Ons meisje krijgt 's nachts enfamil ar 1. Nu krijg ik dit niet goed gemengd en zitten er telkens klontjes in waardoor de speen verstopt raakt met als gevolg een gefrustreerde baby of een baby die in slaap valt en dan na een uur weer wakker word en weer voeding wil.... Heeft er iemand een tip hoe ik deze voeding klontervrij krijg of welke speen ik het beste kan gebruiken voor deze voeding?
Aanmaken met veel warmer water zodat het poeder goed kan oplossen, aanvullen met koud water zodat je de goede temperatuur krijgt. Niet schudden, maar roeren met vork, of fles rollen. Aanmaken lukt vaak beter in wijde maatbeker, daarna overgieten in fles
Hier gebruiken we de Dr. Brown fles met papspeen. Eerst water warmen, ietsjes warmer later worden dan je zou geven en dan poeder erbij. Schudden en laten afkoelen onder stromend koud water. Wat ook een oplossing is, is zo een flessenmixertje te kopen (bij babyspeciaalzaak - is een kleine mixer voor flessenmelk op te lossen zoals AR melk) of gewoon een mixertje voor frappés te maken gebruiken hiervoor. bijvoorbeeld: Prince Lionheart Mixer Versa Formula - Mixers voor flesvoeding - Accessoires voor Flessen en Spenen - Baby eet en drinkt - DreamBaby of Beaba Mixer voor flesvoeding - Babywinkel voor de leukste babyartikelen.
Ongelooflijk, wat ze niet allemaal verzinnen om ouders geld te ontfutselen! Vork werkt even goed, beter zelfs...met mixertjes krijg je lucht in de voeding (milkshake-effect), erg fijn...meer krampen, boeren en scheten!
Tja, weet niet. Ik doe het met de techniek van het iets warmere water en dan laten afkoelen maar een collega van me doet het met het mixertje om de klontjes weg te krijgen en blijkt perfect te werken. Zonder krampjes. Zal weer al van baby tot baby afhangen zeker. In ieder geval, als je niet heel dat gedoe met warmen en afkoelen wil, dan is het een goed alternatief.
Bedankt voor alle tips! Ik wist niet eens dat er babyvoeding mixertjes bestaan. Lijkt me inderdaad dat er dan enorm veel lucht bijin komt? (aangezien ze normaal als melkopschuimer worden gebruikt en je dan er super veel lucht in hebt?). Jammergenoeg kan ik het niet met te warm water doen want mijn kindje krijst alles bij elkaar als ze drinken wil... @ podike25: is een papspeen niet veel te groot? Heb hier een papspeen gebruikt maar dan drinkt ze zo super snel de fles leeg dat ze daarna alles er weer uit spuugt. Wat we nu momenteel doen en redelijk werkt is: voeding mengen in ander bakje, goed doorroeren met vork, daarna door vergiet heen en daarna het flesje nog rollen. Dit alles gaat redelijk maar er blijven wel stukjes in zitten.
Kan je niet het volgende doen, zo maak ik het vaak klaar; Heet water (net van de kook af) in de fles, poeder erbij, roeren en aanvullen met koud water tot juiste niveau. Als je weet welke verhouding je nodig hebt is de fles snel klaar en hoef je niet te wachten voordat het op de juiste temperatuur is. Je kan ook heet water in dat andere bakje doen, mengen en koud water al in de fles doen dan de melk overgieten. Geen ervaring met deze voeding, trouwens dus weet niet of het zo kan/mag.
Dat had ik al geprobeerd maarjammergenoeg mengt het met de helft water veel minder goed. Maar heel erg bedankt voor het meedenken!
I.p.v. warmen en afkoelen kun je liever oplossen in deel van water dat heet is en dan aanvullen met koud water. Dat scheelt tijd en een gefrustreerde baby.
Neen, met de papspeen gaat het prima hier. In het begin even wennen voor hem maar nu prima. De melk is zo dik he. Tja, dat mixertje voor flessenmelk is natuurlijk een speciaal mixertje, geen melkschuimer voor normale koffie. Het zorg dus niet voor extra lucht, maar zorgt wel dat je klontertjes er niet meer zijn. Ik heb het zelf ook eens gebruikt en laat de melk toch niet schuimen hier.
Wij gebruiken een eetlepel om de klontjes "eruit te drukken". Met een grotere fles lukt dit beter dan met een kleine fles. We hebben bijvoorbeeld flessen van 330 ml, terwijl we 190 ml water bij de voeding doen. Tis altijd een hele toer om de fles klontvrij te krijgen
Daarom gaf ik ook de tip om het aan te maken in een schone maatbeker. Twee voordelen, nauwkeuriger en makkelijker roeren.