hoe vaak achter elkaar dezelfde groente aanbieden

Discussie in 'Voeding' gestart door hanna76, 17 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Ik weet dat je groentes soms wel 8 à 10 keer aan moet bieden voordat ze het lekker gaan vinden / er aan gewend zijn. Maar... is dat dan 8 x achter elkaar? Of mag je dan tussendoor ook wel fruithapjes of andere groente gaan geven?

Mijn zoontje 'lust' namelijk niet sperzieboontjes en brocolli. Ik probeer steeds een half potje te doen. De volgende dag krijgt ie dus dezelfde groente weer, de 2e helft van het potje. De dag daarop doe ik dan iets wat ie wel 'lust', zoals worteltjes ofzo. Maar is dit de goede manier? Of moet ik em 8 dagen lang sperzieboontjes / brocolli gaan geven... :(

Groeten!!

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou hem niet 8-10 dagen achter elkaar iets geven wat hij duidelijk niet lekker vind. Maar gewoon bij 2-3 dagen houden.

Hier met alles ong 2-3 dagen gedaan en toen wat anders gegeven.

Misschien lust ie overigens wel spercieboontjes/broccolie als je het zelf kookt en dan gewoon zo geeft, dus niet pureren ;)!

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het maakt je kindje niets uit hoor.. hij kent die smaken nog niet. Maar ik zou je kindje minimaal 3 dagen achter elkaar één soort groenten aanbieden. Niet alleen om te wennen aan de smaak maar vooral ook om te zien hoe hij erop reageert (sommige kindjes zijn allergisch).
    Waarom maak je het niet zelf? Dan hoef je niets weg te gooien, is goedkoper en ook nog lekkerder... EN hij krijgt alleen groenten binnen en geen rijstebloem of zetmeel... ;)

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Jaaaaaaaaa, ga ik ook doen! Ik heb sinds kort een staafmixer in huis. Moet alleen nog even kijken hoe die werkt! En hoe ik groente wat overblijft kan bewaren enzo. Of dat ik elke dat de staafmixer erbij moet pakken. (Kun je trouwens ook macaroni enzo doen met een staafmixer?)

Maar goed, m'n zoontje is bijna 6 maand. Dus om hem de groenten ongepureerd te geven.... Hij heeft nog geeneens een tand! :D

5. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zonder tanden kunnen ze prima het eten kauwen hoor ;)! Daar gebruiken ze de kaken voor ;)! Staafmixer is dus niet nodig, maar kan natuurlijk ook geen kwaad als je hem wil gebruiken ;)! Gewoon grof snijden kan bijv ook ;)!

Verder vind ik wel dat zwaantje gelijk heeft met het binnen krijgen van groentes zonder allerlei andere troep ;)! Haha!

En hier dus ook 2-3 dagen ivm kijken hoe de kinderen erop reageren ;)! Dacht alleen even dat dat vanzelfsprekend was, sorry! Haha!

Alleen dat ze de smaken nog niet kennen, dat snap ik. Maar om ze daarom dan ook dagen achter elkaar iets te geven wat ze niet zo lekker vinden ;) dat vind ik...uhm...tja...niet kunnen ;) maar das zo grof zegmaar ;)! Haha!

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ach ja, voor mijn gevoel deed ik het ook wel goed. Gewoon afwisselen. Trouwens alle groentes (potje) gaan goed, wat allergische reactie betreft enzo.
    Fruit slurpt ie ook zo op.
    Maar kun je em echt nu al stukje banaan geven wat niet gepureerd is? Slikt ie dat dan niet zomaar door? Of nog erger d'r in 'stikken'?

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn dochter trapte daar niet in als ik 3 dagen achter elkaar bijv wortelen gaf, dag 3 at ze het echt niet meer.
    heb het een paar keer geprobeerd en ben toen gewoon elke dag wat anders gaan geven

Deel Deze Pagina