Hallo meiden! Ik wil graag 's avonds een papflesje gaan geven omdat ik het idee heb dat ze dan 's nachts beter slaapt. Ik heb nu de fles 's avonds wat verdikt met nutriton en merk dat ze dan minder vaak wakker wordt. Hoe maak ik dit het beste? Kan ik gewoon bijvoorbeeld 2 eetlepels Bambix toevoegen? Ze krijgt nu 's avonds 210/7 Friso flesvoeding, verder krijgt ze nog geen bijvoeding ivm allergieen in familie. Ik hoor graag. Groetjes!
Nutrix, Bamibix, het is allemaal bijvoeding...dus i.v.m. de allergie niet iets dat je voor 6 maanden geven kunt. Papflessen helpen maar zelden echt voor het doorslapen (ook al zetten ze het op de verpakking), dat is echt iets wat kinderen doen als ze daar lichamelijk aan toe zijn. Nutriton kun je voor 6 maanden wel gebruiken, al helpt dat vooral tegen het spugen.
Mijn ervaring (met hongerige baby) is dat nutriton de voeding dikker maakt zodat (in ieder geval mijn) kindje langer verzadigd blijft. nutriton vond ik echter wel rotspul, klonterde snel, dan weer te dik, dan weer te dun, speen verstopt etc. En bovendien kreeg mn zoontje er diarree van. Maar tegen het spugen hielp het goed, haha! Ivm allergieeen zou je rijstebloempap kunnen proberen. Dit mag je vanaf 4 maanden geven (staat op de verpakking) en is hypo allergeen. Bambix (met (fijne) granen is pas vanaf 6 maanden dus daar zou ik nog even mee wachten. Rijstebloem maakt de melk ook iets dikker en vult meer.
Oke bedankt meiden, ik heb hier een pak Bambix rijstebloempap vanaf 4 maanden. Dat is toch de goede neem ik aan? Ze wordt regelmatig even wakker 's nachts, brabbelt dan wat, zuigt op haar duim en valt wel weer in slaap hoor. Maar ik heb het idee als ze iets meer verzadigd is dat dit minder is, vandaar dat ik dit wilde uitproberen.
Rijstebloempap kan even goed allergeen zijn en bij allergische kinderen moet je dat ook echt niet voor de 6 maanden geven hoor!
er staat op het pak hypoallergeen Ik ga vandaag een papspeen kopen en t morgen uitproberen, vanavond slaapt ze bij mijn moeder.. Ik laat t weten
Heej pioen, Ik adviseer je als je melk van friso heb ook de rijstebloem van het merk friso te kopen! Die van nutrix gaan heel erg dik worden en kan je kindje het er niet meer uitkrijgen. De pap van friso mengt heel goed met de melk van friso! Ik heb hier ook voorraad van nutrix staan, maar doe er nu niks meer mee. Succes!
Er staat dan wel hypoallergeen op, maar dat betekent nog niet dat het geschikt is voor kinderen die allergisch zijn. Die moet je echt voor 6 maanden niets anders dan melk geven. De kans dat je kind er last van krijgt is gewoon te groot!
Mijn zoontje krijg ook hypoallergene voeding & mag van het CB ook gewoon rijstebloem krijgen. Je kunt het altijd proberen. Krijg je toch verschijnselen van allergie dat kan je altijd nog stoppen.
Ik heb ook bambix rijstebloem gebruikt. Ideaaaal ! ik deed op 210 cc water ongeveer 3 schepjes of vier (met zo'n schepje van friso voeding), dat was niet te dik en niet te dun (beetje naar eigen inzicht doen). En dan kun je eventueel ook een speen maat M gebruiken, vanwege de dikte. Ons meisje sliep er altijd heerlijk op door. Nu eigenlijk nog, want ik doe het zo nu en dan nog wel door de laatste fles.
Als je verschijnselen van allergie krijgt dan is het al getriggerd en dan ben je te laat! Waarom risico nemen?
@ dirksmama Pfff jou weet wel hoe het allemaal moet he?? Je ken alle regeltje geloof ik uit je hoofd! Is het je vak ofzo?
Ik vind dit een beetje een rotopmerking. Dirksmama heeft gelijk in wat ze zegt, en probeerd die informatie te delen. Lijkt me toch wel belangrijk als je probeert allergieen te voorkomen bij je kleintje...
Ik zeg er toch helemaal niks van?? Ik vind gewoon dat ze veel weet. Overal reageert ze op.. Ze weet meer dan mij hoor. Hier wordt geloof ik vaak wat verkeerd wat begrepen.
Excuses, het kwam op mij over alsof je vond dat ze een beetje betweterig is. Waarschijnlijk begreep ik je verkeerd! (vind het soms ook moeilijk omdat mensen op zoveel verschillende manier schrijven)
O wat heb ik teweeg gebracht.... Maar doe je flesvoeding samen met rijstebloem, of alleen 210 water met 3 of 4 schepjes Bambix rijstebloem? Ze krijgt nu 210/7 schepjes
Jannn, je "pfffff" in je bericht maakt dat je opmerking geïrriteerd overkomt Verder heeft Dirksmama helemaal gelijk..Rijstebloem is bijvoeding. Als je je kindje bewust geen bijvoeding geeft ivm eventuele allergieën, dan moet je ook geen rijstebloem geven. Doe je dit wel, dan gooi je het hele effect van alleen melk geven tot de 6 maanden weg, zonde, want je bent er al bijna.... En ja, het is vanaf 4 maanden, maar je hebt ook potjes voeding vanaf 4 maanden, maar die geef je toch ook niet als je al bang bent voor allergieën? Daarbij geeft rijstebloem geen garantie tot doorslapen. Sterker nog, toen ik het mijn zoontje aanbood, kwam hij juist 2x extra in de nacht, dus het sloeg de plank compleet mis..
flesvoeding met rijstebloem. Ik doe nu soms 180cc water met gewoon flesvoeding, en dan inderdaad nog drie schepjes rijstebloem erbij. Maar dit doe ik niet zo vaak meer, aangezien onze dochter nu met de tafel mee eet, en ik gebruik nu vaker de Nutrilon speciaal voor de nacht.