Onze dochter Jasmine is vandaag 3 weken en 2 dagen oud. Tot eergisteren dronk zij zo'n 7 keer per dag 70 tot 80cc. (ik bood haar steeds 90cc aan maar hier liet zij eigenlijk altijd wat van staan) Sinds gisteren komt zij steeds sneller voor een nieuwe voeding, namelijk om de 2-2,5 uur. Nu heeft zij sinds gisteren steeds de fles helemaal leeggedronken, wat neerkomt op ca. 100cc per voeding. Echter ook nu blijft ze om de 2-2,5 uur komen. Kan ik al overgaan naar 110/120 cc of is dit te snel? Ik hoor graag wat jullie ervaringen zijn?
hoeveel weegt ze? je doet haar gewicht in kilo's keer 150cc gedeeld door het aantal flessen op 1 dag, en dat is een richtlijn van wat ze mag hebben, ik zou gewoon eens 120/4 proberen en kijken wat ze ervan drinkt, het is wel redelijk veel want mijn meisje is 10 weken en weegt 5300 gram en krijgt 6 flesjes, 3 x 150cc en 3 x 120. als je weet wat ze nu weegt kan je het dus makkelijk uitrekenen en kijk vooral ook naar je kindje, is ze na elke voeding zo hongerig of alleen in de ochtend of de avond? dan zou je bijvoorbeeld alleen die fles omhoog kunnen doen.
Jasmine weegt nu 3545 gram. Ik had gisteren al berekend wat zij bij dit gewicht mag hebben. Bij 7 voedingen 75cc per keer en bij 6 voedingen 87,5 (90). Mij lijkt dit wel erg weinig omdat in de folder die ik heb ontvangen van de kraamzorg staat dat zij'of 7x 80/90cc mag hebben of 6x 90-120cc. Dit is dus nogal een verschil. Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen met 120/4 en dan kijken wat ze ervan drinkt. Ze lijkt trouwens alleen 's ochtends dit te hebben. Moet haar 's middags vaak na 4 uur wakker maken en ook voor de nachtvoeding moet ik haar vaak wekken. Dus misschien idd een idee om alleen de flesjes in de ochtend op te hogen.
Ik zit met dezelfde vraag. Als mijn zoontje nu 120 cc drink moet je er dan 4 uur tussen laten zitten?? En als hij nou daarna weer gewoon 90/100 drink, dan 3 uur?? Gr jannn
de regel over het algemeen is 2 tot 4 uur ertussen, dus minimaal 2 uur en maximaal 4 uur (overdag). ik laat het mijn kindje zelf aangeven als het maar tussen die 2-4 uur zit.
Maar hij is nog maar 3 weken is het dan niet erg, dat hij al 120 drink op de 4 uur? Hij slaat de nachtfles al over en drink dus maar 5 flesjes op een dag.. Hij weegt al 3400 gram. Op het pak staat dat hij dan 150 cc mag op 5 flesjes.. Kan dit echt?
over het algemeen hebben kindjes zelf een stop dus als je het hem geeft en hij drinkt het helemaal op dan is het goed, als hij wat laat staan is het ook niet erg toch? 150cc is inderdaad wel wat veel, mijn dochtertje krijgt dit en zij weegt 5.5 kilo maar ieder kindje is anders