Zou er een aanleg bestaan of een kind fruit lekker vind of vies? Ik ben geen fruit mens en heb ik me zwangerschap dit weinig gegeten. Mijn dochter weigert veel fruit en kan haar hiermee ook niet blij maken. Ik was dol op me stampotten in de zwangerschap en bv periode en jaa ze vind groente dus lekkerder. (op witlof na wat ik vandaag heb ondervonden maarre...he dat vind ik ook niet echt super) Ben benieuwd naar jullie antwoorden.
Hmmmm....ben ook wel benieuwd. Ik denk het wel eerlijk gezegd omdat ze volgens mij dingen kunnen 'proeven' via de placenta. Ik heb me trouwens vol gevreten met fruit tijdens de zwangerschap en vond veel groentes niet meer lekker en at het ook dus veel minder. En Aaron vindt fruit duidelijk veel lekkerder.
Ik denk dat dit wel aanleg is, maar dat je je kind eraan kunt laten wennen door het toch te geven en dat het het dan 'leert' eten. Zo is het bv ook met mensen die geen koffie lusten en het toch willen drinken, als je het vaak genoeg drinkt vind je dat dan toch lekker.
denk je... ik geef nu regelmatig kiwi en soms is het hap maar meestal is het blehhhh... ze moet alleen banaan, meloen!!!??, peer. Zucht...was het zomerfruit er maar echt al.
Nee hoor. Ik lust nog steeds geen koffie, bier, zuurkool en spitskool. En heb het toch al ontelbaar vaak geprobeerd Bij baby's is het volgens mij zo dat ze pas na 7x iets te hebben gehad de smaak kennen, maar ik denk ook echt dat ze een voorkeur hebben voor wat lekker is en wat niet. Aaron heb ik bijvoorbeeld heel vaak geprobeerd water te laten drinken, maar hij lust het gewoon echt niet. Brood daarentegen gaat wel al makkelijker dan in het begin. Het is denk ik en gewenning en smaak.
Mango ook niet? Die is de laatste tijd vaak in de aanbieding bij C1000 (1 euro) en nu ook in de bonus bij AH (1,30 geloof ik). En op de markt hier waren van de week 2 dozen aardbeien voor 2 euro. Dus misschien is de markt een optie voor goedkoop wat ander fruit te krijgen.
ik heb in mijn zwangerschap ook weinig tot geen fruit gegeten en mijn dochter vind het heerlijk. Niet alles maar goed dat is niet erg. Ik lust geen vis en mijn dochter eet in 2 minuten haar groente en vis hap weg. Mijn moeder at tijdens haar zwangerschap met mij kilo's tomaten en ik vind ze te smerig. Mijn moeder leeft op koffie en water en ik lust toch wel meer dan dat hahaha Er zal enige aanleg wel zijn maar toch niet alles.
bij ons begon de haat tegen fruit vanaf 11 mnd...hihi het kan dus nog kimmeding. boefjesmama> smerig dat ze mango vind! De markt..is een optie ja. Aardbei is ook een idee. Liefst alleen Hollandse. Ik koop nu vaak verse fruit mis met meloen en al die dingen bij elkaar.
Bij fruit is het toch ook heel erg: zien eten doet eten. Ik gaf mijn kinderen elke dag vers fruit en at de rest samen met ze op. Zo kwam ik ook aan mijn fruit (want dat schoot er nog wel eens bij in).
Ik heb wel eens gehoord dat vruchtwater een bepaalde smaak heeft, en dat die ook kan veranderen naar mate je andere dingen eet. Wie weet dus! Mijn dochter is vanaf het begin kieskeurig. De eerste weken (toen zelfs de kinderarts zei dat ze nog geen smaak hebben?) kreeg ze druppeltjes op de tong en dat vond ze vies!!! Oehhh... Pas sinds kort eet ze dingen waar ze niet meteen vies van gaat kijken, alsof ze de smaak nu pas herkent! Eerder moest ik haar altijd nog eerst even een likje laten proeven. Nog steeds zijn er bepaalde dingen die ze echt heel erg vies vindt (aardappel, rijst, kiwi).
haha dirksmama...dan maar nasi als ontbijt..brrr dat zou ik dan doen *lol* Ik eet elke dag mee met haar...nee hoor geen succes nog steeds niet. Ja wel eens 1 hapje of 2.... Maar jammer dat niet iedereen reageert ben namelijk razend benieuwd of mijn gedachte klopt. Was hier geen poll ofzo ergens?
bij mij klopt het ook wel enigzins. Toen ik zwanger was at ik mij echt vol aan fruit, zeker 5 a 6 stuks op een dag. (ja ik weet het veel fruitsuikers) Mijn dochter eet nu ook fruit bij het leven. Avondeten ging bij mij ook goed, en dat is bij haar de favoriete maaltijd van de dag buiten fruit. Brood at ik toen en nu nog niet graag en ook dat zie ik bij haar. Ik denk wel dat het bij sommige dingen bij kinderen leren is.