Hallo, Mijn dochter is bijna 6 maanden en sinds vorige week krijgt ze 's avonds een groentehapje (uit een potje). Nou wil ik zelf ook graag de groente en fruithapjes maken. Mag ik om het groentehapje wat smeuiiger te maken een beetje gewone melk toevoegen? En een aardappel of een beetje rijst erbij koken?? Ze drinkt tot nu toe alleen nog maar melkflessen, kan ik zodra ze 6 maanden is gelijk een melkfles vervangen door een papfles of moet ik haar geleidelijk laten wennen aan de pap? Beginnen met 1 eetlepel toevoegen of iets dergelijks?? Rijstebloem vind ik geen optie. Alvast bedankt voor het antwoord! Groeten Fleur!
Hoi Fleur, Je kan prima zelf groente- en fruithapjes maken. Meestal wordt het van zichzelf al dun genoeg als je het goed pureert. Mocht je het nog dunner willen maken dan kan je beter wat flesvoeding (of borstvoeding natuurlijk) toevoegen dan gewone melk. Als je merkt dat dit goed gaat dan kan je er na een tijdje een beetje aardappel/rijst/pasta bij geven en daarna ook een klein beetje vlees/vis. Dit hoeft pas als je dochtertje goed aan vaste voeding went, zo rond de 6-8 maanden. Pap geven mag inderdaad ook. Je kunt 1 flesvoeding door pap vervangen. Je kan met 1 eetlepel beginnen en geleidelijk opbouwen tot de hoeveelheid die op het pak staat. Succes en groetjes, Linda