Papfles; welke fles en welke pap?

Discussie in 'Voeding' gestart door Hilly1980, 1 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ben nog steeds een beetje zoekende qua papfles. Ik heb voor de melk altijd de Dr. Brown brede hals gebruikt en ben daar heel tevreden over. Maar niet alle papsoorten zijn hier goed mee te geven. Daarom de smalle hals variant met speen nr 4, maar ook dat is niet voor alle pappen handig.

Ook de papsoorten vind ik lastig. Ik heb de 'instantpap' van Hero en die is best prima, maar wel erg fijn van structuur. De licht volkoren of fijne granen van Bambix vind ik eigenlijk fijner, maar die willen niet door de fles heen. Ook niet als ik het dunner maak. Zelfs 1 eetlepel op een volle fles loopt vast in de speen (speen 4 van dr Brown).

Welke fles en welke pap hebben jullie voorkeur?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Omdat het hier ook altijd drama was bij de oudste, alleen maar uit een bordje gegeven. Dat at ze met 12 maanden zelf 's ochtends: ideaal ;)

3. Kroel

Kroel Bekend lid

3 sep 2015
    629
    1
    0
    Onze kleine man houdt mij wel bezig!!
    Brabant
    Wij hebben normale fles van Avent met 1,2,3 speen
    Ik doe 180 water, 6 schepjes melk en drie eetlepels Bambix.

Meestal heeft hij aan stand1 of 2 genoeg.

4. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.914
    3.935
    113
    Bambix uit een bordje/kommetje.

5. Mammie79

Mammie79 Actief lid

28 aug 2014
    291
    95
    28
    Hier de bambix 8 maanden pap, ook nu nog. Waarom nog via de fles geven? Lekker lepelen en gezellig aan tafel mee laten ontbijten. Advies is om over niet al te lange tijd drinken uit de fles af te bouwen en over op tuitbeker/ open beker.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Wij willen 's avonds/'s nachts pap geven voor een gevuldere maag en hopelijk betere nachtrust. Als ik 's ochtends pap geef, dan is dat sowieso uit een kommetje.

7. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Waarschijnlijk gaat dr pap ook niet fatsoenlijk door het ventiel heen...

Ik heb voor pap altijd de difrax fles met een L speen gebruikt

De difrax spenen passen ook op de dr Brown fles, dus je zou eens een L van difrax kunnen halen en proberen

8. lindyy

lindyy Lid

13 sep 2014
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij geven s avonds pyama papje

9. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik gebruik dr brown's met speen 4 maar zonder ventiel en rietje. Onze dochter heeft altijd veel dorst 'morgens dus ze krijgt 210/7 met 4 voedingsschepjes bambix. Dat gaat prima

10. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik heb op aanraden van het kdv een Avent fles gekocht, waar al een speen 1 en 2 bij zaten, en een 1-2-3 speen van Avent. Als ik pap maak met rijstebloem gaat dat het beste met de 2 speen en als ik het maak met fijne granen het beste met de 1-2-3 speen.

De Dr. Browns flessen zijn bij ons nog steeds favoriet voor melk, maar met pap is het nooit een succes geweest. Zonder ventiel lekt de fles en met ventiel blijft de pap achter.

11. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Grote aventfles met geen idee welke speen, dat gaatje flink ingeknipt, zodat het lekker groot is.
    Ik maak dan melk van 180 cc water en 6 schepjes melk, dat schudden (goed de speen dichthouden ;) ), dan helemaal tot de rand vol met pap (eerst die van Bambix van 8+ maanden, nu 12+ maanden, omdat ik in 2 winkels geen gewone van 8+ kon krijgen, alleen met vanillesmaak enzo, en dat wil ik nog niet). Goed schudden, soms even laten staan zodat het wat indikt, en dan is het bijna net zo dik als in een bordje pap, en hij drinkt het in 2 minuten op. Als het te dun is merk ik het meteen, dan verslikt hij zich, dus doe ik er nog wat pap bij, als het te dik is wordt hij binnen 2 seconden woest omdat hij het er niet uit krijgt en doe ik er wat water bij.

12. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ga die 1-2-3 speen uitproberen, die heb ik nog liggen. En als dat niet wil, dan doe ik wat jij hierboven beschrijft :D

Deel Deze Pagina