Hoi! Over 3 weken is Jaycen 4 maanden en zou dan rijstebloem door zn melk mogen. Daar had ik nog een aantal vraagjes over. -Geef je de rijstebloem in zn fles erbij of maak je er pap van en eten ze dat met een lepeltje uit een bord zeg maar? -Hij krijgt zn melk verdikt met nutriton, word dit dan niet te dik of kan ik dan de nutriton weglaten zodat de rijstebloem het geheel verdikt? -Geef je deze pap 's morgens of 's avonds en waarom? Ik weet wel dat het 's avonds gegeven word voor het wegblijven in de nacht, is dit de enige rede? De avondfles gaat er namelijk wel goed in, maar vaak half slapend en erna is ie meteen knock out voor de rest van de nacht, ik ben dus een beetje bang dat pap er dan niet in gaat, teveel moeite... (valt dan in slaap) -Geef je de pap 1x per dag of meerdere keren? Alvast bedankt! Groetjes Priscilla.
Hoi, Wij hebben nooit rijstebloem door de fles gedaan omdat ze zonder ook doorsliep. Slaapt jouw kleine niet goed door dan? Anders zou je het eventueel in de laatste fles erbij kunnen doen. Op het pak staan de verhoudingen.
Wij zijn rijstebloem in de laatste fles gaan geven, omdat ze wel wat extra calorietjes binnen mocht krijgen en dan was ze lekker verzadigd voor de nacht, al sliep ze die zonder rijstebloem ook door hoor! Nu ze fruit, brood, groente en toetje eet, zijn we gestopt, omdat het allemaal wat teveel voor haar werd. Hoe het met de Nutriton samen werkt weet ik niet, daar heb ik geen ervaring mee. Wij gaven het in een fles, met een standenspeen, op standje 3, dan ging het alsnog als een speer hoor! Weet niet of je het met alleen rijstebloem zo dik kunt krijgen dat je het met een lepel zou kunnen geven, maar ik vind een fles wel net zo knus 's avonds. Groetjes Annelies.
wij gaven ook een poosje rijstebloem bij de laatste fles, dus geen pap ervan maken maar gewoon wat schepjes in de fles erbij. Zijn we uiteindelijk mee gestopt want ze had het niet persee nodig en ze vond het niet lekker want ze dronk er niet veel van. Ik gaf ook nutriton vanwege het spugen maar daar ben ik toen idd mee gestopt. Gewoon eens uitproberen zou ik zeggen.. we zijn wel met een maand of 6 smorgens pap gaan geven, fijne granen pap van Bambix. en daar maken we dan wel een echte pap van met een lepeltje te geven. gewoon voor een goeie start en het leren eten met een lepeltje. Volgens mij mag je dan over een paar maanden een boterham gaan geven smorgens maar pap vind ik persoonlijk wel fijner te geven. je kunt ook nog rijstebloem met vanille smaak geven trouwens...
Onze Sam vindt rijstebloem heerlijk, ze krijgt 2 eetlepels in haar laatste fles van 19.00 uur en die fles heeft ze binnen no time leeg! Ze slaapt dan door tot de volgende ochtend 7.00 uur. Wij zijn Sam rijstebloem gaan geven, omdat Sam nog geen hapjes mag i.v.m. allergieen. En Sam had aan vier 'gewone' flessen niet genoeg. Dat vond ik zo zielig, ze had echt honger. De eerste drie flessen hebben we toen iets opgehoogd en de laatste fles hetzelfde gelaten, maar dan met 2 eetlepels rijstebloem erbij. Ik las dat ze maar 1 papfles op een dag mogen hebben. Op de verpakking staat dat je er 2 of 3 eetlepels in mag doen. (wij hebben gekozen voor 2 omdat Sam ietsje aan de zware kant was de vorige keer en ze daar genoeg aan heeft)> Groetjes
ik ben sinds 2 dagen begonnen met rijstebloem en ze vind het heerlijk! ik zou geen nutriton erheen doen want het verdikt al door de rijstebloem de eerste keer deed ik er 1 schepje in en dan gewoon met een m speen geven. Gistere kreeg ze 2 schepjes maar kreeg ze het niet uit de M speen dus heb ik een 3 standen speen gepakt en op standje S gegeven en het ging super makkelijk, over een maandje wil ik het op een bordje doen en een dikker papje er van maken maar eerst zo maar is eraan wennen
Zit er eigenlijk wel smaak aan die rijstebloem (en dan bedoel ik niet die met toegevoegde vanille smaak )??? Ik heb zelf wel eens geproefd en ik merk geen verschil qua smaak eerlijk gezegd.
keano krijgt als laatste fles een pap fles ik maak gewoon een fles nutrilon 180+6 klaar met daarbij 2 eetlepels rijstebloem van friso en zet hierop de 3 standen speen, hij vind dit erg lekker
Ik heb nooit rijstebloem gegeven, wel heb ik vanaf 6 maanden een papfles ('s avonds gegeven) met fijne granen van Bambix.
Ow kijk, dus gewoon in de avondfles een paar schepjes erbij. Ik heb er nog helemaal geen ervaring mee en omdat het vaak "papfles" genoemd word dacht ik dat het echt "pap" werd. Vandaar dat ik em ook afvroeg of het in de fles moest of vanuit een bordje hahaha Hij heeft inderdaad meer honger en komt vaak eerder voor de fles. De avondfles is echt ons moment, eindelijk rust en lekker knus saampjes op bed, dus ik ben blij dat daar niks mee gaat gebeuren!
-Geef je de rijstebloem in zn fles erbij of maak je er pap van en eten ze dat met een lepeltje uit een bord zeg maar? Ik geef het gewoon door zijn fles met het maatlepeltje laat maar zeggen van de voeding,, hier dus de nutrilon,, -Hij krijgt zn melk verdikt met nutriton, word dit dan niet te dik of kan ik dan de nutriton weglaten zodat de rijstebloem het geheel verdikt? Neej hoor,, Liam krijgt door zijn melk 6 schep nutriton en 2 schep rijstebloem met vanille en gaat perfect! -Geef je deze pap 's morgens of 's avonds en waarom? Ik weet wel dat het 's avonds gegeven word voor het wegblijven in de nacht, is dit de enige rede? De avondfles gaat er namelijk wel goed in, maar vaak half slapend en erna is ie meteen knock out voor de rest van de nacht, ik ben dus een beetje bang dat pap er dan niet in gaat, teveel moeite... (valt dan in slaap) Liam krijgt sochtends en svonands een papfles,, sochtends omdat hij het anders niet tot half12 12 uur vol houd en met rijtebloem wel en savond omdat hij vanaf 20.00 uur tot 08.00 uur vol moet houden en dit gaat perfect! Liam valt savond oowk wel eens in slaap tijdens de fles,, ze wennen vanzelf aan de rijstebloem,, owjah je kunt gewoon binnen met 1 schepje erdoor,, is het oowk niet zow dik,, -Geef je de pap 1x per dag of meerdere keren? 2x per dag,, sochtends 2 schep door de fles en savons oowk 2 schep door de fles,, Heb hier de vanille smaak, de andere drinkt Liam niet,, Liefz
He dank je wel voor je antwoorden! Hier ook 6 scheppen nutriton, het is dus al een vrij dikke brij. Dat drinkt ie met de 3-standenspeen van avent uit gaatje 1, dus als het nog dikker word is het geen ramp, hebben we nog 2 opties Handig idee idd van de nutrilon schepjes, hier omneo, dus ook een schepje. Geef jij vanaf het begin al 2 schepjes en dat 2x of heb je t opgebouwd?
Ik heb eerst alleen savonds gedaan en daarna opgebouwd naar oowk de ochtend erbij niet in 1 keer Liefsz
Hoi, Hier juist wel rijstebloem MET nutriton! Rijstebloem wordt in het buikje weer dun, nutriton juist nog iets dikker. Als ik dus geen nutriton er door doe, werd het toch spugen. Ik doe door de papfles wel wat minder nutriton dan normaal trouwens. 3 schepjes ipv 5.
De nutriton hou ik er zeker in dan. Vandaar ook de vraag, ik vroeg me af of dat ook nog verdikte en het dan niet extra dik werd allemaal, maar niet dus... Een week of 2 terug 1 fles geprobeerd met 1 schepje minder, eens kijken hoe ie reageert, want ja, anders kom je er nooit achter wanneer het minder word dacht ik, maar helaas was dat echt meteen weerd spugen. Vreemd he dat 1 zo'n schepje meteen al zo'n verschil kan maken. Wel ben ik nu heeeel langzaam de standaard weer een beetje aan het mengen door de omneo, daar wil ik uit eindelijk weer naartoe terug. Hij heeft namelijk (gelukkig) geen last van kramp en de nutriton om te verdikken, dus kan ie wel weer terug naar standaard vind ik eigenlijk. @Humbly: Wat grappig trouwens dat ie alleen de vanille lust. Misschien weer een vreemd hersenspinsel van mij uit, maar ik was altijd in de veronderstelling dat zolang ze uit de fles dronken ze niet echt proefden wat ze dronken. Ik had in mn hoofd dat dat net zoiets is als door een rietje drinken, het komt al wat verder in de mond terecht zodat het niet eerst over de tong gaat zeg maar voor de smaak. Lekker onsamenhangend verhaal, ik had het beter achterwegen kunnen laten geloof ik
Hahaha jah raar he? snapje er oowk niks van hoor maar hij dronk het niet! toen heb ik eens vanille erdoor gedaan en die fles was zow leeg haha dus nu standaard 2 keer per dag en gaat super oowk met de nutriton die er al door zit Liefsz
als ik die fijne granen als papfles wil geven hoeveel doe je daar dan van doorheen? en geef je dat met de 3 standenspeen??
Hi, Mijn dochtertje heeft sinds ze een papfles en bijvoeding krijgt last van haar ontlasting. Ook door het wisselen van de voeding, ze heeft ook een paar dagen aan de Lactulose gezeten. Roosvicee Laxo dat werkte niet bij haar. Ik geeft haar ook zo min mogelijk banaan en ze krijgt ook al geen rijstpap meer. Het blijft ook 1 a 2 dagen weg terwijl ze hiervoor gewoon dagelijkse ontlasting had. Haar ontlasting blijft onwijs hard, soms is het net klei dus wel wat zachter van binnen maar de laatste tijd zijn het keiharde keutels. En ik merk ook dat ze er soms last van heeft ze laat ook steeds windjes en je hoort een hoop gerommel. Ik heb nu dus die buikjespap van Nestle aangeschaft zoals op het pak staat moet je deze aanmaken met opvolgmelk 150+5 schepjes en dan 3 eetlepels pap. Maar deze blijft erg dun. Te dun om uit een lepeltje te geven het is net of je melk met wat korreltjes geeft. Zij is ook erg ongeduldig en drink vaak snel haar fles leeg. Het is dus onmogelijk om deze met een lepeltje te geven. Als ik hem in een papfles doe raakt deze constant verstopt wat ook weer frustraties oplevert. Heeft iemand ervaring met deze buikjespap ?? ik hoor het graag.