Dagritme

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door MamaFay, 17 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaFay

MamaFay Actief lid

9 apr 2012
    180
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is ruim 10 weken en we hebben sinds een paar weken een avondritueel. Dat gaat heel goed en ze gaat rond 7 uur/half 8 slapen tot 's morgens en is alleen wakker voor voedingen. Ik volg haar overdag altijd, maar heb het idee dat ze behoefte heeft aan structuur. Ze slaapt overdag vaak maar eventjes en houd er ook niet van om in de box te liggen, ze word liever opgetild zodat ze rond kan kijken. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Vaste tijden voedingen en in bed?

2. adi

adi Niet meer actief

Je hoeft zeker geen vaste tijden te gebruiken, maar kunt wel in een vaste volgorde werken. Dat is voorspelbaar en dus rustig voor de baby.
    Dus bijv altijd: wakker-luier-voeding-dragen-box liggen-bij eerste tekenen van vermoeidheid naar bed.

Qua box is het zeker goed voor haar ontwikkeling om gedragen te worden. Maar ook om zelf op de buik te liggen, leren grijpen. Ze is nu natuurlijk nog te klein om te kunnen spelen in de box. Dat komt vanzelf.

3. Kylietje

Kylietje Actief lid

15 dec 2011
    367
    0
    0
    Wetteren
    misschien eens in de wipstoel zodat je je haden vrij hebt en zij kan lekker rondkijken.
    en dan ook vast volgorde volgen: wakker zijn, andere luier, even knuffelen en spelen, in de wipstoel of in de box en dan terug slapen.

4. Mikkydj

Mikkydj Actief lid

14 nov 2009
    331
    1
    0
    een vast dagritme heeft hier ook wonderen gedaan wat betreft het slapen. Wij houden aan: wakker worden, verschonen, knuffelen, in de box spelen, wipstoeltje, eten slapen. Als we ergens heen gaan dan is dat meestal in de tijd van de box en wipstoeltje. Als we thuis komen zet ik haar als nog in de wipstoel om daarna te eten en naar bed te gaan. Welliucht zit ze er dan wel korter in. Ik merk aan mijn dochter dat ze een vast dagritme fijn vind en er baat bij heeft maar ik merk ook dat als we ergens heen gaan op bezoek ze daar moeite heeft met de prikkels dus ik probeer wel te varieren.Ik wil natuurlijk niet dat ze helemaal niet met "spontane" situaties kan omgaan.

groetjes Mik

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik doe het hier op verzoek.. Eten, maar ook slapen. Als hij in de box ligt en begint te wrijven/gapen gaat hij naar bed. Als hij op schoot onrustig is, is het vaak ook bedtijd.
    Hier zit de voorspelbaarheid in dat ik zijn seinen volg. Dat werkt hier prima.. Rond de 9 weken kreeg ik dat goed door...

6. MamaFay

MamaFay Actief lid

9 apr 2012
    180
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik leg ze nu 2 dagen boven in bed als ze moe word ipv beneden en ze slaapt dan elke keer ongeveer een half uurtje. Het kan toeval zijn maar ze heeft vannacht van 20.30 tot 5.00 in haar eigen bedje geslapen en dan nog tot 6.45 bij mij. Hopelijk houd ze dit vol.:)

Deel Deze Pagina