Ons kleintje had na vannacht (van 18:00 tot 09:00) een vrijwel droge luier. Hij krijgt zo'n 850 ml melk per dag en daar groeit hij als een tierelier op. Dus ik wil (nog) niet meer melk geven maar wel wat extra drinken. We geven nu af en toe een slokje van mijn thee en een slok water uit een tuitbeker, dat gaat goed. Maar ik heb dus het idee dat het niet genoeg is, ook omdat hij niet zoveel voeding nodig heeft maar misschien wel het vocht. Wat en hoeveel geven jullie extra?
Je zou wel eventueel wat meer water bij de flessen in kunnen doen? Zo'n 20 cc ofzo? Dan krijgt hij toch misschien zo'n 100 cc extra op een dag. heb hier wel eens geprobeerd om wat water te geven in een flesje maar daar verslikt hij zich steeds erg in..
Ik geef bv uit de fles inderdaad, omdat ik niet genoeg heb moet hij af en toe een fles kunstvoeding erbij. Ik kan hem wel meer bv in zijn fles geven maar hij groeit dan te snel zeg maar. Hij wordt mega dik Dus ik wil hem iets anders extra erbij geven, zolang hij niet aangeeft nog honger te hebben uiteraard.
Je kunt niet snel te veel bv geven, maar aangezien je niet voldoende kolft zou ik hem extra water geven voor de vocht. Helemaal met dit weer. Op zijn leeftijd zou ik nog niet beginnen met andere drankjes.
Ik geef hier ook extra water in de fles en zo nu en dan een paar slokjes lauw warm water. Ze vind het ook geweldig om van mijn lauwe thee te drinken.
Ik zou zoveel mogelijk bv geven, en op warme dagen wat vaker kolven. O.i.v. het warme weer wordt je melk namelijk bij voldoende vraag (baby aan borst of kolf) wat anders van samenstelling, waardoor het dorstlessender wordt. Wat meer vocht en wat meer suikers en zouten, waardoor het vocht beter wordt opgenomen. Je kind gaat echt niet te snel groeien van meer moedermelk hoor! Moet je op zo'n dag toch bijvoeden met kv, maak dan de kv wat wateriger. Je mag op een fles kv 15-20cc extra water toevoegen.