Mijn kleine schat is nu 8 maanden en groeit super. Helaas valt hij alleen aan de borst in slaap (hij drinkt dan ook gewoon door). Dit komt door de eerste dagen omdat de bv niet opgang kwam ..Toen heb ik hem bijna 24 uur aan de borst gehad... Ik druf het bijna niet te zeggen maar hij slaapt bij mij in bed vanaf de kraamweek. De eerste week heb ik geprobeerd hem in zijn eigen bed te laten slapen maar hij blijft huilen ...uren. De kraamverzorgster zei dat het hoort en dat ie verwent was. Sinds die slaapt ie bij mij in bed en slaapt ook door. Nu hij begint te kruipen in bed wilde ik hem eigelijk weer in zijn eigen bed terug hebben. Telkens als ik het probeer huild alsof zijn leven ervanaf hangt. Hij huildt ook echt weer een uur ..... langer hou ik het niet vol. Ik haal hem dan toch bij me en hij valt dan binnen 5 min in slaap en slaapt door. Zijn bedje staat naast de mijne hij kan me dus ook zien maar ik geloof dat het voor hem weinig uit maakt. Hij krijgt hoofdzakelijk bv en alleen een klein fruit hapje, water en brood. Verandert dit als hij alleen nog maar vast voeding krijgt ? Hoeft ie dan niet meer aan de borst? Ik heb geen flauw idee .........
Pfff ... wat lastig. Ken je het boek 'Lekker slapen zonder huilen'? Waarschijnlijk gewoon te leen bij de bieb. Misschien heb je daar wat aan. http://www.borstvoeding.com/boeken/lekk ... uilen.html Hoe/waar slaapt ie overdag en aan het begin van de avond? Misschien werkt het wel als ie echt in zn eigen kamertje ligt? Veel succes! EDIT, je zegt dat je zoontje fruit en brood krijgt. Misschien wordt het tijd om m ook savonds groente te geven en langzaam te beginnen met rijst/pasta ed. Geen idee of dat wat helpt trouwens. http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... chema.html EDIT2, doorgaan met BV is ook iets wat jij bepaalt. Maar melk blijft heel belangrijk voor zo'n kleintje. Ik geloof dat je vanaf 1 jaar gewone melk kunt geven, dus dan hoef je niet aan de opvolgmelk ed. Maar ook daarvoor geldt ... een mamaborst is niet alleen drinken maar ook troost en warmte en liefde ...
Ik zou idd ook eens dat boek lezen: lekker slapen zonder huilen. En verwennen al in de kraamtijd ? Daar geloof ik dus écht niet in ! Heb je er zelf trouwens last van dat hij bij jou in bed slaapt ? Of wil je het niet meer omdat je omgevind het vreemd vind, o.i.d.t ?
Geloof ook niet in verwennen in de kraamtijd ... echt een domme opmerking eerlijk gezegd ... En inderdaad als je het zelf fijn vindt dat hij bij jou slaapt ... lekker doen hoor!
Precies wat ik bedoel ! Mijn zoontje heeft ook tijden naast mij geslapen. Nu slaapt hij gewoon in zijn eigen bedje. Mischien heeft StinkySocks zoontje het gewoon "nog nodig" om naast zijn moeder te slapen. Maar als zij het niet meer wil dan toch het boek lezen en proberen of je het kunt veranderen.
Scheelt het niet als je hem bij jou aan de borst op jouw bed in slaap laat vallen en hem dan slapend in zijn eigen bed legt?
Meid, geniet ervan dat je kindje dat doet, want opeens kan het ook weer over zijn. Die van mij deed het tot een maand of 11, en geleidelijk aan legde ik hem wakker in bed. Die van mij was er idd toen pas aan toe. Ook toen ging hij een beetje doorslapen tot een uur of 5. Af en toe mis ik dat slapende hoofdje tegen mij aan wel hoor, ach...ze worden groot he.
Bedankt voor de boek tip ... Het is zo dat hij nu begint te bewegen en tijgeren dus eigelijk ben ik bang dat hij er een keer uit valt. Ik zelf vindt het echter heel gezelllig met zijn tweetjes in bed. Op het moment het ik geen partner maar zo te horen zijn er meer babys die mij moeder hebben gelegen Veel mensen kijken me hier ook op aan maar hij wil het zo graag. Hij valt in slaap aan de borst in me arm of bed. Als hij overdag slaap hou ik hem vast. anders gaat ie helemaal niet slapen. Het behorlijk tijd roofend maar ook mooi. Ik denk dat als ik het niet zou doen hij de hele dag zou huilen. Hij wordt ook direkt wakker als ik hem neerleg of in zijn bed leg. Hij blijft huilen...... Idd ik denk dan ook dat hij er nog niet aan toe is... dan mag ie bij mij slapen natuurlijk. harstikke bendankt .. Vaak is het subject not done om over te praten :-#
Nou dan lekker bij jou laten slapen zou ik zeggen ! Als je het veilig doet dan is er niets aan de hand. Mijn man had een rekje gebouwd dat we in het bed zetten zodat ons zoontje er niet uit kon vallen. Er zijn ook co sleepers (bedjes die je tegen je eigen bedje aanzet, mischien vind je dat wat fijner ?) En heb je voor overdag al eens een draagdoek geprobeerd ? Dan heb je je armen vrij terwijl je zoontje lekker bij je drinkt/slaap.