Papfles, spenendrama..!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door lian1985, 17 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lian1985

lian1985 Lid

14 jul 2008
    25
    0
    0
    Hoi allemaal,

Onze dochter krijgt nu sinds een week ongeveer 4 flessen van 180 cc per dag, de laatste fles om 20.00u. En sinds een paar dagen geven we als laatst een papfles, 3 schepjes nutrix erdoor heen.
    Alleen nu zitten we met een spenendrama, ben ondertussen al 4 spenen verder, maar niks werkt! Ze drinkt normaal uit de difrax fles, smal.
    Gisteravond hebben we de avent fles geprobeerd met de normale speen erop een een extra gaatje er zelf bijgemaakt. Maar op het laatst bleef alleen de pap over en kreeg ze die er niet meer uit.
    Dus vanavond maar geen papfles gegeven, vind het zo zielig als we zitten te tobben met die speen, bij de meeste gutst het er zo uit.
    Heeft iemand tips? Is er ook iets anders wat je kan geven i.p.v de papfles zodat het d'r maagje wat meer vult? Ben overigens benieuwd of ze nu ook tot morgenochtend 8.00u slaapt, maar dat weten we morgen pas!

Groetjes!

2. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik weet met avent dat je een 3 standen speen hebt. Werkt hier heel goed, maar ik schud de fles tussen door een paar keer zodat de pap goed gemengd blijft

3. mo1978

mo1978 Fanatiek lid

24 aug 2007
    1.720
    0
    0
    huisvrouw
    ik gebruik de avent fles en dan standenspeen 1,2,3
    en dan heb ik hem meestal op stand 1 gaat perfect

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier hadden we voor pap ook de 3 standenspeen op een een aventfles. En inderdaad even schudden tussendoor, anders blijft de pap inderdaad achter..

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wij doen 3 eetlepels rijstebloem in de difrax fles met speen M. Dat gaat prima. Alleen het laatste stukje draai ik L speen erop omdat het net te dik is. Om geen gezooi te krijgen met het in en uithalen van speen, neem ik altijd extra dop met een L speen erbij zodat ik alleen hoef aan te draaien.

6. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

8 apr 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Hier vind Isis de driestanden-speen niets. Alle 'standjes' geprobeerd :).
    Dus vandaag speen 2, met maar 1 lepel rijstebloem. Dat ging beter...

7. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ik heb ook de 3-standenspeen en de avent fles, op standje 1 gaat het bij ons prima.

Mijn schoonzus deed bij haar gulzige zoontje ipv de 3standenspeen gewoon speentje 4 van avent en dat ging ook prima!

8. Mrijn

Mrijn Fanatiek lid

11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Hier hetzelfde. Waarom overgaan op een aventfles als ze alle andere flessen ook uit een Difrax met smalle speen krijgt? Lijkt me alleen maar verwarrend. Mijn dochter krijgt nog steeds geen druppel uit een fles met een brede hals, zelfs water lukt haar niet...

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Maar geef je Nutrix om haar de nacht door te laten komen, of slaapt ze zonder Nutrix ook de nacht door? Ik heb ook weleens Nutrix geprobeert (in alweer een grijs verleden 8) ), maar vond het ook zo'n gedoe met spenen. De 1 te klein, de ander te groot, maar echt een goede kon ik ook niet vinden. Mijn kinderen sliepen gewoon de nacht door zonder Nutrix, dus ben ik er weer mee gestopt, vroeg me echt af waar ik in godsnaam mee bezig was, werd zo geïrriteerd door die zooi :)

Vanaf 7 maanden ben ik gewoon bambix van een lepeltje gaan geven, geen geklier meer met pap uit een fles ;)

10. Sunnyangel

Sunnyangel Actief lid

24 nov 2007
    104
    0
    0
    Hallo,

Ik gebruik voor de papfles de Difrax 3 standen speen van de smal, gaat prima

Groetjes

11. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    difrax M gaat hier prima..

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Difrax L, maar ja, wij geven dan ook Bambix en Nutriton erdoor, dus het is aardig dik.

13. prisje1234

5 jan 2008
    15
    0
    0
    nou gister geprobeerd met avent speen vanaf 6 maanden maar er kwam echt nauwelijks een druppel uit ik moest al heel hard zuigen aan de speen. ik stop er mee onzin ze heeft uiteindelijk 3 slokjes op en prima geslapen

groetjes

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    De gaatjes van de 6mnd speen van Avent zijn niks groter dan de 1 speen... Alleen zitten er 4 gaatjes in ipv 1.. Het is dus helemaal niet gek dat ze er niks uitkrijgt.. ;)

Ik zweer bij de 123 speen van Avent. Nu gaat hij op stand 3 maar in het begin was stand 1 groot genoeg... Succes!

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Inderdaad... ik vroeg me ook al af waarom je niet de 123 speen van avent had genomen, die is speciaal voor pap.

Deel Deze Pagina