1 jaar en nu?

Discussie in 'Voeding' gestart door moonlight159, 21 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik weet niet meer hoe ik het nou deed bij mijn zoon van 3,5, toen hij 1 geworden was.

Het advies is om zuivelproducten terug te schroeven naar 300ml per dag. Maar ze zat op 600ml op een dag, dus dat is de helft minder. Ze is voor de rest niet zo'n hele goede drinker en 's avonds voor het slapen gaan wil ze nog melk drinken.

Hoe verdelen jullie de melkproducten op een dag? Ik geef tot 1,5jaar poedermelk (dat heb ik bij mijn zoon ook gedaan) om daarna langzaam over te gaan op gewone koemelk.

Bedankt :)

2. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    hoi,

hier is ze ook net 1 jaar geworden.
    wel grappig mijn dochter zat altidj onder de 500 cc per dag en nu ze van een rietje kan drinken en bambix melk dus zelf uit brikje kan drinken drinkt ze 600 cc per dag :)
    nu ik geef haar dat gewoon ook dit omdat ik niets anders kan geven ze wil geen fruit en geen boterham. ik bied het wel aan , maar tot op heden geen succes
    dus hier op een dag groenten ( dat gaat wel) en dan 3 busjes bambix met granen in en dan nog wat drank tussen door. soms ook al is een yoghurt.
    en zolang ze dat zelf wilt zou ik niks terug schroeven . ik drink ook mijn busjes chocomelk op een dag en ik ben 30 jaar :)

gr

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij gaven voor dr verjaardag nog 3 flessen, na dr verjaardag zijn we overgegaan op 1x 150cc bij het ontbijt (pap) en 1x 150cc 's avonds (fles) want dat is zo'n lekker rust momentje. Je kan het ook bij de boterham geven, maar wij vinden 't 's avonds fijner. Verder komt drinken vaak vanzelf, ze "moet" 500cc drinken op een dag, dus met 2 flessen, wat fruit en een bekertje drinken ben je al een heel stuk op weg.

4. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Hier bij 1 jaar 's morgens 150cc melk en 's avonds voor het slapen gaan 150cc melk.... 's Middags bij de boterham dronk ze dan meestal water en soms thee! Tussendoor en bij het avondeten ook water.
    Vanaf 1,5 jaar verschoof de melk van 's avonds naar de middag en kreeg ze een toetje na het avondeten (volle franse kwark/ griekse yoghurt/ fruit).

5. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Je kan smorgens 100cc geven, smiddags 100cc en 's avonds een zuiveltoetje van 100cc. dan zit je er ook aan. Doe gewoon wat je thuis gewend bent. Wij zijn gewend om bij de maaltijden melk te drinken en 's avonds een toetje dus zodoende.
    Als ze 's avonds goed drinkt kun je ook een tijdje de melk 's avonds geven maar je kan het ook langzaamaan vervangen door lauw/warme thee als slaapmutsje al dan niet met melk wat je steeds minder maakt?

Jente: ik zou wel minderen met de melk, zeker als ze slecht eet. Melk vult gewoon best veel en kan ten kosten gaan van het eten van brood, fruit of groenten.

6. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    is nog maar een week dat ze zo goed melk drinkt, dit omdat ze uit brikjes drinkt en de bambix melk. ervoor dronk ze zoveel melk niet, en wou ze ook geen boterham of niks.
    zou ook liever hebben dat ze iets anders eet.
    maar ik geef bv fruit en denk dat ze mss 1/5 van een banaan op heeft en dat is het. en ja dan geef ik erna dan maar melk nu. vroeger gaf ik niks, maar toen woog ze dan weer te weinig.

maar dan mss geen melk geven ook al eet ze zo goed als niks van de banaan??? en zo goed as niks brood?? ze lekt eens aan een korstje en dat is het eig.

gr

7. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Bedankt voor jullie reacties.

Om het af te bouwen heb ik het vandaag zo gedaan:
    's ochtends 100cc melk
    's middags 100cc melk en daarna nog een beker water (zeker omdat het zo warm was)
    en voor het slapen 150cc.
    Nu laat ze van alle flessen zo 30cc staan, dus zit ze ongeveer op 300cc.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ik ben ook nog aan het stoeien hier is ze bijna 1 :D!!! en bouwde zelf al de flessen af. Maar 's ochtends drinkt ze nu sinds een week de fles juist helemaal leeg 180+6 en dan eet ze nog een halve boterham en tussen de middag lust ze de fles ook graag en neemt dan 90+3 dus dan zijn we er al. De laatste fles hoeft ze ook eigenlijk niet meer. Dus dat wordt dan nog wat thee als ze dat wel wil. Een avondfles had ik ook wel lekker gevonden maar zij dus niet...!!!

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

300 ml zuivel dus ook kaas en boter e.d. is ter bescherming van de jonge nieren. Zuivel bevat veel zout en vetten en die zijn goed maar wel met mate. Ietsjes meer is - zolang het kind verder goed gevarieerd eet - echt niet erg.

Wij deden:
    ontbijt 100 ml
    lunch 100 ml
    na het eten: zuiveltoetje 100 ml (volle kwark of yoghurt)
    boter en kaas zijn hier extra.

10. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik vroeg me dit ook af dus ik lees even mee.

Hoe ziet/zag jullie schema eruit bij 1 jaar??

Mijn dochter drinkt nu
    s"ochtends 150 cc
    s'middags 90cc
    en s'avonds 180cc

Ik heb al geprobeerd om die van s'avonds wat te minderen maar dan wordt ze na 2 uur wakker voor meer....

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn dochter is haast even oud als die van jou:
    's morgens: 150/5 pap en een halve cracker
    1,5 stuk fruit in stukken die ze met haar handen op eet.
    lunch: 1 boterham met 120cc halfvolle melk
    tussendoor: rijstewafeltje en ca 100cc water, thee, heel soms diksap slap aangelengd
    avondeten: met de pot mee
    soms 100cc yoghurt toe
    voor de nacht: 150 water met 3 schepjes. Soms laat ze er wat van staan, maar zeker met het warme weer bied ik het aan voor het extra vocht. Zonder slaapt ze ook prima door.

Ik wacht eigenlijk op "groen licht" van het CB dat ik minder melk mag geven, want mn dochter eet liever een boterham smorgens ( met dan 90/3 of 120/4) dan een papfles, maar kom anders aan "te weinig melk". Die voor de nacht kan er naar mijn idee ook wel af of vervangen worden door thee. dat zal allemaal wel vanaf 1 jaar gebeuren.

Misschien kan jij eens een schepje minder proberen en wel 180 water. En dan op die manier wat afbouwen. Zeker als ze gewoon mee eet vind ik 180/6 best nog veel erachter aan!
    Mn dochter huilt ook als ik 90/3 aanbied, gewoon omdat ze meer volume gewend is en het dan te snel op heeft. Soms als het kort na het eten is dan laat ze ook wat staan.

12. riv

riv Fanatiek lid

12 jan 2009
    1.339
    0
    0
    Drenthe
    hier zoiezo nog dik 600 cc per dag. Dreumensmelk, en ook wel gewone melk.

13. Jente2010

Jente2010 Fanatiek lid

21 okt 2010
    1.430
    0
    0
    stomme vraag mss, maar waarom willen jullie die laatste fles minderen of weg hebben????? dat ze mijne chocomelk is afpakken ze savonds :)

gr

Deel Deze Pagina