Papfles, hoe en wat?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mirjam2112, 1 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Onze meid is nu 4 maanden en lijkt maar niet genoeg te hebben aan de gewone fles, ze wordt weer elke nacht wakker, soms 2 x..
    Dus nu dachten we eraan om 's avonds een papfles te geven.
    Kan je hier gewoon in 1 x mee beginnen of moet je haar eerst overdag 'n paar hapjes laten proeven?
    De bedoeling was om 200 ml flesvoeding (wat ze altijd 's avonds krijgt) met rijstebloem te geven.
    Is het verstandig om dat vanavond (de 'laatste' fles is rond 7 uur) te geven, gelijk zo'n volle zware fles of kunnen we haar beter eerst laten wennen?

2. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Bij ons kreeg ze ook de laatste fles (20.30) met pap vanaf dat ze 2 maanden was. Ben er ook savonds mee begonnen.

3. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wij zijn meteen begonnen met een "volle" papfles. Dus niet eerst een paar hapjes om te wennen. Het is nog steeds vloeibaar dus echt wennen hoeft niet. Wij doen er 4 schepjes nutrix bij.

4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben begonnen met 2 theelepeltjes er bij en inmiddels doen we er 4 theelepels bij, daar doet ze het prima op! Geen problemen gehad.

5. mirjam2112

En was dat in overleg met het cb?
    Wij moeten vrijdag weer dus ik wacht denk ik nog maar even. Ben bang dat ik haar darmen te erg belast ofzo, ze is al 'n lastige poeper ;)

Enne.. die rijstebloem doe je erin als de gewone fles al warm is ? Of voordat je 'm gaat verwarmen?

6. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Gewoon het flesje maken zoals je altijd doet en dan daarna de rijstebloem erbij doen. Gewoon gelijk s'avonds beginnen met 1 eetlepel en als dat goed gaat verhogen naar 2 enz.
    Al naar cb geweest?

7. mirjam2112

Ja kom er net vandaan.
    We mogen gewoon gelijk beginnen ermee, alleen inderdaad opvoeren ook om te kijken hoeveel je moet doen zodat het nog door de speen kan.
    En we gaan zo even 'n papbordje geven als ze wakker is, ze lijkt inderdaad uitgekeken op de fles hihi wat we al dachten.

Deel Deze Pagina