Heb net een vochtvreter besteld (vriend laat zijn handdoeken in de slaapkamer hangen na het douchen. Nu dus niet meer). En HG zilvervisjes spray. Las in de reviews dat het ook tegen papiervisjes moet werken. Twee bussen besteld, tweede keer sprayen over een week of 6 wanneer de volgende eitjes uitkomen. Nu zei zoon net dat hij laatst ook zo'n beestje op zijn kamer had gezien dus de poetsdrang houdt hier nog wel even aan.
Wij hadden er ook heel erg last van. Paar jaar geleden was ik het zo zat dat ik alle kamers boven helemaal heb gesprayd, alle plinten, naden en kieren. En paar weken later idd nog een keer. Sindsdien zien we ze bijna niet meer. Het zal echt niet gezond voor je zijn, maar zo'n plaag is ook vreselijk.
Toen wij toen jaar geleden in ons huis kwamen wonen hadden we mega veel van die beestjes in huis. Er woonden mensen die niet veel ventileerden, één van de zoons sliep op zolder in een slaapkamer zonder raam dat open kon. Daar hebben wij meteen een raam ingezet die wel open kon. Op de boekenkast lag op een gegeven moment veel zwart achtig dun ‘zaad’, dat bleken uitwerpselen en de kier in het plafond en andere kieren heb ik dichtgekit. Dat scheelde al een hoop, daar zat blijkbaar spul onder dat ze lekker vonden. Verder luchten wij heel veel. Op zolder standaard twee ramen open, de slaapkamers ook de hele dag. Wel koud altijd, maar na zoveel jaar steeds minder beestjes, terwijl wij er soms echt veel zagen. Nu nog twee keer per jaar eentje denk ik. Dus voor mij is ventileren het sleutelwoord!!! En daarnaast gif spuiten langs de plinten en kieren dichten.