Ise is n goede eter , ben ik zo blij mee ze eet part time rapley tot ik met een boterham aankom dan gaan dr kaken op slot en niet meer open tot ik de boterham weg haal . wat kan ik als alternatief geven ? Ise is 9 maanden en haar schema ziet er ongeveer zo uit 630-700 borstvoeding 8:00 kommetje pap +- 10 uur stukjes fruit 12:00 zou ik brood geven maar dat wordt meestal weer pap of borstvoeding 15:00 borstvoeding en weer fruit en n liga koekjeen beetje roosvicee of diksap/water iig iets nats 1730 warme eten + yogurt toetje 19:00 borstvoeding 2300 borstvoeding zoizo gaat ook het warme eten er met veeel moeite in in alle vormen hoor , stukken geprakt of gemalen en alleen als er smaak aan zit dus met een beetje zoutloze kruiden ofzo , anders moet ze het helemaal niet
Heb je al ooit geroosterd brood geprobeerd, tosti, wentelteefje?? En anders bijv volkoren cracotte of andere crackers?? Bied je het aan in stukjes of repen of dubbelgeklapt? Misschien heb je dit alles al wel geprobeerd... Ip is pap natuurlijk een prima vervanger van brood, maar begrijp dat het ook wel fijn is als ze een keer een boterham eet!
hoi, ik kan je niet echt helpen. hier is ze 1 jaar en zelfde probleem. ik heb al alle soorten van brood en koeken geprobeerd en niets. dus succes
Ik gaf een kort met brood eraan, zodat hij dat er zelf af kan knabbelen. Anders inderdaad een tosti, of even onder de grill (eventueel met kaas) tot het krokant is. Carcotte (volkoren) zijn hier een groot succes geweest altijd. Boterham dubbelklappen met kaas ertussen.. En anders is pap ook een goed alternatief hoor, persoonlijk kies ik voor de granenpappen zonder zout, honing of andere toevoegingen.
Onze dochter heeft zeker tot ze anderhalf jaar was nauwelijks brood gegeten. 's Ochtends kreeg ze sowieso granenpap en tussen de middag ook vaak. Eens in de paar weken probeerde ik dan weer een aantal dagen ook brood. Maar dan at ze helemaal niks. En nu met 3 jaar is ze nog steeds geen enorme broodliefhebber. Ze eet nog steeds af en toe pap tussen de middag (en 's ochtends bijna altijd).
Ik zou dan idd een papbordje maken, lekker lepelen (deels zelf, eventueel met een beetje hulp *dat wilde mijn zoontje nooit *)
ok thnx allemaal dus 2 x per dag pap is geen probleem eigenlijk ? weet ook niet hoe ik daarbij kom hoor maar goed hihi het is zo raar ze eet hele bananen en kiwi's en peertje, rijstwafels en noem maar op maar brood moet ze echt niet ook niet met iets zoets , hartigs of helemaal niets beetje vreemd kindje geloof ik
Hier eet ze ook nog regelmatig pap, en als ik haar laat kiezen tussen een boterham en pap dan kiest ze meestal het laatste! Gebruik gewoon de 8 granen pap van Bambix (va 12 mnd)... zit geen zout oid aan toegevoegd. Je geeft dan ip ook granen met zuivel...
krentebol? cracotte? als ze bijv. banaan heel lekker vind, een banaan prakken en als beleg erop doen?
Hier ook heel lang geen brood gegeten. Wat hier gek genoeg hielp was dubbelvouwen en met een vork geven (dit deden ze op het KDV en daar at hij wel brood). Ow ja, en zoet beleg, dat heeft duidelijk zijn voorkeur boven hartig. Vooral jam is zijn favo. Geef dus meestal 1x hartig en 1 x zoet, soms 2x zoet (jam en stroop). Maar bijna iedere dag jam want welk (normaal) beleg is nu echt super gezond???