Hallo allemaal Ik zit eigelijk toch met het volgende ik heb een dochtertje van 8 weekjes en heeft de eerste 3 weken redelijk gedaan maarr ik riep al volgens mij heeft ze reflux en ze kon vanaf dag 1 niet zelf poepen. Vanaf week 2 losec gehad en week 3 lactulose (wat een troep is dat) Maar goed ze ging steeds meer kuchen verkouden steeds darmkrampen(denken wij) hikken slikken en vreselijk gillen ze werd er ook schor van. Ze kreeg week 6 lichte uitslag in het ziekenhuis ze was namelijk opgenomen (zogezegd om haar te observeren maar is meer laten krijsen) en als ik dan vroeg hoe het ging sliep ze altijd! Haha maar steeds als ik er was niet dan was dat zogezegd haar moeilijke uurtje. Ze kreeg daar een virus dus werd het nog erger en vervolgens toen ze geen ors meer kreeg mocht ze naar huis. Daar begon de ellende van voor af aan met nu nexium dat kreeg ze al in het ziekenhuis en forlax Nu is ze sinds afgelopen vrijdag over gegaan op neocate (eerst nutramigen reageerde ze 2 dagen op) we dikken ook in en ze krijgt nu 5 x 120/4 maar ze gilt gewoon nog en wij denken dat de nexium niets doet. We dachten namelijk miss krijgt ze krampen van nutriton en aangezien dat ze nexium krijgt moet ze geen pijn hebben van haar verborgen reflux dus miss zonder nutriton maarrr datbhebben we en zij geweten die dag erna gilde ze van sochtends 9 tot 1 uur snachts spoed arts gebeld en de nexium moest verhoogd worden ze krijgt nu dus 15 mg per dag maar weegt maar 4.3 kilo dus dat is echt heel veel. Toch lijkt ze nog steeds te gillen van de reflux ik weet het dus niet meer en de ka waar ik morgen naartoe ga heeft al gezegd dat dit het is maar moet ik dan me meissie maanden laten gillen Heb overigens twee andere kids ook met verborgen reflux maar niet zoo erg als dit kleine meisje pfff weet het ook niet even zijn er meer die niet reageren op nexium? Zij gebruikt dit nu dik 2 weken en daarvoor losec.
Ik wil je niet aanvallen hoor, maar je schrijfwijze is best lastig, je maakt lange zinnen zonder komma's en punten. Ik zeg het wel omdat ik het onduidelijk vind om te lezen. Wat zijn de klachten tot nu toe? Gillen? Krijsen? Heb je het bedje verhoogd (hoofdeinde dan) ? Hoe geef je de nexium? Misschien even met de huisarts raadplegen want ik vind het vrij veel wat ze krijgt. Misschien kan je pure jbpm halen (tegenwoordig heet dit Tammi), er zit minder troep in dan de Nutriton. Meestal bij onrustige baby's zit er wat vast in de nek, en zou je een osteopaat kunnen raadplegen. Ik hoor hier goede verhalen over!
Als ze Neocate krijgt, zouden de KMA-klachten stilaan moeten verdwijnen. Maar je moet het wel even de tijd geven. Voor de verstopping zou je kunnen wisselen naar/van mineraalwater. In NL wordt er blijkbaar vrij snel naar medicatie gegrepen, terwijl in België gewoon eerst ander water aangeraden wordt. Dat helpt, echt. Qua medicatie lijkt er toch nog iets mis te lopen. Opnieuw overleggen met KA dus