Mijn dochter is nu 3 weken jong en kreeg steeds 6 a 7 flessen van 120 ml. De laatste dagen is het direct huilen na de fles en wil ze meer. Ik geef haar nu 150 ml en gisteren wilde ze dan ook maar 5 flessen. Volgens CB is dit eigenlijk teveel voor haar, maar als ik haar dan toch 120 biedt dan is het direct huilen na de fles en met 30ml extra is ze tevreden. Het is waarschijnlijk ook nog te vroeg om over te gaan naar 5 voedingen, want in de info folder van CB staat dat het pas 'mag' vanaf 6 weken. Dan toch maar wel geven? Ze woog maandag 4200 gr. Pff... dacht dat ik alles nog wist van mijn zoontje, maar dat is dus helemaal niet zo en toch ben je weer net zo onzeker of je het wel goed doet
Mijn zoontje was ook zo'n hongerig kind en kreeg met 3 weken ook 120cc terwijl ik van het CB moest naar 100cc per fles... Dit zou echt meer dan genoeg moeten zijn. 3 dagen geprobeerd en het was alleen maar huilen en nog eens huilen! Ik heb toen eigenhandig gewoon weer opgehoogd hoor! kende je het sommetje nog van 150cc voeding per kg lichaamsgewicht? Hoeveel weegt ze nu? Dit is wat ze nodig zou hebben. Mijn zoontje zat er constant boven. Ben op een gegevenmoment over gegaan naar voeding voor hongerige baby's. Misschien een tip? Drinkt ze snel? Als ze er korter dan 15/20 minuten over doet houdt ze misschien nog zuigbehoefte waardoor ze huilt en het lijkt alsof ze honger houdt? Misschien dan even een pauze inlassen tussendoor? Hoeveel uur zit er tussen de voedingen? Als er minder dan 2,5/3 uur tussen zit heeft ze mijns insziens gewoon meer nodig hoor! Misschien eerst 15cc extra ipv 30cc proberen? Succes! Je kent je kind zelf het beste hoor dus schijt aan het CB
Mijn kind was ook zo.Kinderarts van het CB zei gewoon extra geven,ze heeft het nodig,tis een pittige tante,omdat ze zo beweeglijk was.Ben later ook overgestapt op voeding voor hongerige baby en het is nu een leuke,gezonde meid van 10!: )
doen wat goed voelt, het cb kan adviseren volgens een gemiddelde en volgens een protocol, dat werkt niet voor ieder kindje, logisch toch? goed naar je kindje kijken en zelf beslissen hoor
Hier ook een hongerige dame. Ze krijgt 6 voedingen en ik maak 150/5. Vaak gaat de fles op maar soms laat ze wat staan Volgens het CB was dit te veel. Maar wat doe je als je baby honger heeft? Dan geef ik meer ...laat haar niet hongeren! Gister naar het ziekenhuis geweest en ook de kinderarts vindt het veel te veel het ze groeit ook veel te hard...bijna twee keer zo snel dan normaal Ben sinds vandaag begonnen met voeding voor hongerige baby's en maak 120/4. Eens kijken hoe dat gaat.
Lastig is dat he? Ik zie dat jouw dochter pas 5 weken is, Toys, dat is idd nog meer als wat ik mijn zoontje destijds gaf! En dat is ECHT veel! Het CB vroeg mij ook om echt goed te observeren dat je zeker weet dat ze huilt om de honger en niet vanwege een te volle maag bv..! Als er maar 2 uur tussen zit, kan het bijna niet van de honger komen. Geef je BV mag je voeden op verzoek tot je er bij neer valt en bij FV doen ze zo spastisch..?!
Ja wat een vreetzak he die dochter van ons Ze kwam wel gewoon om de vier uur ... en had echt honger. Ik keek wel een beetje of ze niet over die liter ging maar dan nog krijgt ze veel te veel natuurlijk hahah! Ach ... ze groeit en daar gaat het toch om? Gister dus begonnen met voeding voor hongerige baby's en het gaat hartstikke goed! Ze is tevreden met 120/4 en komt gewoon om de vier uur. Vanacht heeft ze zelf 6 uur achter elkaar geslapen.
hallo dames, mijn zoontje weegt nu 3600 gram, en krijgt 5-6 flessen van 135 cc. dit gaat stik goed, en moet zeggen hij doet het geweldig na dat hij 6 weken geleden ter wereld is gekomen met een geboortegewicht van 2085 gram. volg je instinct zeg iedereen tegen mij en ik zeg dat dus ook want het werkt echt hoor dames voor mij teminste!!!!! kus joanita
Ik zou niet weten waarom je niet naar 5 voedingen mag gaan na 3 weken. Als je kindje het dan beter doet... Onze kleine kreeg na 2-3 weken ook 5 voedingen per dag (van120-150 cc).. Tis altijd prima gegaan hoor!
Lekker kijken hoe jouw kindje het beste reageert. Doet hij het beter met meer voeding en 5 keer, lekker doen! En inderdaad niet teveel naar CB luisteren zijn maar richtlijnen en ieder kindje is tenslotte anders.
Gewoon naar je gevoel luisteren hoor! jij kent jou kleintje het beste en weet wat hij nodig heeft....tis soms ook wel wat lastig hoor, je weet natuurlijk nog niet helemaal precies waarom je baby huilt en wat hij wil, tenminste dat had ik de eerste 9 weken, maar na een poosje weet je oohhh als ze zo huilt wil ze slapen, doet ze haar duimpje in haar mond dan is ze moe, stopt ze haar andere hand bijna helemaal in haar mond dan wil ze nog eten, je moet de dingetjes ff gaan herkennen en dat duurt ff.... Isabella was bij de geboorte al een flinke meid, 53 cm en 4380 gram! ze heeft dus ook altijd meer gegeten dan de richtlijnen omdat ze dat gewoon nodig had, ze krijgt ook al vanaf 8 weken een pap fles savonds, ze zit nu op 5 flessen van 200cc met savonds 2 lepels pap erdoor, ze drinkt niet altijd alles op maar goed maak liever iets te veel dan dat ik niet zeker weet waarom ze nou huilt een uur later dan denk ik hmzz ze had de fles van 165 wel erg snel leeg had ze toch 200 gemoeten, ik laat haar 5 keer per dag drinken wat ze opkan en kom met 5 keer 200 niet boven de liter per dag...ze weegt nu al bijna 7 kilo! en is 66 cm! hahah reuze baby....
Ze is nu sinds 2 dagen ingebakerd en nu ook een stuk rustiger. Ze is zelfs teruggegaan naar 120ml! Ze sliep overdag ook helemaal niet en was alleen maar aan het huilen. Vandaar die 150ml waarschijnlijk, ze verbrandde meer! We hebben nu eindelijk na 3 weken een tevreden meisje
Ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien is mijn tip al genoemd. Wat ik tegenwoordig doe is nutriton door de fles. Daardoor wordt het lekker dik en doet Mischa veel langer over de fles. Hiermee is hij tevreden, dus waarschijnlijk is het niet alleen honger maar ook zuigbehoefte. Hij drinkt dit trouwens gewoon door een speen maat S, en geen papspeen zoals wel eens wordt aangeraden! Het idee is juist dat hij het er niet zo makkelijk uit krijgt.