2 soorten flesvoeding combineren?

Discussion in 'Flesvoeding' started by Rebelleflower, Jan 13, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Kan je 2 soorten flesvoeding combineren en ook 2 verschillende merken?

Ons meisje spuugt de laatste tijd weer best veel dus heb ik vanmiddag hero comfort 1 gekocht.. het spugen was meteen minder!
    Alleen nu wou ik vanavond een fles met rijstebloem geven maar dit kwam zelfs niet door de L speen van difrax met deze voeding! Het was veel te dik!
    Dus fles leeg gegooid en nutrilon standaard 1 gepakt en daar de rijstebloem doorheen gedaan..
    Nu wil ik s'avonds wel de rijstebloempap fles blijven geven aan dr omdat ze dan de nacht doorslaapt (hoef geen discussie hierover).
    Maar dit gaat dus niet met hero comfort..

Nu vraag ik mij af of ik niet alleen de papfles met nutrilon standaard kan geven en de rest hero comfort..?

(En dan uiteindelijk als nutrilon standaard op is dan overstappen op hero standaard..)

2. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Gewoon doen lijkt mij. Rijstebloem werkt ook verdikkend en daar zal het spugen ook wel wat minder door worden. Kijk het even aan, je ziet snel genoeg of je dochter er problemen mee heeft 😉

3. Averlhach

Averlhach VIP lid

Mar 26, 2011
    8,809
    1,014
    113
    Female
    Drenthe
    In principe kan het en verder zal je vanzelf merken als ze er last van krijgt.

Bovenstaande, dat spugen door rijstebloem minder zal worden omdat de voeding dikker is, klopt echter niet.
    Jbpm blijft in de maag dik en zorgt daarom dat de voeding beter in de maag blijft.
    Rijstebloem wordt in de maag weer vloeibaar en zal daarom niet beter of slechter in de maag blijven dan standaardvoeding zonder iets extras.

Maar goed als je dochter het er goed op doet kun je het gewoon geven.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt zoveel merken wisselen als je maar wilt. Je hoeft echt niet trouw aan 1 merk te blijven. Sterker nog, als je maar 1 merk gebruikt, kent je kind maar 1 smaak, terwijl als je af en toe een ander merk geeft je kind aan meer smaken went. En dat is wat een kind van nature verwacht. Net zoals je eigen melk ook nooit hetzelfde smaakt.
    En meer smaken kennen maakt het straks gemakkelijker om aan vast voedsel te wennen.

Share This Page