Dag dames! Mijn zoontje is nu 4 maandjes oud en zit met het volgende... Hij krijgt overdags 5 voedingen, (* 05:30 bv ) niet als hij slaapt tot 09:30 * 10:00 bv * 14:00 kv * 17:00 bv * 20:00 kv * 22:00 bv Dit is zoals het gister was, ik voed op verzoek dus ongeveer gaat het zo. Kindjes die volledige kv krijgen beginnen met 4 mnd met bijvoeden. Telt dat ook als je 2 flesje kv geeft? Hij komt sinds twee nachten namelijk weer 's nachts, en ik denk dat hij trek heeft omdat hij overdags 2 flesjes kv krijgt ipv bv en niet genoeg verzadigd is. Gr Terra
Het is geen regel dat FV kindjes vanaf 4 maanden bijvoeding nodig hebben. In principe is voor alle kinderen het advies vanaf 6 maanden, ongeacht FV of BV. Sommige mensen beginnen met 4 maanden voorzichtig aan bijvoeden, dat komt zowel bij BV als bij FV voor. Wij zijn bijv, met 4,5 maand begonnen omdat mijn zoontje een hongerlap was (en is) en dat was een juiste keuze in zijn geval. Hij was daarna veel meer tevreden. Ik adviseer jou dus om te doen waar je je goed bij voelt
hmm.. tsja waar voel ik me goed bij. ik vind het nog een gek idee om met groente of fruit te beginnen. het is natuurlijk altijd leuk om is te kijken hoe hij erop reageerd. leverd leuke foto's op ik dacht te begrijpen dat bv kindjes 6 mnd zonder bijvoeding kunnen en fv 4 mnd. maar dat is dus helemaal niet waar..?
Nee hoor, FV kindjes zouden ook 6 maanden zonder bijvoeding moeten kunnen Wel is BV meer afgestemd op de leeftijd van het kind en zou het kunnen dat het daardoor makkelijker "uit te houden" is zonder bijvoeding bij BV, maar ik weet niet in hoeverre dat waar.
Nee hoor, alle kindjes kunnen in principe zonder bijvoeding tot ze 6 maanden oud zijn. En tot die tijd is melk ook waar ze alle voedingsstoffen uit halen en is fruit en groente echt ter aanvulling, voor erbij. Nodig is het dus niet. (Dat gezegd hebbende: wij zijn wel al begonnen met bijvoeding (een weekje nu) om te oefenen.) En leuke foto's kun je ook maken als je met 6 maanden begint. Dus als je geen aanwijzingen hebt dat je kindje eraan toe is, zou ik nog even wachten... O, en volgens mij is borstvoeding juist lichter verteerbaar dan flesvoeding, misschien zou hij juist meer melk willen in de fles?
de flessen die hij drinkt zijn 200cc zo'n beetje. soms ook wel is 165cc. daar blijft meestal wel 5 a 10cc inzitten dus daar heeft hij genoeg aan op dat moment. ik heb geen haast voor de bijvoeding hoor, de tijd gaat helaas snel genoeg, voordat je het weet zijn we 2 mnd verder ..