Omneo en doorslapen?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Snowtje, Dec 28, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gebruiken hier de omneo 1 voeding ivm krampjes en moeizame ontslasting. Nou de ontlasting is niet hard ofzo, maar ze krijgt het er wel heel moeilijk uit. Ze zit vaak enorm te persen en loopt rood aan. Inmiddels poept ze wel elke dag. Voorheen was dit veel erger en had ze heel veel krampjes, dus de omneo voeding heeft hier weldegelijk wonderen verricht.
    Maar nu vroeg ik mij het volgende af: ik heb ook gehoord dat de omneo voeding licht verteerbaar is en dat ze daardoor minder lang slapen en eerder honger hebben. Heeft iemand hier ervaring mee?
    Ons dochtertje slaapt maximaal 8 uur, maar vaak ook maar 6 uur, waardoor we minimaal 1x/nacht moeten voeden en dan ook nog vaak speentje terugstoppen ed. Ze is nu 3 mnd en 1 week en weegt ongeveer 6100 gram. Het wordt nu toch wel erg vermoeiend.. :( Zeker omdat ik volgende week weer begin met werken :)
    Ik heb wel gelezen dat je ook de standaard voeding met de omneo kan mengen, maar ik ben zo bang dat de krampjes terugkomen! Heeft iemand hetzelfde meegemaakt? Zijn jullie toch weer begonnen met de standaard voeding/te mengen? En hoe oud waren jullie kindjes toen?
    Of moet ik gewoon niet zo moeilijk doen en wachten tot er bijvoeding komt en hopen dat ze dan langer door gaat slapen? Maar dat duurt nog zo lang.. En ik lees hier vaak op het forum dat kindjes al doorslapen met 10 weken. Zijn er ook mensen waarbij de kindjes met 3 maanden nog niet doorslapen, want ik begin me hier aardig eenzaam in te voelen :(

2. regi

regi Fanatiek lid

Jul 23, 2007
    1,671
    0
    0
    hier ook een kindje wat omneo krijgt maar i.c.m. enfamil voor haar reflux dus ik vind het dan moeilijk te vergelijken. ik moet er s`nachts 1 x uit voor haar speentje en ik moet haar dan tegenwoordig rond 8.00 wakker maken. maar hoeveel voeding krijgt ze? misschien kun je de laatste fles iets meer geven.

3. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    ze krijgt 5x 165cc (meestal 1 fles 's nachts en 4 overdag) en soms 6x 165cc (2x 's nachts of we proberen haar laat in de avond nog wakker te maken voor een fles). Ze wil soms wat meer per fles, maar meestal niet. Dan drinkt ze gewoon niet meer.
    Afgelopen nacht hadden we haar op haar eigen kamer gelegd om te kijken hoe het ging. 18 uur laatste fles gehad en daarna niet meer wakker gemaakt, want ze sliep al te diep. Om 0.00 uur meldde ze zich uit zichzelf voor de fles en toen moest ik zo vaak mijn bed uit om de speen terug te doen, dat we haar maar weer naast ons hebben gezet. Daar sliep ze trouwens ook niet goed meer in (ze probeerde te poepen, maar het lukte haar niet..), maar dan hoefde we in ieder geval niet ons bed uit om het speentje erin te doen. Toen even geslapen en om 04.30 weer voeding en kwam er eindelijk een beetje poep. Dus tja.. zo een nacht is niet echt een succes.
    Maar meestal gaat het zo: 20 uur slapen, tussen 3 en 4 's nachts een voeding en daarna elke 4 uur een voeding. Maar de laatste tijd komt ze al weer om 2 uur 's nachts wat haar slaapje wel kort maakt..

4. regi

regi Fanatiek lid

Jul 23, 2007
    1,671
    0
    0
    ik zou toch proberen haar de laatste fles wakker te maken rond 22.30/23.00 niet later eigenlijk want dan zit ze in de diepe slaap. en dan proberen of ze wat meer wil drinken.
    en je kunt standaard mengen met omneo dan maak je voor 24u klaar dat doe ik ook en dan doe je bijv. 18 schepjes omneo en 12 schepjes standaard. maar als ze elke dag poept dan is dat toch goed. zolang het niet heel hard is natuurlijk.

5. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja dat is ook eigenlijk de bedoeling hoor. We probeerde het gister om 22 uur, maar het lukte niet. Dan wordt ze niet wakker en wil niet drinken. Maar goed, ik ga het toch maar proberen dan, om omneo en standaard te mengen. Zolang ze er geen last van heeft, is het natuurlijk niet erg. Ik ben alleen zo bang dat ze er wel last van krijgt. Dat is het meer.. Maar dan stoppen we wel weer gelijk.
    Bedankt voor je reactie in ieder geval :)

6. adi

adi Niet meer actief

Als ik dit lees drinkt zij toch meestal 5 flessen per 24 uur? Op deze leeftijd en met haar gewicht is het echt nog te vroeg om naar 4 flessen te gaan hoor (tenzij het kindje dat zelf aangeeft)
    Een fles vóór middennacht wordt in principe niet geteld als een nachtvoeding, maar een avondvoeding. Een nachtvoeding is als een baby ná deze fles nog 's nachts (dus tussen 24.00 en 06.00uur) komt om te drinken.
    Als je haar rond 19.00uur de 4de fles geeft en dan OF wakker maakt rond 23.00uur OF zelf laat komen voor de 5de fles, is het denk ik een prima patroon.

Het klinkt alsof zij meer moeite heeft met poepen en daardoor niet zo goed slaapt. Heb je geprobeerd om 10cc meer water per fles te geven?

7. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klopt ze heeft meestal 5 flessen per 24 uur en ze hoeft van ons ook echt niet naar 4 flessen hoor. Maar ze heeft wel vrijwel altijd een nachtvoeding rond 3/4 uur 's nachts. We krijgen haar vaak niet wakker om 23en. Daarom doen we het vaak om 22 uur, maar ook dat lukt tegenwoodig niet goed meer helaas. Dus laten we haar dan maar gaan en dan komt ze dus 's nachts. En als het dan alleen 1x voeding is en gelijk weer slapen is het geen probleem en prima te doen.
    Maar de laatste paar dagen komt ze dus eerder dan 3/4 uur 's nachts, waardoor ze die voeding daarna ook 's nachts heeft rond 5'en en dat is toch wel erg vermoeiend. En als ze dan ook inderdaad moeite heeft met poepen is het helemaal lastig. We hebben inderdaad 10cc extra water geprobeerd, maar het helpt helaas niet. Vandaag heeft ze een aantal keer een klein beetje gepoept. Het is helemaal niet hard ofzo, maar ze heeft er wel moeite mee.
    Dus concluderend: eerst sliep ze wel (ondanks de beetje onhandige slaaptijden) lang op de omneo voeding (lees: max 8 uur), maar de laatste dagen komt ze steeds eerder (en krijgt dan in totaal 6 voedingen) en overdag red ze de 4 uur ook maar net, terwijl dat vroeger nooit een probleem was. Bovendien (wat ik nog niet gezegd had) zit ze sinds een dag of 4 flink te smakken elke keer. Ze wekt dus de indruk dat ze niet meer genoeg heeft aan haar 5x 165 cc flessen. Maar ze wil tegelijkertijd niet meer dan 165cc per keer drinken (alleen wel dus een extra fles). Daarom dacht ik dat ze het gewoon te snel verteerd heeft en dan weer honger krijgt. Maar ze is natuurlijk te jong voor bijvoeding, vandaar dat ik zat te denken om te mengen met standaard voeding omdat ze dan misschien wat meer verzadigd is :(
    Ze is trouwens wel veel wakkerder overdag dan eerst. Eerst sliep ze vrijwel de hele dag en tegenwoordig is ze lekker aan het spelen in de box en doet alleen maar hazenslaapjes van een uurtje overdag (en dat een aantal keer). Dus misschien verbruikt ze wel wat meer energie dan eerst.
    Zo heel verhaal ;) hihi

8. regi

regi Fanatiek lid

Jul 23, 2007
    1,671
    0
    0
    je kunt er eventueel jbpm aan toe voegen dan is de voeding wat dikker maar geloof niet dat het echt meer verzadigd. ze kunnen er meestal wel beter van poepen, ik heb het hier ook geprobeerd maar hier kreeg ze er hele erge krampen van en waterdunne ontlasting dus ik ben er mee gestopt.

9. Jootje33

Jootje33 Actief lid

May 7, 2006
    415
    1
    0
    onze dochter slaapt ook nog steeds niet door hoor

10. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig nog iemand ;) wel flauw he om daar een beetje blij mee te zijn ;)

11. Belly34

Belly34 Actief lid

Jan 29, 2010
    355
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Nou onze meid kreeg ook Omneo, ja kreeg want ik ben overgestapt op etos eigen merk. Demi sliep wel gewoon goed hoor, laatste fles om 22.30 a 23.00 en dan ga ik haar om 7 uur a 730 wakker maken om de dag te beginnen. Op de dag slaapt ze ook lekker na elke voeding 2 a 2,5 uur.
    Maar ik ben niet te spreken over omneo, ze kreeg zoveel krampjes en de ontlasting bleef dagen weg en dan kreeg ze een harde buik en eten deed ze dan ook niet goed. Ik heb maar samen met mijn man besloten om terug te gaan op de standaard voeding, en van etos eigen merk en ze is nu na 2 dagen gebruik al veel rustiger in haar buik en ze heeft tot nu toe steeds een poepluier gehad. Dus wij gebruiken geen Omneo meer, want je kindje met pijn is hartverscheurend en zij eet wel wat wij geven maar kunnen niet zeggen dat het zo pijn doet. Dus wij zijn zelf overgegaan op de standaard, en spugen doet ze er niet van dus het is zo prima.
    Omneo lijkt het toch te stoppen. En ze slaapt nog net zo goed en dit is ook licht verteerbaar, het gaat gewoon om de hoeveelheid die ze krijgen, en ik geef mijn dochter 5x 150 +10cc extra per fles voor vocht en is dus 170.

12. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Hier ook 2x in de nacht ( 1 uur en 4.30) en om 6.00 is zoonlief altijd al klaarwakker ,dus hier ook verre van goede nachten :(
    Hier overigens 5 flessen van 100cc en in de nacht 50 cc.

13. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat is zeker niet al te fijn :( wel weinig cc 's nachts.
    Ik kom vandaag denk ik over de liter, is nog nooit gebeurd, dus denk dat het voor een keertje niet erg is. Maar anders moet ik haar vanaf de voeding van 19 uur de nacht in laten gaan en dat redt ze natuurlijk helemaal niet ;) dus ga haar toch wakker maken rond 22 uur en dan krijgt ze wel erg veel. lastig he :)
    Heb nu trouwens 2 schepjes standaard voeding gemengd met 4 schepjes omneo (per fles) en tot nu toe heeft ze nog nergens last van. Dus heb goede hoop :)

14. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,
    Het gaat met onze kleine meid erg goed nu we 2 scheppen standaard met 4 scheppen omneo mengen. Maar mijn vraag is nu: hoe snel/langzaam kan je het beste overstappen? En hoe snel merk je dat ze niet goed zal reageren op de voeding? Kunnen we nu al 3 scheppen geven, of moet ik een paar dagen wachten? :(

15. misa

misa Niet meer actief

Omneo is wat lichter, net als hypoallergeen ivm de verknipte eiwitten geloof ik. Kijk anders eens op de website van nutrilon.

Ik zou je kleintje ipv 20:00 uur om een uur of 23:00 de laatste fles geven, dan redt ze het wel tot een uur of 6:00 en hoef je er snachts waarschijnlijk niet meer uit.

Waarom ga je overstappen van voeding als ik vragen mag? Doorslapen kan ook echt wel met de omneo voeding. Is gewoon per kind verschillend wanneer ze eraan toe zijn. Misschien kun je de laatste fles iets meer geven, of half om half de voedingen geven.

Voor het overstappen: ik zou denken elke dag een schepje meer. Maar zeker weten doe ik niet.
    Ik weet wel dat je twee weken de nieuwe voeding moet proberen om goed resultaat (positief of negatief) te zien. Bij de ene zul je na een paar dagen al reactie zien, bij sommogen pas na 2 weken. De nieuwe voeding moet namelijk de kans krijgen om zijn werk te doen.

Succes!

16. regi

regi Fanatiek lid

Jul 23, 2007
    1,671
    0
    0
    ik ben hier in een keer overgestapt ik maak voor een dag klaar en heb 15 schepjes omneo en 15 schepjes enfamil. anders blijven de darmpjes wennen zijn ze eerst gewend aan 2 schepjes en daarna moeten ze weer wennen aan 3 schepjes.

17. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ze is de laatste week gewoon heel gek aan het doen. 23.30 laatste voeding gegeven, half 5 was ze er weer. maar gister opeens 17 uur laatste fles en 19 uur slapen. vannacht 04.30 :$ heel gek hoor. wij waren zo moe van de afgelopen week, want we sliepen nauwelijks 's nachts dat we om 19.30 ons bedje in zijn gegaan en dachten: we maken haar niet meer wakker voor de laatste fles, laat haar zelf maar komen. Nou en opeens vannacht pas. schrok me rot. zal denk ik wel eenmalig zijn, misschien was ze er zelf ook kapot van, van de afgelopen week. maar 2 schepjes standaard en 4 omneo ging goed. maar 3 om 3 niet. dus gister maar weer hele fles omneo gegeven om even tot rust te komen.
    ik wilde overstappen omdat ik dacht dat standaard misschien wat meer zou verzadigen en ze dan met wat minder voeding aankon. want ze begon ineens 6x te komen ipv 5 x (wat ze al heel lang deed) en ik zat elke keer rond de 1000 cc.. vandaar. maar ga vandaag naar het cb om advies vragen, want snap er niks meer van. misschien groeispurt? omdat ze weer wat last kreeg wil ik nu misschien toch weer alleen omneo geven ;) we zitten hier echt een beetje in dubio. eerst leek het goed te gaan, nu weer niet.. pff

18. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedenk me net: kan het doorslapen juist een reactie zijn geweest op de fles volledig met omneo? of nog een uitwerking van de standaard schepjes? op gewoon toeval :(

19. misa

misa Niet meer actief

Tja, dat is moeilijk te zeggen.. Misschien vanavond weer proberen. Gebeurt het weer dan zal het geen toeval zijn!

Oja, ons zoontje van 4,5 week krijgt (nu nog) hypoallergeen, dat is net zo verknipt als omneo. Dus ook een lichte voeding.
    En hij slaapt de laatste 3 nachten tot 5, half 5 en 4 uur, ipv tot 3:00. Dus met lichte voeding moeten ze wel door kunnen slapen.

Hoe oud is ze? Misschien is advies vragen op het cb wel een goed idee. Maar vergeet niet dat je uiteindelijk je eigen gevoel moet volgen, wat zij of wij ook zeggen. :)

En over het wennen aan de voeding: het kán eerst 'erger' worden. Wil je het zeker weten, dan staat daar toch echt twee weken proberen (en misschien afzien) voor.
    Maar als je alleen voor het doorslapen op standaard over wilt gaan, dan kun je ook zeggen: probeer nog even door met omneo. Het kan echt wel!
    Wordt ze wakker voor echte honger, of zou je het vroegere wakker worden ook nog kunnen oplossen door even opnieuw instoppen en/of een speentje te geven?
    Of de laatste fles een beetje meer geven.

Allemaal ideeen.. Succes!!

20. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja bedankt voor alle ideeen! wat fijn dat jullie zoontje zo goed slaapt op de lichte voeding. Ik wil het inderdaad alleen geven om wat te rekken tussen de voedingen, omdat ze anders over de 1000cc komt. Maar nu zat er dus opeens 12 uur tussen de voedingen terwijl het een volle omneo fles was. Dus dan begin ik weer te twijfelen inderdaad. De omneo voeding werkt verder perfect. Voorheen kreeg ze ook HA maar daar kreeg ze zo een krampen van. Was echt verschrikkelijk. We zagen inderdaad pas verschil na 2 weken. Maar heb eigenlijk echt geen zin om verder te gaan met de standaard als ik zie dat ze er nu al huileriger van wordt. Het zijn nog geen echte krampjes, maar ze wordt er wel minder vrolijk van. En om haar dat nou 2 weken aan te doen, zie ik dus niet zitten. Denk er nu zelf aan om nog even omneo te proberen en af te wachten of er nu wel weer langer tussen de voedingen zit. Misschien had ze gewoon een groeispurt?
    Vanmiddag ga ik inderdaad even langs het cb. Het is inloopspreekuur, dus ben benieuwd wat ze er van zeggen.
    Ze is trouwens nu 14,5 week, dus al weer ruim 3 maanden. En opnieuw instoppen of een speen daar kan ik het soms een half uurtje mee rekken (maar dan zit je dus wel 's nachts lekker wakker naast haar bed ;)) en dan gilt ze het echt uit. Is nergens mee te troosten behalve de fles. Ze drinkt best onregelmatige hoeveelheden, maar vaak tussen de 160 en 200. Ik maak altijd een fles van 200 en kijk hoeveel ze ervan op wilt. Maar meer dan 200 wil ze nooit en dat mag ook niet, want dan komt ze dus helemaal over de 1000cc heen.
    Zo heel verhaal weer :) Ik laat wel even weten wat ze op het cb zeiden :)

Share This Page