Ons zoontje geeft aan niet meer genoeg te hebben aan z'n gewone melk (deels bv, deels fv). Nu heb ik gelezen dat je, voor de stap naar echt voedsel te maken, ook eerst papflessen kan geven. Zo zou je kleintje alvast leren om wat dikker voedsel te slikken én is hij wat meer verzadigd. Dit wil ik graag gaan doen, maar heb geen idee hoe. Weet dat het iets van Nutrilon is wat ik erbij kan doen, maar hoe heet het? En doe je dat dan bij één fles, of maak je alle flessen ermee? Ik hoor graag van jullie wat jullie doen!
je hebt nutrix (rijstebloem) kun je paar schepjes bij in de fles doen youame kreeg dat eerst savonds en een maand later ook sochtends
Wij hebben idd ook pap van Nutrix (rijstebloem), je hebt de normale variant en die met vanille smaak. Wij doen het om en om. We maakten savonds een normale fles klaar en doen daarbij een paar scheppen nutrix, de hoeveelheid die je erin moet doen staat op het pak. Nu ze groentehapjes krijgt, doen we de pap in de fles en met een 1,2,3, speen van avent geven. Voordat ze groente kreeg, deden we de pap met een lepeltje geven.
Wanneer begin je hier mee? Mijn zoontje slaapt namelijk slecht door en heeft eigenlijk om de 2 uur honger, maar hij zit op 6 flessen a 170 ml (laat vaak wel een btje staan dus kom net niet op 1000ml per dag) maar merk dat hij dan nog wel veel honger heeft. Kan ik niet wat pap erbij doen? Ik zat namelijk al te denken om voeding voor hongerige baby's s'avonds te geven...
Misschien is het inderdaad beter om over te gaan op voeding voor hongerige baby's. Ik zou dit wel even met het cb overleggen. Qua doorslapen schijnt pap namelijk niet uit te maken.
die nutrix mag je vanaf 4 maanden toevoegen aan de fles. ik weet niet hoe oud je zoontje is, maarje hebt ook melkpap van nutricia, daar zit al opvolgmelk doorheen en is wat dikker van structuur. vind hem zelf erg lekker. deze mag je vanaf 6 maanden gebruiken.
Nutrix is bijvoeding, en daarom het beste vanaf 6 maanden te geven. Als je een combi van bv en kv geeft is het vrij simpel: als je denkt dat je kind niet genoeg heeft leg je gewoon vaker aan!