's nachts geen bv meer geven...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Minny, 24 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Ik wil heel graag dat mijn zoontje van 8 maanden de nachten doorslaapt. Helemaal omdat mijn dochtertje van 2.5 jaar ' ochtends al om 5 uur wakker is.

Hij krijgt in principe alleen nog borstvoeding naast de bijvoeding. Maar zou het helpen om hem voor de nacht toch een dikke papfles te geven en 's nachts ook een flesje? Misschien als hij daar voller van is dat hij dan langer doorslaapt? Want tijdens de borstvoeding vallen we allebei weer in slaap en daardoor heb ik geen idee hoeveel hij binnenkrijgt.

Maar mag hij wel een papfles als je ook borstvoeding geeft? Lees namelijk weleens dat dit niet goed is.

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Probeer het eens uit zou ik zeggen....Ik heb vaak gehoord dat het niets uitmaakt maar het verschilt per kind! Toevallig heb ik laatst Irem een bordje pap gegeven 's avonds maar ze kwam gewoon weer 3 keer 's nachts.

3. kiddie

kiddie Niet meer actief

Mijn zus heeft het met 5 mnd geprobeerd, het hielp 2 nachten..

Bij mij hielp het ook nooit. Maar ze had ineens vanzelf geen behoefte meer..

Hoe gaat het als je troost? Langzaam opbouwen misschien, voed je 1 keer?

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De kans dat ze doorslapen op een papfles is ongeveer even groot als de kans dat ze de hele nacht stuiteren na een papfles.

Hoe laat gaat hij slapen en wanneer ongeveer en hoe vaak komt hij in de nacht?

5. Bri

Bri Niet meer actief

Ik weet hoe het voelt, mijn dochter was ook van 4 tot 8 maanden iedere nacht minstens één keer wakker voor een voeding.
    Nu heeft ze het eindelijk door, met doorslapen. Ik heb niet het idee dat pap haar heeft geholpen (heb het wel eens geprobeerd). Zij kan nu vaak doorslapen, nog niet iedere nacht, maar dat heeft bij haar vooral te maken met hoeveel ze overdag heeft gegeten. Nu ze flink fruit, groente en brood eet overdag, slaapt ze 's nachts meestal door. Bij haar was het dus wel een kwestie van honger, voor haar vult melk niet meer genoeg.

Je mag rustig pap geven. Je kunt pap maken van afgekolfde melk (met biobim), maar je kunt ook pap maken met opvolgmelk. Als je het belangrijk vindt om hypoallergeen te geven, moet je een papsoort nemen die je echt met melk moet maken, en niet zo'n 'alleen nog water toevoegen' variant.
    Maar nogmaals: ik heb niet het idee dat het hier heeft geholpen, dat zat 'm veel meer in de hoeveelheid eten die ze overdag kreeg.

Nu wordt ze 's nachts soms nog een keertje wakker, maar meestal wordt dat niet echt huilen, eerder een beetje jammeren. Als ik er niet naar toe ga, valt ze dan na een minuut of 2 vanzelf weer in slaap. Alleen als ze steeds harder gaat moet ik er natuurlijk wel op af, dan is er blijkbaar iets aan de hand.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.338
    36.198
    113
    Mijn dochtertje is nu 14 maanden en komt sinds ze 4 maand oud is tussen de 2-4 keer per nacht. Behoorlijk vermoeiend soms, maar ze heeft het gewoon nodig denk ik. (heb eentje van 3 die ook regelmatig rond half 6 wakker is, dus weet hoe zwaar het kan zijn).

Je kunt die papfles proberen, maar dikke kans dat het niet helpt. Ons dochtertje eet echt veel overdag soms, maar slaapt er geen minuut langer door.

Mijn zoontje kreeg wel eens een papfles (kreeg vanaf 1 week oud kv), maar sliep pas door met een jaar of 2. Ik heb het maar gewoon geaccepteerd en dat maakt het op een of andere manier veel draaglijker.

Enne, als jullie beiden in slaap vallen 's nachts, laat je haar toch lekker bij je liggen? Krijg je ook meer slaap. En misschien dat je partner eens naar beneden kan met de oudste zodat jij wat bij kunt slapen?

7. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Maar hoe kan het dan dat kindjes die de fles krijgen altijd veel sneller doorslapen?

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.338
    36.198
    113
  9. fafje

fafje Niet meer actief

volgens mij heeftd at te maken met het feit dat bv lichter verteerbaar is...en kv dus zwaarder...

10. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hier ook een kleintje die nog 3 a 4 keer wakker wordt voor een voeding. Pap heb ik geprobeerd en 's middags eet hij best veel ,maar het helpt allemaal niet. Ik heb ook liever dat hij de nachten doorslaapt, maar het is niet zo en dan kan ik mij er beter bij neerleggen. Want voor mij gevoel is het dan makkelijker dan steeds proberen om hem de nachten te laten doorslapen. Ik weet, het klinkt cliche. Maar ooit zullen ze de wel nachten doorslapen.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Doen ze niet.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou niet weten of het waar is, dat kindjes met de fles gemiddeld sneller doorslapen dan borstkindjes. Het lijkt vaak zo, maar daarmee is het nog niet waar.

Allebei mijn kinderen kregen volledig BV tot 6 maanden. Mijn zoontje ging doorslapen vanaf een week of 10 en heeft dat sindsdien altijd gedaan (behalve als hij ziek is).
    Mijn dochter ging ook doorslapen vanaf een week of 10, maar van 4 tot 8 maanden werd ze iedere nacht één of twee keer wakker voor een voeding. Nu slaapt ze wat beter door, behalve als ze overdag niet zo veel heeft gegeten.

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Conditionering.

14. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

ik denk dat er in verhouding meer fleskindjes zijn dan borstvoedkindjes. En ik denk dat veel moeders die stoppen met borstvoeding het ook als een smoes gebruiken.
    Sommige vinden borstvoeding niks en de druk van buitenaf is tegenwoordig best groot. (bedoel dit niet vervelend, maar zo ervaring ik het in de omgeving). Dan is het een stuk makkelijker te zeggen dat hij het beter doet op de fles en nu ook doorslaapt dan dat je zegt dat je het niks vind of dat je het te zwaar vind. Toch?

Mijn zoon sliep al met 6 weken helemaal door. Helaas is dit overgegaan met anderhalf jaar (zucht erg vermoeiend met een baby er naast).
    En mijn zoon heeft tot 9 mnd bv gekregen.

15. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je de cijfers ziet, slapen KV-kids gemiddeld iets sneller door dan BV-kids. Maar ik had bij het bekijken van die cijfers wel zoiets van: zoveel scheelt het nou ook weer niet en het blijven gemiddelden: er zijn zat BV-kids die al heel vroeg door gaan slapen, en zat KV-kids die dat niet doen.
    Dus op zich zou het voor je kindje weinig uit moeten maken.
    Mijn schoonzusje stopte bij mijn neefje met 4 maanden met de BV, in de hoop dat ie door ging slapen, maar dat gebeurde niet. Van het weekend hoorde ik dat ze nog elke nacht 1-2 keer eruit moeten om 'm z'n speen terug te geven. Thirza slapt pas sinds een maand door, maar slaapt dan ook echt door: tukt de hele nacht zonder ons nodig te hebben...

16. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb er nog nooit cijfers van gezien (hoe ze ook niet te zien overigens).

Flesvoeden is gewoon heel iets anders dan borstvoeden, dat is zoveel meer dan alleen drinken, het is troost, geborgenheid, veiligheid en je geeft het op verzoek en zonder max, etc.

Deel Deze Pagina