Mijn dochter van 12 weken drinkt al sinds haar geboorte slecht. en dan bedoel ik dat ze veel lucht mee naar binnen krijgt. Ze maakt een soort klakkend geluid met haar tong. Terwijl ze aan de speen zuigt laat haar tong los zeg maar waardoor ze dat klakkend geluid maakt en lucht mee naar binnen slikt. ik hoop dat jullie het een beetje snappen zo, het is moeilijk uit te leggen. na een tijdje drinken krijgt ze hier dan last van en begint onrustig te worden. ik laat haar tussendoor vaak boeren maar toch blijft ze dan erg onrustig en huilerig. Het lijkt dan alsof ze boos word omdat het niet goed lukt. op een gegeven moment geeft ze dan maar helemaal de moed op waardoor ze per voeding niet veel binnen krijgt. Op een hele dag drinkt ze tussen de 600 tot 700 ml. Ze groeit wel super en plast ook goed, maar toch heb ik het idee dat ze meer zou drinken als ze dat 'normaal' kan. Ze krijgt nu 6 voedingen per dag. herkent iemand mijn verhaal, en heeft de gouden tip voor mij? ik word er zo moe en gefrustreerd door, en vind het zo zielig voor mn dochter. Ze heeft geen spruw en geen korte tongriem volgens het CB. ook heb ik al meerdere flessen / spenen geprobeert maar niks helpt.
Herkenbaar. Wij hebben destijds ook allerlei flessen geprobeerd en zijn uiteindelijk op een breastflow fles uitgekomen. Heb je die ook al geprobeerd?
Ik herken het ook. Wij hadden dit alleen bij de Avent flessen... Maar ik lees dat je al meerdere flessen en spenen hebt geprobeerd.....
Hmm breastflow fles nog niet geprobeerd, kan ik die gewoon bij de drogist kopen? tot nu toe de s speen, dental speen en avent nr 1 speen gehad. met die laatste lijkt het het beste te gaan, maar dan nog slikt ze veel lucht in. zit er nu even helemaal doorheen, nu net ook 80 cc gedronken en nu begint de elende weer. Ga morgen toch even de huisarts bellen en kijken wat die ervan zegt. dank voor jullie reacties tot nu toe! meer ervaringen zijn zeer welkom!
de beste fles voor dit probleem is Dr. Brown. Deze heeft een luchtventiel in de fles, waardoor je kind geen lucht meer mee krijgt. Als ze zovaak loslaat en zo onrustig drinkt kun je haar ook even laten nakijken op spruw. dat kan de oorzaak zijn.
Ja, misschien is dr brown wel wat voor jullie. Er zijn ook preemie (prematuur) spenen voor. Handig voor gulzige kids. En ja, medisch even na laten kijken. Spuugt ze ook veel? En probeer het wel een goede week uit voor je weer wat anders gaat doen, want ze hebben tijd nodig eraan te wennen. Succes, het is erg zielig als het allemaal niet wil lukken. Die flessen zijn trouwens te koop bij de drogist of prenatal of iets dergelijks: Dr. Brown's Ventielfles BPA-vrij Standaard Hals 240ml - De echte 24-uurs drogist De spenen (preemie) weet ik niet, maar in ieder geval online: Dr. Brown's Flesspeen Standaard Hals Preemie Flow 3st - De echte 24-uurs drogist
MiniNooNoo doet het ook weleens. Soms ligt het er ook een beetje aan hoe ik de fles vast heb, als ik 'm iets meer omhoog doe lijkt het net of ze 'm steviger aanpakt. Verder wat Jois zei, spruw. Dat heeft miniNooNoo in het begin ook gehad en toen klakte ze ook wat meer.
Bedankt voor jullie reacties! Vandaag maar even naar de huisarts geweest, moest bijna op mn knieen om een afspraak te krijgen maar mocht toch komen. en maar goed ook, want ze heeft dus toch spruw. Ondanks dat het CB zei van niet. voel me nu wel een beetje schuldig dat ik niet veel eerder naar de huisarts ben gegaan. hopelijk werken de medicijnen snel, en gaat ze dan ook beter drinken. ik wacht nu ook nog maar even met een andere fles/speen proberen.