papje en melk

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Nana79, Sep 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nana79

Nana79 Actief lid

Nov 26, 2008
    148
    0
    0
    NL
    Mijn zoontje weigert de fles, ongeacht wat er in zit: opvolgmelk, sap, water of thee. ik geef nu nog BV maar ik wil langzaam overgaan ook naar KV. Alleen hij wil niet uit een flesje drinken en een uit een bekertje gaat nog moeizaam.
    Ik weet dat de hoeveelheid vocht voor hem minimaal 500 ml per dag is (melk, sap, water, thee incl.). ik weet niet hoeveel hij nu binnenkrigt omdat ik BV geef en ik heb het gevoel dat hij niet aan die 500 ml komt, omdat hij weinig water of sap drinkt (gem. 100 ml per dag), Ik geef BV twee keer per dag, meer wil hij niet en dan drinkt hij 5 min. en 's nachts een keer BV. hij krijgt nog wel fruit, groente en brood.
    dus vraag ik me af of ook opvolgmelk (200 ml) in een papje hetzelfde is als opvolgmelk drinken uit een flesje/beker zodat hij toch aan die 500 ml per dag komt?
    alvast bedankt

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Een papvoeding kun je ook meetellen als opvolgmelk, wanneer dat goed gaat is het een prima oplossing. Er zijn ook toetjes van Danone op basis van opvolgmelk.

Groeten Eveline

Share This Page