Welk moment van de dag bijvoeding introduceren?

Discussie in 'Voeding' gestart door Ago, 12 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Onze dochter is zes maanden en we zijn nu gestart met bijvoeden, voorheen kreeg ze alleen borstvoeding.
    Nou hebben we van het cb het advies gekregen om de bijvoeding direct na een borstvoeding te geven. We zijn dit nu een aantal dagen (2 maal daags) aan het doen, maar ik heb het idee dat ze dan geen behoefte heeft aan bijvoeding. Ze doet wel steeds heel enthousiast haar mondje open, maar slikt het gewoon weg niet door.

Zou dit kunnen liggen aan het feit dat we het direct na de borstvoeding aanbieden en kunnen we wellicht beter een ander moment kiezen (bijv. een uur na de borstvoeding)?

Iemand ideeen?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik vond het altijd logischer om het voor de voeding te doen en dan bij voorkeur midden op de dag zodat je goed kunt zien hoe ze reageren en ze lekker alert zijn.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Nee, voorlopig blijf je gewoon eerst borstvoeding geven en dan de bijvoeding. Borstvoeding blijft de hoofdvoeding en bijvoeding bijvoeding.
    Sommige kindjes zijn erg onder de indruk van de bijvoeding. Dat ze vol zitten geloof ik nog niet zo (zeker niet met stukken eten), maar ze zijn er soms wel lang mee bezig, dus moe, dus slaperig aan de borst.
    Je wilt geen terugloop van productie.

4. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Na de borstvoeding, omdat die het belangrijkste is.
    Hier duurde het echt een maand ofzo voordat hij echt wat wilde. Dat heeft allemaal geen haast.

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Toevallig zijn wij gisteren begonnen met broccoli en volgens het schema van de dietiste ivm voorzichtig introduceren vanwege koemelkallergie. Mag eigenlijk niet in het weekend maar we hebben nu al zo lang moeten wachten. Omdat het haar allereerste hapje was mocht ze maar een halve eetlepel. Na de fles wilde ze dit niet echt meer.

Vandaag wat meer gegeven voor de fles en ze vond het lekker! Mond ging wagenwijd open. Daarna dronk ze nog wel de fles maar niet leeg. Dat doet ze anders ook niet. Qua voeding zat ze toen al op een goede hoeveelheid en ze krijgt vanavond nog een fles.

Maar ik wil eigenlijk beginnen met groentehapjes tussendoor als ze wakker is. Van die paar hapjes zal ze nog niet echt vol raken denk ik.

Deel Deze Pagina