30: 150 ml flesvoeding (met moeite)
    19.00: groentehapje
    23.00: 150 ml flesvoeding

Van haar flesvoeding liet ze echter meestal 20 ml staan. En de fles om 04.00 gaf ik haar extra omdat ze zelf al vanaf haar drie maanden doorslaapt. Nu is het helemaal een ramp. Ze drinkt de fles helemaal niet meer. Zo ziet haar dag er nu uit:

07.30: 150 ml opvolgmelk - pap (Bambix 6 maanden)
    11.00: fruithapje (banaan, sinaasappel, liga) - 180 ml
    14.30: zelfgemaakte groentehapje (180 ml)
    18.30: 150 ml opvolgmelk - pap (Bambix 6 maanden) met moeite

Sinds 2 weken is ook geen gram aangekomen. De fles om 23.00 en 04.00 pakt ze helemaal niet meer, ook in de ochtend pakt ze de fles niet. Als ze fles al ziet begint ze te krijsen. In het begin probeerde ik haar wel te dwingen maar het heeft geen zin. Ze drinkt gelukkig wel veel water de hele dag door, anders zou ze helemaal niets vloeibaars meer binnen krijgen. Ik geef haar nu ook 4 tot 5 druppels vitamine d. Af en toe maak ik haar ook wakker om 23.00 om haar toch een paar lepels pap te geven. Maar ik begin nu wel echt radeloos te worden. Ze heeft toch de flesvoeding nodig??? Zijn er meerdere met dit probleem en hebben jullie het kunnen oplossen, ik weet het namelijk echt niet meer :(

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Om te beginnen zou ik helemaal geen water meer geven. Dat vult, en als ze vol zit wil ze niets anders eten of drinken.

Daarnaast, melk hoeft natuurlijk niet uit een fles. Als ze gaat gillen als ze een fles ziet, biedt de melk dan eens in een gewone beker die je tegen haar mond houdt aan. Verder kun je ook vaker op een dag een bordje pap geven.

Ik zou ook even bij de huisarts langsgaan om de oren te laten controleren. Als ze oorontsteking hebben dan doet in de liggende houding uit een fles drinken pijn. En dan willen veel kinderen niet drinken.

3. zeliha28

zeliha28 Nieuw lid

27 okt 2010
    3
    0
    0
    Amsterdam
    We zijn al meerdere keren naar de huisarts geweest en ze is kerngezond, dus daar ligt het niet aan. Vandaag heb ik de fles met een lepel gegeven, het kost me wel een half uur maar het is wel binnen. De pap wil ik haar niet te vaak geven, omdat ik bang ben dat ze die straks niet meer lust. Daarnaast zit ze altijd erg vol na de pap en wil ze 6 uur lang niets meer eten. Daarom geef ik haar nu maar in de avond haar pap, als laatste maaltijd. Maar komt het vaker voor dat babies inene de fles weigeren?? Haar fruithapje, groentehapje en pap eet ze wel op..

4. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Hier hetzelfde probleem nu, Chloé is wel iets ouder maar zij pakt alleen de fles van 07.00 en verder wil ze niet, ze krijgt dus ook veels te weinig binnen.
    Ze krijgt wel af en toe een paar slokjes diksap haar fruit en groente en af en toe een koekje tussendoor.
    Ik lees dus ff mee als je het niet erg vind!

5. zeliha28

zeliha28 Nieuw lid

27 okt 2010
    3
    0
    0
    Amsterdam
    Wat hebben ze jouw aangeraden bij het cb??
    Mij is geadviseerd pap te geven elke keer dat ze de fles weigert, alleen pap vindt ze ook niet meer lekker.

6. Funkie

Funkie Bekend lid

13 jan 2009
    929
    0
    0
    Maak sieraden (BIBI)
    Scheveningen
    hier sinds 3 dgn hetzelfde probleem. de ochtend fles wil hij niet smiddags laat hij hem staan en 19.00 drinkt hij hem ook niet leeg. en de laatste van 22.00 ook drama..

krijgt ook fruit en groente

ik weet t ook niet..

lees dus ook mee!

7. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je al een tuutbeker geprobeerd of een rietjesbeker?

8. Que

Que Niet meer actief

Persoonlijk vind ik dat je veel tegelijk geeft.

Dit is ons schema

7.00 180+6
    9.30 fruithapje (appel of banaan of peer)
    11.30/12.00 180+6
    15.30/16.00 180+6
    17.00 groentehapje en soms een klein danoontje
    19.00 180+6 + rijstebloem

9. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

hier precies hetzelfde probleem!!! misschien hangt er wel iets in de lucht :D nee even zonder gein:
    heb het zelfs voorgelegd bij de voedingsdeskundige hier op het forum want ook hier word niet meer gedronken en heb het letterlijk opgegeven!!!!!! dat heeft wel een beetje geholpen ben niet naar het CB geweest want heb geen goede relatie met ze om het maar zo te zeggen 8)

schema hier is officieel:
    8.30 fles 210+7
    11.00 fruit
    13.30 fles 180+6
    15.00 broodje met beetje diksap
    17.00 groente
    19.30 papfles 210+7

maar nu is het ongeveer:
    8.30 150+5 laat 15 cc staan
    11.00 fruit
    13.30 150+5 gaat bijna altijd op
    15.00 half broodje 20cc diksap
    17.00 groente
    19.30 papfles 210+7 laat 50cc staan..

ze is tevreden en super vrolijk dus vind het wel prima als ze honger heeft zal ze het vast wel aangeven maak me er niet meer druk om ik weet dat er nog veel meer zijn die het met dezelfde hoeveelheid voeding doen en ook die zijn vrolijk enz..
    als je nagaat dan "eten"ze best veel op een dag gem zijn het toch 4 voedingen van 200cc als ze normaal drinken...

heb hier ook alles geprobeerd, tuitbeker, rietjesbeker, gewone beker pap via lepel, dwingen etc.. niets hielp en heb het losgelaten op advies van iemand anders en ze drinkt nu tenminste bovenstaand schema toen ik me er druk over maakte dronk ze helemaal niets!! nu toch elke voeding ongeveer 150+5 dus dat is meer dan niets denk ik maar, bij elke voeding heb ik zo iets van ik zie het wel als ze honger heeft drinkt ze heeft ze geen honger dan niet....

10. Deedtje

Deedtje Bekend lid

3 okt 2008
    505
    0
    16
    Ook hier sinds een week hetzelfde probleem! :(

S'morgens 7.30 geef ik nu 210+7+5 pap en dan met een lepeltje, dan gaat het wel op namelijk!
    Dan rond 10 uur fruit, 12 uur een boterham met wat slappe thee, dan drinkt hij hooguit 30cc.
    Om 15.00 maak ik een fles van 150+5, maar vandaag laat hij daar weer 85cc van staan..
    Prakje gaat wel super goed, en de avondfles 210+7 gaat ook op!
    Maar overdag drinkt hij te weinig ben ik bang, maar meneer wil/lust niks, diksap niet, water niet, alleen een klein beetje thee!
    Zou het genoeg zijn 2x 210+7 (smorgens-savonds) en overdag wat kleine slokjes thee??

Deel Deze Pagina