Misschien waterpokken peuter en hoogzwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lula, 7 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lula

Lula Lid

24 aug 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik baal als een stekker want de waterpokken zijn kortgeleden uitgebroken op de crèche waar mijn kind naar de psz gaat... net nu ik bijna uitgerekend ben. Het komt nu voor in 3 van de 5 kdv groepen, dus niet in de psz groep (vooralsnog). Echter deze groepen komen allemaal samen in een grote hal/ingang dus het virus heerst natuurlijk in het gehele gebouw.

Mijn kind vertoont nog geen symptomen maar wat niet is kan nog komen natuurlijk ivm incubatietijd van 2-3 weken. En over +-3 weken lig ik te puffen om mijn tweede zoon te baren, terwijl mijn eerste zoon dan misschien de pokken heeft!

Nu kun je denken (en zo denkt mijn man ook altijd, met hem kan ik er dus ook niet echt over praten), als het er niet is waar maak je je dan nu al druk om. Ik maak mij zorgen om hetgeen de komende weken eventueel kan gaan gebeuren en waar ik totaal geen zin in heb. De kraamweek die al zwaar genoeg is op zichzelf en dan ook nog een zieke peuter daarbij?

Ik heb zelf vroeger de waterpokken redelijk heftig gehad, dus ik heb antistoffen en dan de baby dus ook. Maar hoe overleef je in vredesnaam de kraamweek/weken er na terwijl je kind ziek is. Mijn god, ik moet er toch niet aan denken :( Iemand ervaring met iets soortgelijks?

2. bananenschuimpj

bananenschuimpj Actief lid

28 feb 2011
    223
    0
    0
    Ik hoop dat ze snel waterpokken krijgt ben je er ook vanaf en voorkom je dat je er na de bevalling mee e maken krijgt. Ik begreep dat het namelijk gevaarlijk kan zijn voor pasgeborenen

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    #3 Hippo89, 7 jul 2016
    Laatst bewerkt: 7 jul 2016
    Waterpokken is niet erg als jij zelf maar de waterpokken gehad hebt,

Onze dochter was net geboren ( 2 weken) toen mijn eerste en tweede beide opeens de waterpokken kregen, wij hebben de huisarts gebeld en de kinderarts en het kon echt geen kwaad want de baby heeft de eerste 2 maanden de antistoffen nog in het lijf van de moeder, hooguit krijgt de baby zelf een paar pokjes in zeer milde vorm waar het geen last van zal hebben, en dit gebeurde inderdaad bij onze baby na een week begonnen er bij haar een paar pokjes te krijgen maar ze had er geen last van

Het is wel gevaarlijk als jij het nog niet gehad hebt en jij het krijgt dat had weer met de placenta te maken geloof ik maar dat weet ik niet meer precies .

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap je man wel een beetje ;)
    Hier had het hele kdv waterpokken, behalve mijn dochter. Dat gebeurde 2 keer. Toen ze net op school zat kreeg ze de waterpokken, ze is er 1,5 dag een beetje hangerig van geweest.
    Dus misschien maak je je druk om niets.

Oudste kreeg onverwacht waterpokken toen haar zusje (van 10 weken) net in het ziekenhuis lag, dat was echt k*t, want ze mocht niet meer de kinderafdeling op, maar wat doe je eraan? Je komt die tijd echt wel door en misschien valt het allemaal wel mee ;)

5. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Mijn oudste heeft van 0 tot 4 jaar alle rondes op het Kdv "overleefd".
    In groep 1 kreeg hij de waterpokken dan toch eindelijk. Hij heeft er amper last van gehad. Precies twee weken later kreeg dochter het. Zij zat echt flink onder. Ze is twee dagen ziek geweest. Tegen de jeuk hielp havermout in een washandje (dichtgeknoopt) in bad.
    Zorg dus dat je dat alvast in huis haalt.
    's Nachts sliep ze overigens wel door.

6. Lula

Lula Lid

24 aug 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Tot nu toe nog geen symptomen gelukkig :)

Ik zal de havermout bij de hand houden en voor de rest maar ff loslaten aangezien kindjes het blijkbaar ook eerst kunnen overslaan terwijl andere kindjes het wel krijgen.

En als hij het wel krijgt hopen dat het een milde vorm is! (Hij kreeg eind vorig jaar toen ik net zwanger was hele heftige hand/voet/mondziekte terwijl andere kindjes maar 2 vlekjes hadden zat hij onder de dikke bulten, z'n nagels waren zelfs helemaal uitgevallen/vernieuwd omdat zijn handjes er ook erg aan toe waren.. een maand lang had hij er last van.. pff daarom ga ik meteen weer van het ergste uit.)

7. Twinkelbell

Twinkelbell Actief lid

31 aug 2015
    364
    47
    28
    Vrouw
    Niet teveel stressen :) Mocht je dalijk inderdaad met een ziek kind zitten terwijl jij nog in je kraamtijd zit en je rust nodig hebt moet je man de zieke maar verzorgen. Jij bent toch niet in je uppie verantwoordelijk? En misschien is er idd wel niks aan de hand, sterkte!

8. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Hier ook een heftige hvm-ziekte bij mijn zoon, poeh, wat was die er ziek van zeg. En idd ook nog tot drie maand later nageltjes verliezen. Dus ik snap je angst wel, ik denk zelf ook dat de waterpokken dan minstens net zo'n drama worden 😂.

Helaas kun je het niet tegenhouden, als het komt, komt het. Zou idd alvast e.e.a. In huis halen en wellicht kijken of je wat back up kunt krijgen mocht het nodig zijn.

9. Me82

Me82 Actief lid

28 nov 2015
    144
    0
    16
    Bij ons was dat ook het geval op het werk. Ik wist zelf niet of ik de waterpokken heb gehad en was ook niet te achterhalen. Dus de vk stuurde me om bloed te laten prikken. Ik heb de antistoffen wel, dus voor de kleine alles oké. Je kunt de antistoffen ook in je lichaam hebben terwijl je nooit waterpokken hebt gehad.

10. Lula

Lula Lid

24 aug 2015
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Twinkelbell; ik ben idd niet alleen verantwoordelijk maar dat vergeet ik ook wel eens haha :') dan moet ik idd de boel de boel maar ff laten en anderen laten oplossen.

@Kris81; bij jullie dus ook heftige hvm-ziekte! Vreselijk hoe erg hij het had, was niet leuk meer zo sneu. Maarja je doet er idd niets aan en je kan het niet tegenhouden. Het is natuurlijk mooi als hij het gehad heeft zodat hij er vanaf is, maar dit zou wel heel beroerd uitkomen.

@Me82; ik weet gelukkig 100% zeker dat ik het gehad heb, heb er zelf nog een aantal littekens aan overgehouden zo heftig heb ik het dus ook gehad. De baby krijgt dus van mij genoeg antistoffen mee, ook door bv. Dus daar maak ik mij niet druk om... dat scheelt al de helft! :)

Deel Deze Pagina