Ha meiden, Ik vroeg me iets af. Vanaf wanneer geef je een papfles? Kleine man krijgt nu vijf keer 180/6 en maakt het nog niet altijd op. Geef je pap zodat het wat zwaarder op de maag valt of is dit voor extra voedingsstoffen? Kleine is 3,5 maand.
Ten vroegste vanaf vier maand. Maar je moet dat helemaal niet geven. Zin enkel lege calorieën. En vaak krijgt je kindje er krampen van, zoals bij mijn dochter.
Vanaf 4 maanden zou je rijstebloem kunnen geven. Maar het is niet nodig. Het heeft ook niet echt een toegevoegde waarde en meestal word het gebruikt voor het doorslapen te bevorderen. Wat hier helaas niet het geval was.
Mijn zoontje krijgt nu sinds zaterdag een papfles. Rijstebloem mag vanaf 4 maand gegeven worden. Mijn zoontje krijgt 4 flessen van 210/7 en drinkt alles tot de laatste druppel op. Ik geef het alleen s'avonds puur voor de vulling.
Oké, het is dus puur voor de vulling. Dank je! Voor de vulling heeft de kleine het niet nodig, hij maakt nu al niet alle flessen leeg. Had ergens gelezen dat zoiets gegeven wordt voor de fruithapjes, zodat ze kunnen wennen? Vanmiddag een paar hapjes banaan geprobeerd en lekker dat hij het vond haha!
Ook fruit en groente wordt afgeraden voor vier maand... En nee, je kindje zal sowieso moeten wennen aan vaste voeding. Of dat nu eerst pap is of eerst groente.
3.5 maand is wel erg vroeg met fruit hoor! wij zijn met 4 maand begonnen en dat vonden haar darmen toch niet zo lekker. 2 weken later kon het opeens wel Rijstebloem zijn wij met 5 maand mee begonnen om te kijken of ze door ging slapen en dat doet ze hier! Zou nog gewoon de flessen geven die je nu geeft, gezien hij toch nog niet alles op drinkt
Daarin is elk kind weer anders mijn zoontje kreeg met 3.5 maand fruit en dit ging prima. Momenteel krijgt hij s'morgens fruit en s'avonds groente , anders is mijn kleine jongen niet verzadigd. Dit is allemaal in overleg met CB
Ja daar heb je gelijk in hoor! uitzonderingen zijn er altijd. Zelf vond ik 4 maand eigenlijk veel te vroeg en dat bleek ook zo.
Hij krijgt ook niet direct een heel bakje hoor haha! Ik heb hem vier lepeltjes gegeven. Het is nu toch nog meer spelen en proeven. Er gaat ook meer uit zijn mond dan erin komt 😂