drinkt ze echt te weinig?

Discussion in 'Flesvoeding' started by henkie24, May 12, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hoi!

marinte drinkt 5 x 150 cc. dit gaat prima op en er komt haast nooit wat terug. heeeeeel af en toe als ze echt honger heeft ( meestal om 15:00) doe ik 180/6) maar das echt soms.
    maar ze weegt wel boven de 6 kg ( moet volgende week naar buro dan weet ik het exact) maar als ik weleens een 180 fles zo probeer komt er heel veel terug ze heeft er echt teveel aan dan en wordt gewoon misselijk ervan. wat moet ik nu? want eigenlijk moet ze nu toch wel 5x 180/6 drinken of niet?

2. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

Oct 24, 2007
    1,466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Als ze goed groeit lijkt mij dat er weinig aan de hand is. Misschien moet je eerst 1 fles ophogen waar ze de meeste honger heeft en zo langzaam de andere flessen ook omhoog halen vaak is gelijk alle flessen teveel voor het maagje die moet ook wennen aan meer voeding.

3. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,819
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik sluit me aan bij ilona, hier gingen meestal de eerste en/of de laatste fles als eerste omhoog. Ook is het nog een optie om 180 klaar te maken, maar er een klein beetje uit te gieten, als tussenvorm zeg maar...

Verder zijn niet gewoon niet alle kindjes grote eters :) , als ze goed groeit is er niets aan de hand lijkt me.

4. Marnick

Marnick Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,167
    0
    0
    Als ze goed groeit, lijkt het mij oké. Ons meisje kreeg tot ze vier maanden was vijf flessen van 150/5, we kregen er echt niet meer in. En toen ze drie maanden en een week was, was ze al 6400 gram, dus volgens allerlei richtlijnen had ze allang meer "moeten" hebben. Omdat ze wel goed bleef groeien en goed helder was, heb ik daar nooit een probleem van gemaakt.Toen ze vier maanden was, gingen we over op vier flessen van 180/6. We hebben toen gewoon de laatste fles (van 23.00 uur) laten vervallen en iets meer tijd tussen de andere flessen gelaten. Maar vijf flessen van 180/6 heeft ze nooit gehad.

Wat jouw dochter betreft, zou ik dus zeggen: lekker zo laten! Voeding opdringen heeft geen enkele zin, raken jij en je meisje alleen maar gefrustreerd van en dat is niet de bedoeling. Vertrouw er op dat je het wel merkt als ze meer wil. Blijkbaar heeft ze hier genoeg aan.

5. Speentje

Speentje Fanatiek lid

Jan 13, 2008
    1,343
    2
    0
    Als ze goed groeit en zelf niet aangeeft dat ze behoefte heeft aan meer, lekker zo laten. Mijn zoontje is bijna even oud als jouw dochterje en hij weegt nu rond de 6 kilo en zit ook nog op 5x150. Ook ik heb niet het idee dat hij behoefte heeft aan meer. Zodra ik een paar dagen merk dat hij sneller komt of veel huilt na de fles zal ik een grote fles gaan proberen. Een fles van 180cc heeft hij nog nooit op.

6. henkie24

henkie24 Niet meer actief

vanavond om 19;00 nog een keer 180 geprobeerd... maar nee hoor ze dronk het wel op maar er kwam ook weer een grote slok terug. ze hoeft het dus echt niet. ik hou het maar gewoon bij 150 en als ze echt een keer moord en brand brult voor de fles(wat ze bijna nooit doet) geef ik ze wel 180.

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

misschien is het verschil te groot, en moet haar maagje wat worden opgerekt.. Dus ipv ineens van 150 naar 180, eerst 160 en dan 170 en dan 180
    is maar een ideetje?
    Verder sluit ik me erbij aan dat als ze geen honger heeft en goed groeit op 150 cc, ze waarschijnlijk niets te kort komt.

8. moorske

moorske Actief lid

Jan 4, 2008
    479
    0
    0
    hier een meisje van alweer 7 maanden oud! meer dan 150 cc heb ik er nooit in gekregen! nu zit ze sinds kort op 3 flessen en waarempel ze drinkt bijna 180 cc leeg!
    ach ze pakken wat ze nodig hebben en als ze goed groeit en vrolijk is lekker zo laten!

Share This Page