mijn zoontje drinkt niet genoeg en ik weet ook niet hoe ik het voorelkaar moet krijgen.. hij krijgt nog 3 flesjes en tussendoor bied ik hem vanalles aan.. ook verschillende flessen geprobeerd maar hij neemt soms een paar slokjes en daar mee houd het op.. ik wil natuurlijk niet dat hij te weinig vocht krijgt.. wat kan ik hier aan doen??
Hoe groot zijn die flessen? Heeft ie goed natte luiers? Eet hij veel fruit, groente, yoghurt, dat soort dingen? Daar zit ook veel vocht in en dat telt ook mee. Mijn dochtertje wilde rond die leeftijd alleen maar melk uit de fles. Andere dranken wilde ze wel uit een open beker en later ook wel uit een tuitbeker. Heb je al iets anders dan drinken in flessen geprobeerd?
hij heeft veel natte luiers hij eet goed zn fruit en krijgt toetje na het eten.. hij krijgt 3 flessen van 200 cc. de tuitbeker slaat hier ook niet aan en als ik drinken uit zn fles doe waar normaal melk in zit hoeft hij het ook niet.. maar ik hoef me geen zorgen te maken dan? komt het vanzelf wel?
Tja, ik ben natuurlijk geen arts en heb je kindje ook niet gezien , maar als hij veel natte luiers heeft dan lijkt het me dat hij voldoende vocht binnen krijgt. En 600 cc + fruit, eten en toetje is toch al best netjes? Mijn dochtertje is nu al weer ruim 13 maanden en ik geloof dat ze op deze leeftijd nog maar een halve liter vocht (of ietsje meer) nodig hebben. Weet niet meer precies hoeveel het met 6 maanden ook al weer was. Dat meer drinken naast de melk en uit andere dingen dan de fles komt denk ik inderdaad vanzelf wel.
Ik weet er (helaas) alles van. Je kindje moet 500ml melk drinken op deze leeftijd, gewoon om de juiste voedingsstoffen binnen te krijgen. Daarnaast moeten ze groenten en fruit eten en daar zit ook vocht in. Hier zitten we al weken te klungelen met flessen, ze weigert ze gewoon. Maar ze wil de melk ook niet uit een beker of antilekbeker drinken, volgens mij vindt ze het gewoon vies. Vandaag naar cb geweest, ze was ook afgevallen dus moet morgen naar diëtiste. Ze moet meer aankomen en dus andere dingen gaan drinken. Als ik meer weet zal ik het je wel hier schrijven (mijn dochter weegt nu 6590gr., erg weinig dus voor haar leeftijd).
Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken! Onze kindjes zijn haast even oud en mijn zoontje drinkt nog maar 1 fles van ca 180, 1 vanca 150cc en 1 van ca 120cc.... Maar eet wel ca 200 gram fruit (ook vocht) en tussendoor bied ik zoveel mogelijk thee, water en diksap aan. Dit gaat nog matig hoor, alleen thee wil er wel in. Maar meestal maar 50cc per keer. Ik ben vorige week bij het CB geweest en ze moeten minimaal 500cc binnen krijgen. Ik zit daar net (krap) aan. jouw kindje komt daar met 3x 200cc ruim overheen! Geen zorgen dus, zeker niet als er voldoende plasluiers zijn en je kind vrolijk en alert is!