forte voeding mengen met eigen merk voeding?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Elleke, May 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Ik zit te denken om ons zoontje Forte voeding door zijn huidige flessen te gaan geven. Hij was vorige week zelfs 500 gram aangekomen, en is nu bijna 6 weken en weegt 4430 gram. Volgens het bureau zat hij tussen 5/6 flessen per dag in, maar aangezien hij s nachts nog komt, kan ik hem geen 6 flessen van 150/5 geven, zit hij over een liter per dag. Daarom moest ik 135/4, 5 eerst gaan geven en voor de nacht 150/5. Aangezien deze flessen allemaal helemaal leeg gaan, en ons zoontje erg veel zuigbehoefte heeft (hapt veel om zich heen, wil de hele dag haast wel de speen), vraag ik mij af of hij niet toch behoefte heeft aan meer. Daarom dacht ik aan Forte voeding, zodat hij een wat verzadigder gevoel heeft. Alleen.. wij gebruiken Jumbo voeding, standaard 1. Hier heb je geen Forte voeding van en ik vroeg mij af of ik nu gewoon Friso/Nutrilon Forte voeding door de Jumbo voeding kan gaan doen? Of moet je echt 2 dezelfde merken hebben? En welke raden jullie dan aan?

2. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Weet je zeker dat het geen verborgen reflux is? Die signalen lijken heel erg op honger. 6 weken en dan al forte of 150/5..... bijvoeden vervangt de eerste tijd geen fles (tot 6 maanden zeker niet!) dus voorlopig ben je op de fles aangewezen.

Misschien eerst het eea uitzoeken. 6 weken ligt op de piek qua krampjes. Ook wellicht een andere fles *dr Brown* proberen.

3. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Het advies van het bureau was eventueel Forte. Vannacht heb ik een keer 120/4 gegeven, maar dan komt hij al 3 uur later en hapt veel na de tijd.

4. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

May 5, 2010
    2,645
    0
    36
    Twente
    Ik herken je verhaal. Hier gingen ook 6 flessen van 150/5 moeiteloos leeg en deed daar netjes 15-20 minuten over. Zoontje heeft geen reflux en had gewoon honger. Daarom sinds een paar dagen 1 schepje Hero extra door de voeding en dit werkt prima. Ik kan overdag zelfs weer terug naar 120/4. Hij krijgt nu soms 5 of 6 flessen per dag (net hoe het uitkomt) waarvan de fles van 19 uur 150/5.
    Ik weet helaas niet of je dit kan mengen met eigen merk voeding. Ik gebruik zelf Hero standaard.

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,811
    5,946
    113
    Female
    Maar is dat een probleem dan? Hij is toch pas 6 weken?
    Hoelang doet hij over een fles? 15 minuten is wel het minimum...

6. Doo85

Doo85 Lid

Jul 14, 2013
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn bij ons zoontje vorige week (met 6,5 weken oud) begonnen met forte. Eerst één schepje forte en 4 standaard en dan na een dag of twee steeds een schepje meer forte en minder standaard. Hij slaapt sindsdien veel beter en langer, maar wel nog steeds ingebakerd. En het belangrijkste is natuurlijk dat hij eindelijk goed tevreden is na de fles!
    Hij krijg meestal ook 6 flessen van 150/5, maar drinkt ze nu lang niet allemaal meer leeg.
    Wij gebruiken trouwens wel Forte van Jumbo eigen merk. Maar misschien verkopen ze dat niet bij alle Jumbo's?

7. Doo85

Doo85 Lid

Jul 14, 2013
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohja en ons zoontje doet (en deed) zelfs meer dan een half uur over een fles ;)

8. Lovess

Lovess Actief lid

Apr 28, 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja! Mengen met verschillende 'merken' voeding kan gewoon. Wij hadden hier precies hetzelfde en onze zoon slaapt gelijk stukken beter, wij mengen AHstandaart met nutrilon forte. Ik had hier het cb over gebelt en ze vertelden mij dat de regels in nederland zo streng zijn dat je inprincipe alle flesvoeding kan mengen. Succes!

Share This Page