Als je het eten vers maakt - hoeveel dan ongeveer geven?

Discussie in 'Voeding' gestart door jannn, 27 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hoi,

Mijn zoontje die lust graag groente.. Ik maak het zelf ( bij mijn andere zoontje nooit gedaan dus vandaar nu nog al die vragen).
    Eerst gaf ik 2 grote eetlepels.. Nu wel 4.. Dat is ongeveer 150-200 gram geprureerde groente en aardappels.

Wanneer is het ongeveer voldoende?? Hoeveel eetlepels geven jullie of hoeveel gram?

2. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Zoveel als hij wil!!

3. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    ;) kdacht al dat ik dat antwoord ging krijgen..
    Ik wil gewoon een beetje weten wat normaal is!

4. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hier zat ik eerst ook mee, gebruikte toen potjes hoeveelheden maar daar schijnt heel veel water in te zitten, toen heb ik het maar losgelaten! Nu maximaal 3 stuks fruit en twee opscheplepes groente. Maar ik heb er toen dus aan toegegeven en nu gaat hij vanzelf minder eten en overal wat van(dus ook brood, yougurt, rijstewafel etc. De meeste kindjes geven het keurig zelf aan.

5. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik heb eigenlijk nooit afgewogen, ik schepte op het oog wat voor hem op. Nu doen we dat nog steeds maar meestal niet aan de ruime kant, als hij dan nog meer honger heeft schuiven manlief en ik wat van onze borden door naar hem.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik deed ook gewoon hoeveel hij wilde. Om te kijken of het een beetje hoeveelheden waren die "normaal" waren woog ik in het begin porties van 200 gram af die ik dan invroor. Er zit ook 200 gram in een 6 maanden potje.
    Later wilde hij wat meer dus maakte ik grotere porties.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Zoveel hij wil inderdaad..
    Hier was het ook zo'n 150-200 gram..

Die potjes, daar zit iets meer water in. Dus van vers eten hoeven ze iets minder te eten voor dezelfde bouwstoffen..

Meestal deed ik maar wat, en af en toe, 2 keer per week ong, woog ik het eens, om te kijken hoeveel hij nou eigenlijk at ;)

8. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik denk dat het dan wel 150-200 gram is.
    Ik had dat vandaag en de laatste hapjes wilde hij niet meer..

9. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Ligt eraan wat. Kleine banaan plus halve avocado is net Teveel, hele appel, twee kleine peren, halve mango.
    Avondeten: halve aardappel met evenveel groente, zal zo'n beetje 4 grote eetlepels zijn. Op gevoel hoor, als het genoeg is gaat het mondje op slot, is het te weinig, gaat het mondje nog open. Kan altijd een beetje extra yoghurt in of zo.

Deel Deze Pagina